en jaksa anopin vierailuja
Anoppi ja miehensä tulevat meille lomailemaan täysihoidolla. Miten kestän monta päivää? Prkele, ei olla päästy itse mihinkään lomalle ja tämäkin vielä. Miksi, oi miksi eivät suostu menemään hotelliin tai muuhun majoitukseen? Tosi kiva, vettä sataa ja saa kuunnella niiden valitusta ja mahtailua. Mitä teen?
Kommentit (54)
Lähette muka jonnekin yökylään niin eivät päivystä siellä odottamassa. Tai sanot että jotkut muut harvoin käyvät vieraat tulevat ja jäävät yöksi. Jotain. Ei sun ole pakko niitä majoittaa vaikka kuinka olisivat sukua.
Mies luistaa kaikesta. Eikä halua niitä tänne ollenkaan. Anoppi ei ole ollut mikään vuoden äiti - ehdokas koskaan. Eivät ole hyvissä väleissä ja anopin miehen kanssa eivät tule juttuun ollenkaan. Kait se on vaan kestettävä se kitinä ja pään aukominen jos ei passaa niitä.
Laita päivää ennen saapumista viesti että löysittekin kivan äkkilähdön joten vierailu ei onnistu. Sitten vaan kotona verhot kiinni ja toivotte että kukaan ei käräytä teitä ;)
Sitä suuremmalla syyllä jos mieskään ei niitä sinne halua!
Oletteko oikeasti sitä mieltä, että puolison vanhempien vierailu on jotenkin kohtuutonta? Jos vaikka asuvat kaukana ja tulevat siksi useiksi päiviksi? Mitä jos teidän miehenne ei päästäisi teidän vanhempia kylään, olisitteko mielissänne?
Minun toisella puolella Suomea asuvat appivanhemmat vierailevat meillä ehkä pari kertaa vuodessa, 1vk kerrallaan. En ole koskaan valittanu asiasta, onhan kyseessä mieheni isä ja äiti.. ja lastemme isovanhemmat.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:24"]Otan osaa. Maksakaa niille hotelli.
[/quote] on kokeiltu. Loukkaantuvat syvästi, koska haluavat majoittua meillä.
[/quote]
No voi mönjä... :s
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]Mies luistaa kaikesta. Eikä halua niitä tänne ollenkaan. Anoppi ei ole ollut mikään vuoden äiti - ehdokas koskaan. Eivät ole hyvissä väleissä ja anopin miehen kanssa eivät tule juttuun ollenkaan. Kait se on vaan kestettävä se kitinä ja pään aukominen jos ei passaa niitä.
[/quote]
No jossei mieskään halua heitä niin hänen tehtävänsä ilmoittaa siitä äidilleen :o ei auta luistaa nyt
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:56"]Oletteko oikeasti sitä mieltä, että puolison vanhempien vierailu on jotenkin kohtuutonta? Jos vaikka asuvat kaukana ja tulevat siksi useiksi päiviksi? Mitä jos teidän miehenne ei päästäisi teidän vanhempia kylään, olisitteko mielissänne?
Minun toisella puolella Suomea asuvat appivanhemmat vierailevat meillä ehkä pari kertaa vuodessa, 1vk kerrallaan. En ole koskaan valittanu asiasta, onhan kyseessä mieheni isä ja äiti.. ja lastemme isovanhemmat.
[/quote]
Yada yada
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:25"]Ratkaisu on niin pieni asunto että eivät halua tulla ollenkaan.
[/quote]
Onkohan noin? :D
Minä asun mieheni kanssa (vielä toistaiseksi) pienen pienessä yksiössä, ja tämä pariskunta tuppaa tulla yökyläilemään milloin lystäävät, kerran kuussa.
Kaikista raivostuttavinta on tämä heidän äärimmäinen "olen kuin kotonani"-asenne. Anoppi nimittäin lupaa kysymättä käy suihkuttelemassa hyllyltäni KALLIITA parffyymejani!! Ekan kerran kun näin niin kieltämättä järkytyin.....
Hajottaa :D help me
-Charlotte
Voi että kun olisivatkin normaaleja, mutta ovat ylimielisiä ja vaativia. Mielelläni passaisin ja nukkuisin itse vaikka teltassa. En voi ymmärtää, miten jotkut voivat tulla kuin omaan kotiinsa ja olla niin röyhkeitä.
