Lapseni kaverin äiti taisi suuttua minulle =(
Toisaalta ymmärrän hänen närkästyksensä, joka paistoi viimeisestä tekstiviestistä, toisaalta en.
Lapseni kaverin äiti laittoi siis eilen viestiä, jossa kysyi poikaani heidän mukaansa lintsille. Pojat olivat jo aikaisemmin keskenään puhuneet, että olisi kiva mennä samaan aikaan, että olisi kaveri laitteisiin. Lupasin, että poikani saa lähteä.
Nyt laitoin kuitenkin aamulla viestiä, jossa tiedustelin, että meinaavatko lähteä... olin katsonut aamulla säätiedotusta, jossa Helsinkiin on luvattu ihan yhtenäistä sadetta aamupäivästä oikeastaan iltaan asti (pieniä taukoja voi kai tulla).
No, äiti laittoi viestiä, että menevät ainakin katsomaan...
Minä vielä kävin uudelleen katsomassa sadetutkat ja säätiedotteet... ei tuo sää nyt kovin hyvältä näytä. Juttelin poikani kanssa ja hänkin oli sitä mieltä, että menee rahat hukkaan... ranneke maksaa kuitenkin melkein 40€. Laitoin sitten vielä viestiä, että sovimme yhdessä, ettei poikani nyt lähdekään mukaan. Perustelin vielä, että sateella ja viileällä ilmalla se ei ole mikään nautinto. Ja joskus osa laitteista laitetaan kiinni yms.
Nyt sain aika tylyn viestin takaisin.
Ymmärrän siis sen, että nyt heidän poikansa ei ehkä ehdi toista kaveria tilalle saamaan? Mutta miksi ei voisi mennä kivemmallakin ilmalla. Emme asu kuitenkaan kuin n. 50 km:n päässä, eli kyse ei ole siitä, että se olisi tehtävä juuri tänään... Hitsi, että tuli kurja olo. Mietin jo, että pistänkö pojan sateesta huolimatta mukaan, mutta meillä on 5 lasta ja jokaiselle kun kustantaa lintsireissun niin se on aika kallista (tosin kaksi pienintä pärjää vielä ilmaislaitteilla.... 1 ja 3 v). Mutta silti... jos reissu menee mönkään, en haluaisi enää toista ranneketta ja ruoka- yms. rahoja kustantaa.
HÖH! =(
Kommentit (68)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:30"]
Olisit aikasemmin katsonut säätietoja. Kyllä mäkin suuttuisin jos tuollaisen syyn takia ei lapsi saisikaan kaveria mukaan.
[/quote]
Ei ne ole luotettavia ennen kuin päivää tai paria aiemmin etenkään sateiden osalta, koska pilvet voi hajota tai niitä voi muodostua jne.
Olisit antanut pojan mennä! Itse en olisi lusikkaani tuohon soppaan edes laittanut. Jos aikuinen ei nauti pilvisestä säästä, ei se tarkoita etteikö se lapsia tai jota kuta muuta haittaisi! Eihän sinne huvipuistoon mennä säästä nauttimaan... Ihmeellisiä nämä ilmojen kyttääjät!
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:34"]
Millainen se "tyly"viesti oli? Jos se onkin tyly vain Sinun mielestäsi?
Kirjoita viesti tänne näktviin, niin voidaan ottaa paremmin kantaa.
[/quote]
Aha... sit se vissiin on niin.
Tässä ei ehkä ole mitään outoa monelle, mutta ei ole hänen tapaistaan kirjoittaa noin. No, lopetan murehtimisen. Menemme sitten omalla porukalla vaikka joku toinen päivä... koska mulla alkaa kuukauden loma TÄNÄÄN. Siinä on tarpeeksi syytä olla murehtimatta =)
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:37"]
Ei täällä sada, vaan on ihan kiva ilma.
