Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin äiti taisi suuttua minulle =(

Vierailija
10.07.2015 |

Toisaalta ymmärrän hänen närkästyksensä, joka paistoi viimeisestä tekstiviestistä, toisaalta en.

Lapseni kaverin äiti laittoi siis eilen viestiä, jossa kysyi poikaani heidän mukaansa lintsille. Pojat olivat jo aikaisemmin keskenään puhuneet, että olisi kiva mennä samaan aikaan, että olisi kaveri laitteisiin. Lupasin, että poikani saa lähteä.

Nyt laitoin kuitenkin aamulla viestiä, jossa tiedustelin, että meinaavatko lähteä... olin katsonut aamulla säätiedotusta, jossa Helsinkiin on luvattu ihan yhtenäistä sadetta aamupäivästä oikeastaan iltaan asti (pieniä taukoja voi kai tulla).

No, äiti laittoi viestiä, että menevät ainakin katsomaan...

Minä vielä kävin uudelleen katsomassa sadetutkat ja säätiedotteet... ei tuo sää nyt kovin hyvältä näytä. Juttelin poikani kanssa ja hänkin oli sitä mieltä, että menee rahat hukkaan... ranneke maksaa kuitenkin melkein 40€. Laitoin sitten vielä viestiä, että sovimme yhdessä, ettei poikani nyt lähdekään mukaan. Perustelin vielä, että sateella ja viileällä ilmalla se ei ole mikään nautinto. Ja joskus osa laitteista laitetaan kiinni yms.

Nyt sain aika tylyn viestin takaisin.

Ymmärrän siis sen, että nyt heidän poikansa ei ehkä ehdi toista kaveria tilalle saamaan? Mutta miksi ei voisi mennä kivemmallakin ilmalla. Emme asu kuitenkaan kuin n. 50 km:n päässä, eli kyse ei ole siitä, että se olisi tehtävä juuri tänään... Hitsi, että tuli kurja olo. Mietin jo, että pistänkö pojan sateesta huolimatta mukaan, mutta meillä on 5 lasta ja jokaiselle kun kustantaa lintsireissun niin se on aika kallista (tosin kaksi pienintä pärjää vielä ilmaislaitteilla.... 1 ja 3 v). Mutta silti... jos reissu menee mönkään, en haluaisi enää toista ranneketta ja ruoka- yms. rahoja kustantaa.

HÖH! =(

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jo on pienet murheet. Tätä se älylaitteiden käyttö teettää. Ei kannata liikaa tuijottaa ruutua, vaan elää elämää ilman nettihöpötyksiä. Jos et olisi katsonut sadetutkaa, mikä ei muuten pidä aina edes paikkaansa, asiat pojilla olis ollut kiva päivä lintsillä ja molemmat äidit olisivat vailla huolen häivää.

Vierailija
62/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asumme yli 50 km päässä Lintsistä ja kun se päivä on päätetty, niin sitten mennään, satoi tai ei. Parhaita reissuja on olleet ne, jolloin säätiedotus on luvannut epävakaista ja sadetta. Väkeä on vähän ja jonot lyhyitä eikä välttämättä ole satanut pisaraakaan tai kuurot on olleet hyvin lyhyitä. Silloin on voitu mennä kaikessa rauhassa syömään. Tylsimpiä  on olleet ne noin +25 asteen aurinkoisten säiden reissut, kun väkeä on älyttömästi, perheitä lastenvaunuineen ja -rattaineen niin paljon, että sekaan ei tunnu sopivan ja jonot älyttömiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi huoh, kun on monelle iso ongelma!

Vierailija
64/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teit oikein. Ei sateella ole kivaa huvipuistossa. Varsinkaan nyt kun on muutenkin kylmä. Anna sen äipän mököttää jos se niin haluaa.

Vierailija
65/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille on hyvä opettaa, että mieltään saa muuttaa. Jos kaveri ei ole se bestis, niin tuollainen pompottelu kannattaa opetella ihan äidin opastuksella.

Vierailija
66/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Forecan ennusteen mukaan

10-11 heikkoa tai kohtalaista sadetta

12-14 heikkoa sadetta

15 alkaen on poutaa.

Ilmatieteen laitoksen ennusteen mukaan

10-13 heikkoa tai kohtalaista sadetta

14 poutaa,

15-16 heikkoa sadetta

17 alkaen poutaa.

YR:n mukaan

11-12 heikkoa sadetta

12-15 poutaa

15-17 heikkoa sadetta

17 alkaen poutaa

Eihän tuollaisten ennusteiden takia kannata jättää menemättä, varsinkaan tänä kesänä, jolloin paremmista keleistä ei ole paljon tietoa.

Ymmärrän, että sinua harmittaa tuo vastaus, mutta ole sinä kuitenkin nyt se aikuinen ja soita ja ehdota retken siirtämistä parilla tunnilla. Kuten moni on aiemmin maininnut, niin on hyvä opettaa lupauksien pitämistä. Kannattaa myös miettiä sitä, että poikaasi ei välttämättä enää pyydetä reissuille kaveriksi jos toinen lapsi joutuu pelkäämään että teette ihan loppumetreillä oharit. Maksaisin vaikka sen ylimääräisen 40€ siitä, ettei lapseni joutuisi epäsuosioon tuollaisissa tapauksissa. Itse ainakin ottaisin mieluummin mukaan sellaisen kaverin, jonka en pelkää peruvan pienten asioiden takia.

Vierailija
67/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:23"]

Teit oikein. Ei sateella ole kivaa huvipuistossa. Varsinkaan nyt kun on muutenkin kylmä. Anna sen äipän mököttää jos se niin haluaa.

[/quote]

Aha! Olen vaikka lupautunut teille lastenvahdiksi. Olette ykköset päällä täpinöissä jo eteisessä ja soitan: "ei nyt nappaa, kun sataa ja silleen..."

Oikeus muuttaa mielensä minulla siis?

Vierailija
68/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:34"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:23"]

[/quote]

Aha! Olen vaikka lupautunut teille lastenvahdiksi. Olette ykköset päällä täpinöissä jo eteisessä ja soitan: "ei nyt nappaa, kun sataa ja silleen..."

Oikeus muuttaa mielensä minulla siis?

[/quote]

Oho, sori. Piti vastata siis sille, jonka mielestä aina saa muuttaa mielensä ja se on jopa kasvatustavoite. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi