Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni kaverin äiti taisi suuttua minulle =(

Vierailija
10.07.2015 |

Toisaalta ymmärrän hänen närkästyksensä, joka paistoi viimeisestä tekstiviestistä, toisaalta en.

Lapseni kaverin äiti laittoi siis eilen viestiä, jossa kysyi poikaani heidän mukaansa lintsille. Pojat olivat jo aikaisemmin keskenään puhuneet, että olisi kiva mennä samaan aikaan, että olisi kaveri laitteisiin. Lupasin, että poikani saa lähteä.

Nyt laitoin kuitenkin aamulla viestiä, jossa tiedustelin, että meinaavatko lähteä... olin katsonut aamulla säätiedotusta, jossa Helsinkiin on luvattu ihan yhtenäistä sadetta aamupäivästä oikeastaan iltaan asti (pieniä taukoja voi kai tulla).

No, äiti laittoi viestiä, että menevät ainakin katsomaan...

Minä vielä kävin uudelleen katsomassa sadetutkat ja säätiedotteet... ei tuo sää nyt kovin hyvältä näytä. Juttelin poikani kanssa ja hänkin oli sitä mieltä, että menee rahat hukkaan... ranneke maksaa kuitenkin melkein 40€. Laitoin sitten vielä viestiä, että sovimme yhdessä, ettei poikani nyt lähdekään mukaan. Perustelin vielä, että sateella ja viileällä ilmalla se ei ole mikään nautinto. Ja joskus osa laitteista laitetaan kiinni yms.

Nyt sain aika tylyn viestin takaisin.

Ymmärrän siis sen, että nyt heidän poikansa ei ehkä ehdi toista kaveria tilalle saamaan? Mutta miksi ei voisi mennä kivemmallakin ilmalla. Emme asu kuitenkaan kuin n. 50 km:n päässä, eli kyse ei ole siitä, että se olisi tehtävä juuri tänään... Hitsi, että tuli kurja olo. Mietin jo, että pistänkö pojan sateesta huolimatta mukaan, mutta meillä on 5 lasta ja jokaiselle kun kustantaa lintsireissun niin se on aika kallista (tosin kaksi pienintä pärjää vielä ilmaislaitteilla.... 1 ja 3 v). Mutta silti... jos reissu menee mönkään, en haluaisi enää toista ranneketta ja ruoka- yms. rahoja kustantaa.

HÖH! =(

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satoiko tänään Lintsillä?

Vierailija
2/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaisen kesäloma-elämän suunnittelun hankaluus ja kirous on juuri se, että vain alle 24 tuntia sitten annetut sääennustukset ovat jotakuin luotettavia. Omatkin kesälomatekemiset on suunniteltu tietyille vkonpäiville tai vkonlopuille ja sitten jos sataa niin sitten täytyy vain purra hammasta. Sääli että Suomen surkea kesäsää pilaa kouluikäisten kesälomasuunnitelmia, koska heillä on kymmeniä mahdollisia päiviä kesässä mennä sinne lintsille.

Ja sitten esim tämäkin päivä uudellamaalla: onko nyt varsinainen sadepäivä vai ei? Synkkiä pilviä makaa tuntikaupalla taivaalla mutta vettä ei juuri tule.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsen kaverilla on ranneke ja pyysi  mun lasta mukaani. En päästänyt koska oli sateinen ilma ja kylmä. Tiesin että rannekekaveri ei  siellä kuitenkaan kauan viihdy ja lapseni ranneke menee hukkaan.

Kannattaa aina jatkossa sanoa että säävarauksella.  Itsekkin olin luvannut että poika pääsee kerran huvipuistoon mutta unohdin sanoa että vain hyvällä ilmalla. No oppisit tästä jotain että sanot et voi lähteä jos ilma on hyvä. Toiset lähtee aina suunitelmien mukaan vaikka sataisikin.

