Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Usassa pikaruokaloissa on töissä aikuisia

Vierailija
10.07.2015 |

Suomessahan on henkilökunta on yleensä 18-20-vuotiaita.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:11"]

Karkeasti arvioituna sanoisin pikaruokaloiden työntekijöiden keski-iäksi täällä noin 20. Amerikkalaiset teinit/nuoret aikuiset näyttävät muutenkin paljon vanhemmilta suhteessa Suomalaisiin ikätovereihinsa. Kyseessä siis keskisuuri kaupunki Kaliforniassa.

[/quote]

Paljonko kello on siellä ja millä kirjoitat tänne kun ääkköset toimii?

Vierailija
22/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:11"]

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 06:55"]

Ei suomalaiset pikaruokaketjut ota vanhempia ihmisiä töihin. Mutta jos vielä löydätte suomalaisessa omistuksessa olevan tavallisen grillin ilman mitään ketjua, niin siellä on. Huoltoasemilla myös on, kuten ABC. Se, että te ette näe vanhempia ihmisiä jossain töissä, ei tarkoita etteikö kelpaa, vaan ettei oteta. Eikä sekään, että hotellissa ei näe suomalaisia, tarkoita etteikö kelpaa, vaan ettei oteta. Toisissa näkee paljon, toisissa ei yhtään. Se riippuu työllistämispoliitikasta, ketä siellä näkee. 

[/quote]

Mutta miksei oteta?

[/quote]

Ilmeisesti kuuluu kulttuuriin. Eikä niihin sitten tule haettua, kun tietää ettei oteta. Itsekin kun olin työtön, en niihin hakenut, vaikka hain moneen muuhun mihin olin ylikoulutettu, ns. hanttihommaan. Omalle alalle kuitenkin pääsin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:24"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:11"]

Karkeasti arvioituna sanoisin pikaruokaloiden työntekijöiden keski-iäksi täällä noin 20. Amerikkalaiset teinit/nuoret aikuiset näyttävät muutenkin paljon vanhemmilta suhteessa Suomalaisiin ikätovereihinsa. Kyseessä siis keskisuuri kaupunki Kaliforniassa.

[/quote]

Paljonko kello on siellä ja millä kirjoitat tänne kun ääkköset toimii?
[/quote]

Kello on nyt 21:43 ja ääkköset toimii kun olen suominäppäimistön valinnut iphoneen.

Vierailija
24/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australiassa aloitetaan työskentely nuorena, jopa 14 -vuotiaita näkyy mäkkärissä töissä. Mielestäni tuo käytäntö on paljon parempi kuin se, että käydään yli 10 vuotta koulua tietämättä mitä työnteko on. On ainoastaan hyvä, että löytyy vielä yrityksiä, jotka palkkaavat nuoria, joilla ei välttämättä ole vielä aiempaa työkokemusta.

Vierailija
25/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh itse olen Hesessä töissä ja meillä nuorin työntekijä on 20-vuotias, vanhin 30v.

Vierailija
26/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 06:55"]

Ei suomalaiset pikaruokaketjut ota vanhempia ihmisiä töihin. Mutta jos vielä löydätte suomalaisessa omistuksessa olevan tavallisen grillin ilman mitään ketjua, niin siellä on. Huoltoasemilla myös on, kuten ABC. Se, että te ette näe vanhempia ihmisiä jossain töissä, ei tarkoita etteikö kelpaa, vaan ettei oteta. Eikä sekään, että hotellissa ei näe suomalaisia, tarkoita etteikö kelpaa, vaan ettei oteta. Toisissa näkee paljon, toisissa ei yhtään. Se riippuu työllistämispoliitikasta, ketä siellä näkee. 

[/quote]

Vanhempi ei taida kovin helposti noihin sikaloihin töihin menääkään ellei ole pakko.

Vierailija
27/27 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 07:11"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 06:55"]

[/quote]

Mutta miksei oteta?
[/quote]
Toinen vastaa: Nuoret työntekijät antavat varmaan nuorekkaan kuvan yrityksestä. He ovat myös reippaampia ja kestävämpiä fyysisesti (siis yleisesti ottaen). He tekevät kurjatkin hommat mukisematta, eivät valita pienistä epäkohdista, kykenevät vuorotyöhön sekä fyysisesti että perhestatuksensa vuoksi. Perheelliselle vuorotyö on hankalampaa, ja pitää aina sumplia vuoroja sen menojen mukaan. Lisäksi vaikka 20 vuotta säännöllistä parempipalkkaista työtä tekevä ei välttämättä ole helppo työntekijä joustamaan. Itse olen myös tämän tapaisessa nuorten työntekijöiden ketjussa töissä (ei pikaruokala). Meillä on myös niitä 30+ ikäisiä, mitta he ovat niitä, jotka ovat olleet talossa jobpitkään. Jos täytyy palkata uusia työntekijöitä, kyllä se 19-vuotias välivuotta pitävä menee 42-vuotiaan perheellisen maisterin edelle. Tämä on kurjaa joillekin, mutta hyvä juttu nuorten työllistymisen kannalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme