Työtön haluaa työtä
Terve. Olen työtön ja haluan töitä. Monet teistä kadehtivat työttömiä. Olen valmis luovuttamaan teille, rakkaat työlliset, virtuaalisen laiskanlinnani (oikeaa minulla ei olekaan). Tehdään diili. Te luovutatte minulle työpaikkanne, ja siirrytte siihen unelmaoloonne, työttömäksi.
Odotan jo innokkaana sitä pikkupomon paikkaa valtionhallinnossa.
Teidän,
työtön
Kommentit (64)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:30"]
Kyllä minulle joku IT-alan työ suuressa firmassa kelpaisi kanssa. Fonectalaiset, osoitan sormella juuri teitä!
ap
[/quote]
No mitä IT hommia osaat?
[/quote]
IT-insinööri [AMK] olen, nyt alkajaisiksi sanottuna. Koodausta webistä mobiiliin, mieluiten ihan työpöytäsovelluksia. Voisin vetää tänne lyhennesilppuakin, mutta nääh.
[/quote]
Taitaa kaikki kunnon työpöytäsovellusten kehitys olla ulkoistettu Intiaan tai Venäjälle, nykyään tuntuu että ainoastaan jotain typerää webbiportaalien javascriptkikkarekoodailua on tarjolla. Ja sinnekin rekrytään jostain syystä tyyppejä joiden osaaminen on vähän niin ja näin.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]it ala on niin kuollut. menkää pässit rakennukselle kyseleen töitä. Ihan varmasti löytyy jotain reipasta ulkohommaa.
Onko teistä kukaan hakenut töitä työvälitys firmojen kautta?
[/quote]
Rakennuksille? Ootko tosissasi? Kai sielläkin vaaditaan jotain alan koulutusta tai edes osaamista.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:21"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:20"]Mulle kans joku suojatyöpaikka kaupungin/valtion virastosta. Pari paperinsiirtoa kasasta toiseen ja vähä silputtavaa niin, ok duuni. [/quote] Niin ja palkkaa +2000e/kk niin tuntis itsensä tärkeäksi.
[/quote]
2300e/kk on mun työttömyysraha ja mulla ei silti ole tunne että olisin tärkeä...
No. IT-alalla oman kokemuksen mukaan on aika lailla admin-hommaa. Kyllä sekin mulle kelpais. Mut jaossa ei oikein näy olevan...
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:21"]
Mutta kun niiden suojatöissään lusmuavien "veronmaksajien" mielestä te ette kykene samanlaiseen työpanokseen kuin he.
[/quote]
Hum, muutaman tällaisen omasta mielestään korvaamattoman nähneenä voin todeta että en välttämättä kykenekään. Tai ainakin pitäisi sitoa toinen käsi selän taakse ja kengännauhat yhteen että saisi tahtia hidastettua. Siltikin pitäisi pitää tunnin tauot että pysyisi tämmöisen joka-asiasta rutisevan työtahdissa.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:50"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:30"]
Kyllä minulle joku IT-alan työ suuressa firmassa kelpaisi kanssa. Fonectalaiset, osoitan sormella juuri teitä!
ap
[/quote]
No mitä IT hommia osaat?
[/quote]
IT-insinööri [AMK] olen, nyt alkajaisiksi sanottuna. Koodausta webistä mobiiliin, mieluiten ihan työpöytäsovelluksia. Voisin vetää tänne lyhennesilppuakin, mutta nääh.
[/quote]
Taitaa kaikki kunnon työpöytäsovellusten kehitys olla ulkoistettu Intiaan tai Venäjälle, nykyään tuntuu että ainoastaan jotain typerää webbiportaalien javascriptkikkarekoodailua on tarjolla. Ja sinnekin rekrytään jostain syystä tyyppejä joiden osaaminen on vähän niin ja näin.
[/quote]
Ne ei myöskään tajua pyytää kunnon palkkaa saati sitten valita kun pomo kertoo että 8h työpäivään ei kuulu yhtään taukoa ja normaalisti kaikki tekee ilmaiseksi kotonakin vielä 5 tuntia etäduunia jokaisena viikon päivänä.
Työttömyyden ainoa huono puoli on se, että juuri tuollaiset ahnehtijat pilaavat muiden työttömien, kuten mun, maineen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]it ala on niin kuollut. menkää pässit rakennukselle kyseleen töitä. Ihan varmasti löytyy jotain reipasta ulkohommaa. Onko teistä kukaan hakenut töitä työvälitys firmojen kautta? [/quote] Rakennuksille? Ootko tosissasi? Kai sielläkin vaaditaan jotain alan koulutusta tai edes osaamista.
[/quote]Ei vaadita, työ löytää tekijänsä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:56"]
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:46"]it ala on niin kuollut. menkää pässit rakennukselle kyseleen töitä. Ihan varmasti löytyy jotain reipasta ulkohommaa. Onko teistä kukaan hakenut töitä työvälitys firmojen kautta? [/quote] Rakennuksille? Ootko tosissasi? Kai sielläkin vaaditaan jotain alan koulutusta tai edes osaamista.
[/quote]
Raksalla tarvitaan kielitaitoa, eli joko viron tai venäjän taito on oltava jos suomessa haluaa rakentaa...
Sori, ei taida sulla koulutus riittää. Mun hommaani tarvitaan tietyt paperit.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 16:03"]
Sori, ei taida sulla koulutus riittää. Mun hommaani tarvitaan tietyt paperit.