Epävarmojen miniöiden kokoontumisajot.. Yhyy, anoppi suihkutti salaa parfyymia... :D
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:25"]Ratkaisu on niin pieni asunto että eivät halua tulla ollenkaan.
[/quote]
Onkohan noin? :D
Minä asun mieheni kanssa (vielä toistaiseksi) pienen pienessä yksiössä, ja tämä pariskunta tuppaa tulla yökyläilemään milloin lystäävät, kerran kuussa.
Kaikista raivostuttavinta on tämä heidän äärimmäinen "olen kuin kotonani"-asenne. Anoppi nimittäin lupaa kysymättä käy suihkuttelemassa hyllyltäni KALLIITA parffyymejani!! Ekan kerran kun näin niin kieltämättä järkytyin.....
Hajottaa :D help me
-Charlotte
[/quote] Juuri tätä tarkoitan. Kollataan kaikki kaappeja myöten ja vaaditaan ruokaa ja kahvia pöytään tarjoiltuna. Vastalahjaksi saa sitten mahtailua ja paskaa. En kestä!
Halveksun aloittajan kaltaisia kynnysmattoja, mutta toisaalta he ovat välillä ihan hyödyllisiä.
Minunkin appivanhemmissa kieltämättä ärsyttää se, että tv:n kaukosäädin omitaan vierailun ensiminuuteista lähtöpäivään saakka. Kanavaahan EI sitten vaihdeta, jos appi/anoppi istuu sohvalla, ts. klo 8-22 välillä. Muuna aikana saa hiukan katsoa oma lempisarjaa, jos on fiksuna sen etukäteen laittanut tallennukseen.
Kaapit syödään tyhjäksi, kahvit juodaan ja tilalle ostetaan halvinta Xtra-kahvia tai vastaavaa. Savutetaan pihalla röökiä, tumpataan minne tahdotaan (mitä, jos lapseni löytäisi tumpin ja söisi sen?).. Röökin jälkeen ei a) pestä käsiä b) syödä esim. Mynthon-pastillia, että oksennusrefleksin aiheuttava hengityksen haju vaimenisi.. Appiusko yskii limaista röhäyskäänsä lasten päälle, ei koskaan peitä suutaan...
Viime vierailun jälkeen olin ihan uuvuksissa :O
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:27"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:24"]Otan osaa. Maksakaa niille hotelli.
[/quote] on kokeiltu. Loukkaantuvat syvästi, koska haluavat majoittua meillä.
[/quote]
Mitä sitten?
Itsehän he käyttäytyvät typerästi, mahtailevat ja valittavat sekä tunkevat teille lastenhuoneeseen nukkumaan. Kyllä siitäkin voi loukkaantua verisesti.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:56"]Oletteko oikeasti sitä mieltä, että puolison vanhempien vierailu on jotenkin kohtuutonta? Jos vaikka asuvat kaukana ja tulevat siksi useiksi päiviksi? Mitä jos teidän miehenne ei päästäisi teidän vanhempia kylään, olisitteko mielissänne?
[/quote] Omat vanhempani eivät koskaan majoittuisi kenenkään nurkissa. Hotelli ja asuntoauto on sitä varten. Emme mekään mene anopille yökylään kun ei ole tilaa. Emmekä kyllä muutenkaan. Kahvilla voi käydä ja se siitä.
Eihän se kivaa ole kun käyttää kalliita parfyymeitasi, mutta eräs mun vieras meni tutkimaan mun lääkelaatikot ja käytti mun nenäsuihkettani -yöööök!! Onneksi kertoi tästä mulle; lahjoitin sen nenäsuihkeen sitten hänelle ihan omaksi....
Ahdistaa kun ei saa olla kotonaankaan rauhassa. Olen sen verran epäsosiaalinen etten jaksa ketään montaa päivää. Paitsi omia lapsia ja miestä.
Älä osta mitään erityistä, äläkä passaa. Voit esim mainita että "ostin keittoainekset", me lähdetään lasten kanssa ulos, moro. Sitäpaitsi eikös se ole vähänniinkuin miehesi homma hoitaa tää juttu?