Ihmiset ovat hirveitä
Viimeistään työelämään astuessa aikuisiällä sen tajuaa: ihmiset ovat hirveitä. Ilkeilyä, piilovittuilua, seläntakanapuhumista, juonittelua, katkeruutta...jokainen työpaikka, jossa olen tähän saakka ollut on ollut sellainen, että siellä on vähintään kaksi hirviöpersoonallisuutta. Välillä tuntuu ettei kestä. Valitettavasti tämä vauva.fi indikoi aika usein todelllisuutta, tälläisiä paskapäitä ne ihmiset ovat. Pahimpia ovat keski-ikäiset naiset, joilla on opistotason tai amk-koulutus. Katkeruus oikein paistaa kilometrin päähän ja kaikkia lyödään, jotka ovat "alempana" organisaatiossa.
Kommentit (37)
Samaa tässä ihmetellyt. Mahtaa olla kaikkea muuta kuin antoisa elämä näillä kiusaajilla.
Joskus puhuttelin tällaista kiusaajaa, aika pian esitteli kaikille tyhmyytensä. Todennäköisesti toisten mollaamisella ja panettelulla yritti vaan pönkittää omaa heikkoa itsetuntoaan.
En ole huomannut tuollaista tai sitten olen ollut vain hyvissä työpaikoissa tai yksi mahdollisuus on, että en jaksa huomioida tuollaista käytöstä. Ainahan joka paikassa kärhämöintiä on, mutta en työnnä siihen omaa nokkaani ollenkaan. Neutraalille tylsimykselle joka ei jaksa intoutua muiden lässytyksestä ei kukaan viitsi montaa kertaa tulla paskaa puhumaan ja vähitellen huomaa, että juttuja ei edes huomaa. Aika monessa keitossa olen kuitenkin keitetty minäkin, yli 40 vuotias 15 vuotiaana työt aloittanut nainen.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 09:58"]
Olen itse yli 30-vuotias mies ja toissä asiantuntijatehtävissä. Olen aina ollut alalla, jossa kollegat ovat korkeasti koulutettuja, sekä miehiä ja naisia, enkä ole koskaan törmännyt tuollaisiin henkilöihin. Töissä tehdään hommia yrityksen yhteiseksi hyväksi, kukin terveellä tavalla myös omaa etua ajatellen. Ketään ei olla vähätelty, joskin suoranaisesti ammattitaidottomat yleensä karsiintuvat pois työjoukosta.
Vaikea sanoa, onko kokemus siis sukupuolisidonnainen vai yleisesti ottaen koulutuksen ja elintason vaikutusta. Voi olla, että naiskollegani ovat tuollaista kokeneetkin, mutta miehenä en itse ole ongelmaa havainnut.
[/quote]
Et tiedä näistä asioista, koska olet mies. Nämä ongelmat ovat pahimpia naisvaltaisilla matalapalkka-aloilla, esim. päiväkodit. Paras työilmapiiri on yleensä sellainen, jossa suurin piirtein saman verran miehiä ja naisia.
Missähän te oikein olette töissä? Minä olen yliopistolla luonnontieteiden parissa. Ehdottomasti suurin osa kollegoistani on ollut hienotunteista, sivistynyttä ja huumorintajuista väkeä. Välillä on porukkaan eksynyt joku k***pää, mutta he ovat poikkeuksia, joita on pääsääntöisesti kohdeltu pidättyvän ymmärtävästi. Olen ollut töissä kolmessa yliopistossa. N40
Kyllä ne kiusaajat ja selän takana paskaa puhuvat pitää jättää vaan omaan arvoonsa vaikka tiedän kokemuksesta ettei se helppoa ole. Näillä ihmisillä mahtaa olla oma elämä todella epätyydyttävää jos kokee tarvetta lytätä muita. Ja todellakin naiset ovat niitä kaikista pahimpia paskan puhujia ja työpaikan yhteishengen saastuttajia.
-nainen25
Olen 54-vuotias, ja olen aina tullut toimeen niin nuorempien kuin vanhempienkin naisten kanssa. Nuoret naiset on kivoja ja fiksuja, samoin olen aina arvostanut itseäni vanhempien naisten elämänkokemusta. Harrastukseni parissa olen ohjannut naistoimintaa, ja aina meillä on ollut hauskaa yhdessä, ikähaarukalla 18-75!
En voi ymmärtää, miksi etenkin nuoremmat naiset demonisoi keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia. Tulevaisuudessa itsekin olette niitä!
Olisin itse voinut kirjoittaa aloituksen, niin täysin samat ajatukset on! Mitä luulette, onko tämä ongelma ollut olemassa jo kymmeniä vuosia vai onko se pahentunut?
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 10:23"]Olen 54-vuotias, ja olen aina tullut toimeen niin nuorempien kuin vanhempienkin naisten kanssa. Nuoret naiset on kivoja ja fiksuja, samoin olen aina arvostanut itseäni vanhempien naisten elämänkokemusta. Harrastukseni parissa olen ohjannut naistoimintaa, ja aina meillä on ollut hauskaa yhdessä, ikähaarukalla 18-75!
En voi ymmärtää, miksi etenkin nuoremmat naiset demonisoi keski-ikäisiä ja sitä vanhempia naisia. Tulevaisuudessa itsekin olette niitä!
[/quote]
Jokainen varmasti kertoo niistä omista kokemuksista, tuskin kyseessä on mikään tarkoituksenomainen "demonisointi".
Samaa mieltä muuten paitsi tuossa, pahimpia minusta ei ole keski-ikäiset naiset. Vaan vanhat yli 60v miehet. Niistä on ihanaa päästä haukkumaan, ojentamaan näpäyttämään nuorempia ja erityisesti naisia. Ja sitten en tykkää kaikista noin kolmekymppisistä. Niistä, jotka ei yhtään vahdi lapsiaan ja luulevat itsekin olevansa maailman napoja.
[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 06:37"]
No niin, taas saa lähteä töihin. Pitää pitää pitää rauhallinen ja tyyni fasadi kuunnellessa törkeää haukkumista ja kestäessä sitä paskailmapiiriä. Truly I am nothing.
[/quote]
Täs ois kyl sellanen pikkujuttu et tollasta paskaa ei tartte kuunnella. Voi nääs olla, että syyte korvauksineen vois lopettaa moisen.
Pelkkä kutsu poliisiasemalle voi saada tutinaa punttiin rouva/herra paskiaiselle.
Tiedotettakoon täältä korsosta myäs, että;
"Joka tekee toiselle ruumiillista väkivaltaa taikka tällaista väkivaltaa tekemättä vahingoittaa toisen terveyttä, aiheuttaa toiselle kipua tai saattaa toisen tiedottomaan tai muuhun vastaavaan tilaan, on tuomittava pahoinpitelystä sakkoon tai vankeuteen enintään kahdeksi vuodeksi. Yritys on rangaistava".
VITTUILU ON RIKOS.
Hyvää lauantaita, naiset.
Nyt nimittäin kannattaa toimia niin, että yrität ensin suullisesti lopettaa kiusaamisen, jonka jälkeen menet poliisille. Voi olla että menee pelkästään sovitteluun jos niin päätät, mutta asiahan viedään pidemmälle mikäli paskapään sovittelu ei kelpaa sulle.
Pahimmat kyttääjät ja paskanjauhajat on samoja tyyppejä jotka sitten vinkuu olevansa kiusattuja ja saikuttaa kaiken aikaa. He kokee kiusaamisena jos vinkkaa että hoida omat hommas äläkä vahdi muiden tekemisiä
Tämä vanha ketju kuvaa kyl tän hetkisiä fiiliksiä hyvin. Pahinta on se kun työkaveri johon oikeesti luotit pettääkin luottamuksen juoruamalla asioita sinusta. En tiiä mitä nää tyypit saa siitä itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Tämä vanha ketju kuvaa kyl tän hetkisiä fiiliksiä hyvin. Pahinta on se kun työkaveri johon oikeesti luotit pettääkin luottamuksen juoruamalla asioita sinusta. En tiiä mitä nää tyypit saa siitä itselleen.
Pätee muihinkin kuin työkavereihin.
Aikuistuessa olen alkanut huomaamaan, että kaikki eivät ole oikeasti hyvää tarkoittavia, mukavia, empaattisia, luotettavia. Suorastaan ilkeitä.
Silmät avautuvat todellisuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkään en kestä ihmisiä työpaikalla siks työtön jo toista vuotta.
Näistä syistä mt eläke
Olen itse yli 30-vuotias mies ja toissä asiantuntijatehtävissä. Olen aina ollut alalla, jossa kollegat ovat korkeasti koulutettuja, sekä miehiä ja naisia, enkä ole koskaan törmännyt tuollaisiin henkilöihin. Töissä tehdään hommia yrityksen yhteiseksi hyväksi, kukin terveellä tavalla myös omaa etua ajatellen. Ketään ei olla vähätelty, joskin suoranaisesti ammattitaidottomat yleensä karsiintuvat pois työjoukosta.
Vaikea sanoa, onko kokemus siis sukupuolisidonnainen vai yleisesti ottaen koulutuksen ja elintason vaikutusta. Voi olla, että naiskollegani ovat tuollaista kokeneetkin, mutta miehenä en itse ole ongelmaa havainnut.