Vierailija
4/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kaverivillanolinkausilippu. 61

Vierailija
5/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerilapsiko teillä asustaa? Toki nyt hirveällä myrskyllä en olisi lasta laittanut matkaan, mutta tuo kuulostaa jo vahvalta liioittelulta? Onko perimmäinen syy kuitenkin se, että ylihuolehtiva mamma ei uskalla katkaista napanuoraa ja sai sateesta tekosyyn? Paras lintsireissu itsellä on ollut 12-kesäisenä, kun välillä tuli rakeita ja välillä vettä. Kertakäyttösadetakit piti sen mitä tarvitsi ja kaikkiin laitteisiin pääsi jonottamatta.
Aika vähän toteutuu kesäsuunnitelmistanne, kun ulkona ei voi 'ehkä sataa,ehkä ei'-keleillä olla.

Vierailija
6/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:44"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:34"]

Millainen se "tyly"viesti oli? Jos se onkin tyly vain Sinun mielestäsi?

Kirjoita viesti tänne näktviin, niin voidaan ottaa paremmin kantaa.

[/quote]

Aha... sit se vissiin on niin.

Tässä ei ehkä ole mitään outoa monelle, mutta ei ole hänen tapaistaan kirjoittaa noin. No, lopetan murehtimisen. Menemme sitten omalla porukalla vaikka joku toinen päivä... koska mulla alkaa kuukauden loma TÄNÄÄN. Siinä on tarpeeksi syytä olla murehtimatta =)

[/quote]

No mun mielestä toi on asiaton tekstiviesti, kertoo kypsymättömyydestä. Asiallista olisi ollut sanoa, että "Ok, ymmärrän kyllä, palataan asiaan paremmalla ilmalla!"

Luultavasti siellä on se lapsesi kaveri vetänyt itkupotkuraivarit ja äiti mennyt tunnelmaan mukaan. 

[/quote]

Kiitos! Olet kanssani niin samaa mieltä. Kyllä piristit minua =)

Ap
[/quote] Olettaen että teidän lapsi toisten kutsutaan vielä mukaan.
Ei sitten tule mieleesi että oikeasti tuollaiset oharit voi tuntua toisista pahalle ja sinä viittaat niitä lapasella ja arvostelut muita?

Kukahan tuossa on tyly? Juhli sinä vaan sitä TÄNÄÄN alkanutta lomaasi. Kyllä sun lapsen olisi kuulunut saada lähteä kuin sinä menet sille "puhumaan fiksuja" -alistuva lapsi parka.

Vierailija
7/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 17:23"]Suomalaisen kesäloma-elämän suunnittelun hankaluus ja kirous on juuri se, että vain alle 24 tuntia sitten annetut sääennustukset ovat jotakuin luotettavia. Omatkin kesälomatekemiset on suunniteltu tietyille vkonpäiville tai vkonlopuille ja sitten jos sataa niin sitten täytyy vain purra hammasta. Sääli että Suomen surkea kesäsää pilaa kouluikäisten kesälomasuunnitelmia, koska heillä on kymmeniä mahdollisia päiviä kesässä mennä sinne lintsille.

Ja sitten esim tämäkin päivä uudellamaalla: onko nyt varsinainen sadepäivä vai ei? Synkkiä pilviä makaa tuntikaupalla taivaalla mutta vettä ei juuri tule.
[/quote]
Minä en niinkään Helsingin säästä tiedä minkälainen on ollut tänään, mutta Vantaalla on ollut suht hieno ja lämmin päivä. Aurinko paistanut, eikä tummia pilviä ole näkynyt. Joten, jos olisin ollut lähdössä Lintsille, niin toki olisin mennyt, koska meillä oli jo aamusta hyvä ilma, joten olisin olettanut tilanteen olevan jokseenkin sama Helsingissä.

.
Kerran ollaan oltu Särkänniemessä huonolla ilmalla ja on ollut ehkä yks mahtavimmista reissuista. Loppupäivästä mentiin viimetteeks johonkin koskiseikkailuun ja vettä tuli kaatamalla, joten ei haitannut tippaakaan kastuiko tuossa koskessa vai. Lähinnä kaikkia nauratti, kun näytettiin uitetuilta koirilta. Kotiin päästyämme laitettiin sauna päälle ja kaiken hässäkän ja touhun jälkeen uni maittoi.

Vierailija
8/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samat käytössäännöt pitäisi päteä niin lasten kuin aikuistenkin maailmassa. Minulla on nimittäin yksi kaveri, joka toimii turhan usein turhan itsekkäästi ja muista piittaamatta. Jos vaikka sopisimme huomiselle lähtevämme kaupungille iltaa istumaan ja juhlimaan, en voisi useiden vuosien kokemuksella tietää hänen mukaantuloa varmasti kunnes vasta kun seuraavana iltana hänet omin silmin näen.

Hauskaa meillä on kavereina yhdessä ja kemiat todella kohtaavat ollaksemme toisillemme tärkeitä. Mutta nuo puolihuolimattomat oharit ovat tehneet minusta kuitenkin varovaisen. En enää ikinä kuvittele liikoja hänen kanssaan tehdyistä pienistäkään suunnitelmista. Ne ovat minulle aina ehkä-tapahtumia. Muiden kavereiden kanssa peli on paljon reilumpaa: se on joko kyllä tai ei. Eikä mitään sieltä välistä.

Vierailija
9/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porvoo on muuten 50 km Helsingistä...

Vierailija
10/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään olis ollut loistava päivä lintsillä :D, ei ruuhkia, ei kastumista...

Vierailija
11/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen sitä koulukuntaa, että elämässä tulee aika paljon isompiakin pettymyksiä, kun yksi peruttu Lintsireissu. Itse ainakin ymmärsin lapsena jo, että aina ei voi tehdä niinkuin etukäteen sovittiin. Eikä silloin huudeta ja kiukutella ja syytellä muita. Se pitää vaan kestää, ja keksiä jotain muuta tekemistä. Ja monet täällä vihaisina uhoavat, että pistetään välit poikki yms.

Vetääköhän aikuisetkin sitten välit poikki, jos kaveri ei lähde jonnekin, VAIKKA SE LUPAS MULLE??? Minä ainakin luotan ihmisiin sen verran, että se seuraava kerta varmasti tulee vielä, ja jos ei tule, niin ehkäpä se kaveri ei nyt niin seuraani hingukaan. Ja sillekin voi olla ihan joku hyvä syy...

Vierailija
12/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti poika sai kuitenkin lähteä. Ei näyttäisi juuri ajoittaista ripsottelua enempää sadetta tulevan.

http://www.foreca.fi/Finland/Helsinki/map/radext2?zoom=sfi2

Vierailija
13/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakkaa murehtimasta. Ei tuo ole mikään syy suuttua. Sateella ei ole kiva olla huvipuistossa ja jos tulee ukkosta, se on vaarallistakin.

Vierailija
14/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit aikasemmin katsonut säätietoja. Kyllä mäkin suuttuisin jos tuollaisen syyn takia ei lapsi saisikaan kaveria mukaan.

Vierailija
15/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta toisaalta: ystävän perhe ei sadetta itse järjestänyt ja luvattu mikä luvattu. Ehkä heillä on jotain muita suunnitelmia lähipäiville.

Vierailija
16/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on niin mitätön asia ettei kannata murehtia. Asia unohtuu aikanaan.

Vierailija
17/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pidä tehdä suunnitelmia toisten varaan. Pyytää ja jos ei pääse niin menee itse tai siirtää paremmin sopivan ajankohtaan. Näin meillä tehdään.

Vierailija
18/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen se "tyly"viesti oli? Jos se onkin tyly vain Sinun mielestäsi?

Kirjoita viesti tänne näktviin, niin voidaan ottaa paremmin kantaa.

Vierailija
19/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näktviin = näkyviin (seiska korjaa)

Vierailija
20/68 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä sada, vaan on ihan kiva ilma.

T. Lintsin kupeessa asusteleva

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi viisi