[/quote]
Se nyt ei tarkoita yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 14:20"]Mulle kans joku suojatyöpaikka kaupungin/valtion virastosta. Pari paperinsiirtoa kasasta toiseen ja vähä silputtavaa niin, ok duuni.
[/quote]
Niin ja palkkaa +2000e/kk niin tuntis itsensä tärkeäksi.
[/quote]
Ei suojatyöpaikassa noin vähään kannata tyytyä. Vähintää 3000 pitää olla.
[quote author="Vierailija" time="12.07.2015 klo 20:51"]
Minäkin haluan töitä! Olisin tosi iloinen vaikkapa jostain toimistotyöstä (kopiointia, skannausta, asiakirjojen lajittelua ja arkistointia, lomakkeiden kirjoittelua, mitä tahansa) tai vaikkapa pakkaajan hommista jossain varastolla tai elintarviketehtaalla. Hygieniapassi löytyy. Olen reipas, tarkka ja ahkera. Myös muut työt kiinnostaa, paitsi ei sellainen työ missä tyrkytetään asioita (telemarkkinointi, feissaus, jne) ja ei pelkkää provisiopalkkaa, kiitos. 1200-1500e:n kuukausipalkasta olisin aivan haltioissani. T. työtön FM, joka on valmis muuttamaan työn perässä kk:n varoitusajalla minne tahansa
[/quote]Sä olet ylikoulutettu jokaiseen hommaan, jonka mainitsit ja lähdet heti siitä, kun saat koulutustasi vastaavan työn muualta. Siksi yksikään työnantaja ei ota suo ko. töihin. Sorry.
Mä ole yrittänyt jäädä vuorotteluvapaalle mutta eipä löydy tuuraajaa. Työnantaja etsinyt jo neljä kuukautta mutta aina on ehdokkaalla jotakin mikä ei käy. Sopimattomat työajat, ei voi tehdä vuorotyötä, ei voi tehdä viikonlopputyötä tai iltavuoroja tai mitä nyt tahansa mikä ei miellytä. Ihmettelen että työkkäri päästää kuin koira veräjästä ilman sanktioita. No, työntekopakkoa Suomessa ei ole - vielä. TE-keskuksen tilaston mukaan tällä alueella on tältä alalta työttöminä 248 ihmistä joten luulis että jollekin sopisi sijaisuus tehdä.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 00:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:17"]Ongelma on myös valitettavasti se, että valitettavan moni ei osaa etsiä töitä oikealla tavalla. Alle kolmas osa kaikista vapaista työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Jalkautukaa työpaikoille, soitelkaa niihin. Älkää lähettäkö kasvottomia maileja ja avoimia hakemuksia. Päivittäkää ja pyytäkää kavereilta kommentteja cv:nne ja hakemuksiinne. Työkkäristä ei työtä löydy eikä kukaan kotoa etsi teitä. [/quote] Juuri näin. Jostain syystä aina kun joku sanoo tämän ääneen, alapeukkuja ropisee...mutta kun noin se vain menee! Harva firma ilmoittaa paikasta jossain mol:issa. Avoimet hakemukset, verkostoituminen, puhelut ja sähköpostit rohkeasti käyttöön.
[/quote]
Keep telling that to yourself.
[/quote] Niin no, tietysti edellytetään että aktiivisuuden lisäksi on muuten hyvä, osaava ja fiksu. Huonoja ei palkkaa kukaan.
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 18:49"]
[quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 00:04"][quote author="Vierailija" time="19.07.2015 klo 00:00"] [quote author="Vierailija" time="18.07.2015 klo 23:17"]Ongelma on myös valitettavasti se, että valitettavan moni ei osaa etsiä töitä oikealla tavalla. Alle kolmas osa kaikista vapaista työpaikoista tulee julkiseen hakuun. Jalkautukaa työpaikoille, soitelkaa niihin. Älkää lähettäkö kasvottomia maileja ja avoimia hakemuksia. Päivittäkää ja pyytäkää kavereilta kommentteja cv:nne ja hakemuksiinne. Työkkäristä ei työtä löydy eikä kukaan kotoa etsi teitä. [/quote] Juuri näin. Jostain syystä aina kun joku sanoo tämän ääneen, alapeukkuja ropisee...mutta kun noin se vain menee! Harva firma ilmoittaa paikasta jossain mol:issa. Avoimet hakemukset, verkostoituminen, puhelut ja sähköpostit rohkeasti käyttöön. [/quote] Keep telling that to yourself. [/quote] Niin no, tietysti edellytetään että aktiivisuuden lisäksi on muuten hyvä, osaava ja fiksu. Huonoja ei palkkaa kukaan.
[/quote]
Kyllä se torppariaikaan oli työväen kanssa niin hyvä. Kaikilla oli töitä. Eikä ollut näitä lusmuja. Ja jos sitten olikin joku huono osaamaton ceeppari, ni niskalaukauksellahan se hoitu.
up
Lupauksia on pari ollut, mutta mitään ei ole kuulunut. No! Antaa tulla vaan!
ap
tiedän yhdenkin suojatyöpaikka virkamiehen, joka kekuskelee ettei tee mitään työajalla...odotan aikaa kun kunnat alkaa potkia turhakkeita tilastoihin.