Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön haluaa työtä

Vierailija
10.07.2015 |

Terve. Olen työtön ja haluan töitä. Monet teistä kadehtivat työttömiä. Olen valmis luovuttamaan teille, rakkaat työlliset, virtuaalisen laiskanlinnani (oikeaa minulla ei olekaan). Tehdään diili. Te luovutatte minulle työpaikkanne, ja siirrytte siihen unelmaoloonne, työttömäksi.

Odotan jo innokkaana sitä pikkupomon paikkaa valtionhallinnossa.

Teidän,

työtön

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin työttömänä puolisen vuotta. Nyt työskentelen kaupassa ja vaikka palkka on pieni kun ei ole täysiä tunteja niin saan kuitenkin enemmän kuin työttömänä.

Vierailija
42/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä haluaisin olla työtön jos ei tarvitsisi hakea uutta työtä eikä muutenkaan olla tekemisissä työkkärin kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki: sitä työtä ei löydy vauvapalstalta.

Vierailija
44/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma on myös valitettavasti se, että valitettavan moni ei osaa etsiä töitä oikealla tavalla. Alle kolmas osa kaikista vapaista työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Jalkautukaa työpaikoille, soitelkaa niihin. Älkää lähettäkö kasvottomia maileja ja avoimia hakemuksia. Päivittäkää ja pyytäkää kavereilta kommentteja cv:nne ja hakemuksiinne.
Työkkäristä ei työtä löydy eikä kukaan kotoa etsi teitä.

Vierailija
45/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen myös insinööri, mutta ns. amistason hommissa. Palkka on aloittelevan insinöörin palkka. Saan ihan vähän tehdä insinöörinkin hommia tosin. Pääsin eläkkeelle lähteneen tilalle, enkä lisäksen tiedä kuin yhden vastaavan tapauksen ja siinäkin tapauksessa tyyppi oli jo talossa sisällä tukityöllistettynä. En taida raskia sulle paikkaani antaa, kun olin itsekin työttömänä. Katsotaan sitten myöhemmin. Tätä hommaa kyllä pystyisit tekemään, vaikka ei sinun alaasi suoraan olekaan. 

Vierailija
46/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:19"]

Minä olen myös insinööri, mutta ns. amistason hommissa. Palkka on aloittelevan insinöörin palkka. Saan ihan vähän tehdä insinöörinkin hommia tosin. Pääsin eläkkeelle lähteneen tilalle, enkä lisäksen tiedä kuin yhden vastaavan tapauksen ja siinäkin tapauksessa tyyppi oli jo talossa sisällä tukityöllistettynä. En taida raskia sulle paikkaani antaa, kun olin itsekin työttömänä. Katsotaan sitten myöhemmin. Tätä hommaa kyllä pystyisit tekemään, vaikka ei sinun alaasi suoraan olekaan. 

[/quote]

Ei se mitään. Sinä et tekstisi perusteella kadehdikaan minun työttömyysstatustani. Joten kaikkea hyvää sinne!

ap

Vierailija
47/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:10"]

Vinkki: sitä työtä ei löydy vauvapalstalta.

[/quote]

Jaa. Kovasti vaan täällä yksinkertaisia konsteja työllistymiseen jaetaan...

Vierailija
48/64 |
18.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:17"]

Ongelma on myös valitettavasti se, että valitettavan moni ei osaa etsiä töitä oikealla tavalla. Alle kolmas osa kaikista vapaista työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Jalkautukaa työpaikoille, soitelkaa niihin. Älkää lähettäkö kasvottomia maileja ja avoimia hakemuksia. Päivittäkää ja pyytäkää kavereilta kommentteja cv:nne ja hakemuksiinne. Työkkäristä ei työtä löydy eikä kukaan kotoa etsi teitä.

[/quote]

Stiff upper lip.

Vierailija
49/64 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:17"]Ongelma on myös valitettavasti se, että valitettavan moni ei osaa etsiä töitä oikealla tavalla. Alle kolmas osa kaikista vapaista työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Jalkautukaa työpaikoille, soitelkaa niihin. Älkää lähettäkö kasvottomia maileja ja avoimia hakemuksia. Päivittäkää ja pyytäkää kavereilta kommentteja cv:nne ja hakemuksiinne.
Työkkäristä ei työtä löydy eikä kukaan kotoa etsi teitä.
[/quote] Juuri näin. Jostain syystä aina kun joku sanoo tämän ääneen, alapeukkuja ropisee...mutta kun noin se vain menee! Harva firma ilmoittaa paikasta jossain mol:issa. Avoimet hakemukset, verkostoituminen, puhelut ja sähköpostit rohkeasti käyttöön.

Vierailija
50/64 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 00:00"]

[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:17"]Ongelma on myös valitettavasti se, että valitettavan moni ei osaa etsiä töitä oikealla tavalla. Alle kolmas osa kaikista vapaista työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Jalkautukaa työpaikoille, soitelkaa niihin. Älkää lähettäkö kasvottomia maileja ja avoimia hakemuksia. Päivittäkää ja pyytäkää kavereilta kommentteja cv:nne ja hakemuksiinne. Työkkäristä ei työtä löydy eikä kukaan kotoa etsi teitä. [/quote] Juuri näin. Jostain syystä aina kun joku sanoo tämän ääneen, alapeukkuja ropisee...mutta kun noin se vain menee! Harva firma ilmoittaa paikasta jossain mol:issa. Avoimet hakemukset, verkostoituminen, puhelut ja sähköpostit rohkeasti käyttöön.