T. Lintsin kupeessa asusteleva
[/quote]
Joo se sade onkin tulossa vasta sinne... on sen verran iso alue, että tuskin menee ennusteet mönkään. Ja Viron puolelta valuu toinen heti perään. Ja Lohjalta kun 10-11 aikaan lähtee, niin sateessa ollaan sitten useampi tunti... Ei kiva kun ei ole edes lämmin ilma.
No jos poikakin on sitä mieltä, että Lintsille mennään sitten paremmalla ilmalla, anna kaverin äidin kiukkuilla.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:39"]
Olisit antanut pojan mennä! Itse en olisi lusikkaani tuohon soppaan edes laittanut. Jos aikuinen ei nauti pilvisestä säästä, ei se tarkoita etteikö se lapsia tai jota kuta muuta haittaisi! Eihän sinne huvipuistoon mennä säästä nauttimaan... Ihmeellisiä nämä ilmojen kyttääjät!
[/quote] Et ymmärrä lukemaasi vai mikä on epäselvä kohta aloituksessa?
[/quote]
Tässä ei ehkä ole mitään outoa monelle, mutta ei ole hänen tapaistaan kirjoittaa noin. No, lopetan murehtimisen. Menemme sitten omalla porukalla vaikka joku toinen päivä... koska mulla alkaa kuukauden loma TÄNÄÄN. Siinä on tarpeeksi syytä olla murehtimatta =)
[/quote]
No mun mielestä toi on asiaton tekstiviesti, kertoo kypsymättömyydestä. Asiallista olisi ollut sanoa, että "Ok, ymmärrän kyllä, palataan asiaan paremmalla ilmalla!"
Luultavasti siellä on se lapsesi kaveri vetänyt itkupotkuraivarit ja äiti mennyt tunnelmaan mukaan.
Meidän parvekkeelta näkee Linnanmäelle enkä minä kyllä tälläisellä ilmalla sinne lähtisi. Harmaata on ja jossain välissä sataa aivan varmasti. Ainoa plussa on se että jonot varmaan pieniä tänään.
Yhtä jaksoista sadetta ei ole luvattu, vaan kuuroja. Mahtavan kaunis kesäaamu ainakin Käpylässä nyt.. äkkiähän sitä ripsimään voi alkaa, mutta menee äkkiä ohi.
Noi tekstarit ovat aina tylyjä sopiessa asioita, soitto tai kasvokkain puhuminen olisi parasta.. kun tuo äiti kuitenkin sanoi, että lähtevät katsomaan tilannetta. Jos sade alkaa ehkä hänellä oli muuta mielessä. Jos rannekkeet ostettu, niin sade ei silloin haittaa hyvässä seurassa ja jengiä on todella vähän. Itse valitsen Lintsi päiväksi aina epävakaisen päivän.
Sadetutkan mukaan klo 15 alkaen ei sada enää. Eikö tuota reissua voisi siirtää parilla tunnilla ja olla sitten myöhempään?
Onko teidän lapset sokerista? Ei meidän lapsia ole sade haitannut Lintsillä, kurjempaa siellä on 40 asteen helteellä.
Lisäksi sen säätiedotuksen olisi voinut katsoa jo eilen illalla ja ilmoittaa, että lapsi ei lähde mukaan, siellä sataa. Tai ilmoittaa, että varmistetaan aamulla, millainen ilma on, lapsi ei lähde sateella. Nyt olit mennyt tekemään "ehdottoman lupauksen" ja sitten tekosyyllä peruit sen aamulla. Ainakin minua harmittaisi, jos ensin luvataan ja sitten perutaan vieläpä sellaisella syyllä, joka ei Forecan säätietojen mukaan kovin varmalta näytä.
Toivottavasti kaverin perhe ymmärtää tehdä saman toisinpäin eli ensin sopivat vievänsä poikasi jonnekin mukanaan ja aamulla laittavat viestiä, että ei me kuule halutakaan sitä mukaan, otetaan joku kivampi kaveri.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:44"]
[/quote]
[/quote]
No mun mielestä toi on asiaton tekstiviesti, kertoo kypsymättömyydestä. Asiallista olisi ollut sanoa, että "Ok, ymmärrän kyllä, palataan asiaan paremmalla ilmalla!"
Luultavasti siellä on se lapsesi kaveri vetänyt itkupotkuraivarit ja äiti mennyt tunnelmaan mukaan.
[/quote]
Kiitos! Olet kanssani niin samaa mieltä. Kyllä piristit minua =)
Ap
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:39"]
[/quote] Et ymmärrä lukemaasi vai mikä on epäselvä kohta aloituksessa?
[/quote]
Ymmärsin kyllä. Ja tulkitsin: äiti on kova hääräämään pojan asioiden ympärillä ja on saanut poikansakin uskomaan, ettei huvipuistossa voi olla kivaa, jos on pilvistä tai saattaa sataa.
Ei lapsia pikkusade haittaa yhtään. Itse asiassa usein mentiinkin lintsille juuri sadepäivänä. Silloin ei tarvitse jonotella mihinkään, vaan rannekkeesta saa koko rahan edestä hupia.
Eli en olisi ruvennut manipuloimaan lasta sadetta vastaan yhtään. Ja ymmärrän tätä toista äitiä. Jos kerran oli sovittu jo ja oma lapsi kovasti odotti tapahtumaa ja seuraa.
Mutta ei kai välit tuohon kaadu... Pikku juttu elämänkulussa kuitenkin.
Oletko katsonut Forecan vai ilmatieteen laitoksen sadetutkan ennustetta? Kannattaa huomioida, että ilmatieteen laitoksen ennuste on tehty klo 7 aamulla ja forecalla myöhemmin. Ilmatieteen laitoksella huomaa, että ennuste ei ole yhtä tarkka, koska klo 10 näyttää yhtäkkiä paljon isompia sadepilviä kuin klo 9 toteutuneet pilvet. Forecalla pilvien koko jatkuu yhteneväisenä. Forecan mukaan klo 15 eteenpäin ei enää sada Helsingissä.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:51"]
Onko teidän lapset sokerista? Ei meidän lapsia ole sade haitannut Lintsillä, kurjempaa siellä on 40 asteen helteellä.
Lisäksi sen säätiedotuksen olisi voinut katsoa jo eilen illalla ja ilmoittaa, että lapsi ei lähde mukaan, siellä sataa. Tai ilmoittaa, että varmistetaan aamulla, millainen ilma on, lapsi ei lähde sateella. Nyt olit mennyt tekemään "ehdottoman lupauksen" ja sitten tekosyyllä peruit sen aamulla. Ainakin minua harmittaisi, jos ensin luvataan ja sitten perutaan vieläpä sellaisella syyllä, joka ei Forecan säätietojen mukaan kovin varmalta näytä.
Toivottavasti kaverin perhe ymmärtää tehdä saman toisinpäin eli ensin sopivat vievänsä poikasi jonnekin mukanaan ja aamulla laittavat viestiä, että ei me kuule halutakaan sitä mukaan, otetaan joku kivampi kaveri.
[/quote]
Esimerkkisi on varsin kaukana ap:n tapauksesta.
Olet ap inhottava! Julkaiset sinulle tarkoitettuja tekstiviestejä keskustelupalstalle. Kukahan täällä nyt se kypsymätön mielensäpahoittaja oikein on?
Tekstiviesti "kertoo kypsymättömyydestä..." Hahhhah.
Itse tunnen tuommoisen sääkyttäjän. rasittava tapaus. Tänä kesänä on niin epävakaista bsäätä ollut, että parasta on sitten jäädä kotiin peiton alle varmuuden vuoksi.
Mä ymmärrän kyllä ettei sateeseen oo kiva lähettää. Tottakai myös pojan pettymyksen, mutta jos oma poikasi oli vielä sun kanssa samaa mieltä niin ajattele sitä. Saahan hän itse päättää haluaako lähteä. Vaikka ois sovittu niin ei kai sitä ihan sateella tosiaan oo järkeä mennä. Koita ajatella et viime kädessä teette itse teitä koskevat ratkaisut. :)