[/quote]

Keep telling that to yourself.

Vierailija
51/64 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:20"]Mulle kans joku suojatyöpaikka kaupungin/valtion virastosta. Pari paperinsiirtoa kasasta toiseen ja vähä silputtavaa niin, ok duuni. [/quote] Niin ja palkkaa +2000e/kk niin tuntis itsensä tärkeäksi.

[/quote]

2300e/kk on mun työttömyysraha ja mulla ei silti ole tunne että olisin tärkeä...
[/quote]

Hui sentään. Paljon se sun palkka oli ennen työttömyyttä?

Vierailija
52/64 |
19.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä palkattiin juuri uusi työntekijä, asiantuntijahommia (tutkinto X vaaditaan) ja mukava palkkakin. Oli puoli vuotta sitten ollut yhteydessä ja kysellyt työtä, silloin ei ollut. Lähetti kuitenkin paperinsa ja jätti yhteystietonsa. Nyt sitten vapautui paikka lyhyellä varoitusajalla, tyyppi kutsuttiin ainoana ehdokkaana haastatteluun ja koska vaikutti kaikin puolin sopivalta niin palkattiin. Ekat 6kk määräaikainen työsuhde, mutta jos hoitaa hommat hyvin niin todellakin vakinaistetaan :)

Vierailija
53/64 |
13.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 23:27"]

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:51"]

Minäkin haluan töitä! Olisin tosi iloinen vaikkapa jostain toimistotyöstä (kopiointia, skannausta, asiakirjojen lajittelua ja arkistointia, lomakkeiden kirjoittelua, mitä tahansa) tai vaikkapa pakkaajan hommista jossain varastolla tai elintarviketehtaalla. Hygieniapassi löytyy. Olen reipas, tarkka ja ahkera. Myös muut työt kiinnostaa, paitsi ei sellainen työ missä tyrkytetään asioita (telemarkkinointi, feissaus, jne) ja ei pelkkää provisiopalkkaa, kiitos. 1200-1500e:n kuukausipalkasta olisin aivan haltioissani. T. työtön FM, joka on valmis muuttamaan työn perässä kk:n varoitusajalla minne tahansa

[/quote]Sä olet ylikoulutettu jokaiseen hommaan, jonka mainitsit ja lähdet heti siitä, kun saat koulutustasi vastaavan työn muualta. Siksi yksikään työnantaja ei ota suo ko. töihin. Sorry.

[/quote]

Mihin sitä tässä työllisyystilanteessa lähtee? Sitä paitsi tiedän maistereita, jotka on jumittanut vuosikymmeniksi vastaaviin töihin.

Vierailija
54/64 |
22.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin kadehtijat. Lupauksia on jokunen tullut. Kadehtijat ovat kirjoittaneet skeidaa vailla totuuspohjaa. Odottelen yhä sitä teidän työpaikkaa, en ole asiaa unohtanut.

Mites on?

ap

Vierailija
55/64 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 12:46"]

Mä ole yrittänyt jäädä vuorotteluvapaalle mutta eipä löydy tuuraajaa. Työnantaja etsinyt jo neljä kuukautta mutta aina on ehdokkaalla jotakin mikä ei käy. Sopimattomat työajat, ei voi tehdä vuorotyötä, ei voi tehdä viikonlopputyötä tai iltavuoroja tai mitä nyt tahansa mikä ei miellytä. Ihmettelen että työkkäri päästää kuin koira veräjästä ilman sanktioita. No, työntekopakkoa Suomessa ei ole - vielä. TE-keskuksen tilaston mukaan tällä alueella on tältä alalta työttöminä 248 ihmistä joten luulis että jollekin sopisi sijaisuus tehdä.

[/quote]

Miten erikoistuneesta työstä on kyse?

Vierailija
56/64 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä mullekin! En ole työtön vaan opiskelija, rahat ei riitä elämiseen! Paikkoja olen hakenut, mutta koskaan ei tule edes kuittausta, että sähköposti on otettu vastaan.

Vierailija
57/64 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:52"]

tiedän yhdenkin suojatyöpaikka virkamiehen, joka kekuskelee ettei tee mitään työajalla...odotan aikaa kun kunnat alkaa potkia turhakkeita tilastoihin.

[/quote]

Ei se semmoinen käy. Virkamiehiä ei niin vaan potkaista minnekään. Minä tiedän yhden virkamiehen, joka ei ole tehnyt mitään lähes kahteenkymmeneen vuoteen. Silti virka pysyy.

Vierailija
58/64 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Työlliset ei ole nyt aktivoituneet kovasti. Tarjolla on nyt pääsyä ihannetilaan työttömäksi. Asia, jota ilmeisesti tosi moni teistä minulta kadehtii. Aktivointisuunnitelma kehiin?

Vierailija
59/64 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritin kerran olla työttömänä mutta ei siitä mitään tullut, kun heti alkoi puhelin soida ja tarjottiin uutta, houkuttelevaa työtä

Vierailija
60/64 |
12.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin luovuttaa sulle työpaikkani, jos pääset tulemaan kuukauden varoitusajalla. Paikkana Helsinki. Asuntoani en kylläkään luovuta. Juu ja työnantajalta pitää kysyä myös ensin. Mutta muuten käy kyllä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi