Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä SANNIN biisissä "Jos mä oon oikee" lauletaan?

Vierailija
09.07.2015 |

Miten te ymmärrätte tän?

Oon vuokralla
mun kehossa
Asunnon maksan ruokapalkalla
Maali rapisee seinät lohkeilee
Kuka korjaa ?
Kun kadulla kysytään multa
mikä vuosi mä en oo varma
Kysykää niiltä jotka tietävät
mistä tulevat

Jos mä oon oikee
miks kadulla mun läpi kävellään
Jos oon oikee
miksen muista omaa nimeänikään
Kai mä hengitän

Juttelen vaikken tunne sanoja
Mun äidinkieli kuin heprea
Herään illalla nukahdan aamulla
Elän valveunessa
Mä olen yksinään vaik metro täynnä on ihmisii
Ne katsoo läpi vaik tartun niiden käsistä kii
Ei oo olemassa kummituksii
Eiks nii ?

Jos mä oon oikee
Jos oon oikee
Kai mä hengitän

Jos mä oon oikee
miksei peili heijasta mua enää
Jos oon oikee
Kai mä hengitän

Rautatieasema maanantaina ruuhkaisa
Kaikilla tuntuu olevan kiire ja suunta
Mä oon ulkopuolella vaik seison sisällä
Jos oon jo kotona miten voi olla koti-ikävä
Mitä tarkoittaa jos ei tarinaan kuulu
Jos puhaltaa ikkunaan mut se ei ees huurru
Onko tää kaupunki täynnä elävii kuolleita
vai katselenko kuvaa rajan toiselta puolelta

Jos mä oon oikee
Jos oon oikee
Kai mä hengitän

Jos mä oon oikee
miksei peili heijasta mua enää
Jos oon oikee
Kai mä hengitän

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:07"]Yksinäisen, masentuneen, surullisen ihmisen elämästä. Jos multa kysyttäisiin, miltä elämäni tuntuu ,voisin vastaukseksi antaa tämän biisin sanat. "Oon vuokralla mun kehossa." Kroppa näyttää hyvältä, suu on hymyssä ja naama nätisti meikattu. Kavereita ympärillä, mutta silti oon ihan yksin ja sisimmässäni huudan kivusta ja tuntuu etten tajua mistään mitään eikä mikään tunnu miltään. Suu sanoo toista kun sydän. N20
[/quote]

Vierailija
22/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:08"]

Mulle se piisi kertoo siitä, että kaikki näkevät mun julkisen roolini, mutta kukaan ei ole kiinnostunut siitä, mitä on sisällä. Minulta pyydetään apua, mutta kukaan ei kysy, miten minulla menee. Olen kummitus, jota ei oikeasti ole olemassa.

T. Nelikymppinen teininagstinen

[/quote]

Minä en halua että kukaan kysyy miten menee. Sitten joutuisi valehtelemaan että hyvin.

Tiedätkö nelikymppinen mitä vastaisit jos joku kysyisi?

Minä häpeäisin kertoa miten menee ja kokisin syyllisyyttä että heitin paskat toisten niskaan. Small talk on sivitynyttä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoijat voi sanoa mitä sanoo, mutta Sanni on minusta nykyhetken lahjakkaimpia NUORIA sanoittajia. Tää on ehdottomasti hänen paras biisinsä, syvällinen ja onnistunut kiteyttämään ankeat tunteet erittäin hyvin. ♡.♡ t.n27

Vierailija
24/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut niin, että tossa lauletaan siitä, kun ei tunnu olevan kotona, mikään ei tunnu miltään ja ollaan vaan olemassa, mutta sisin ei pääse läpi. Millään ei ole merkitystä. Istutaan kotona, tuijotetaan ikkunasta. Sossusta tulee rahat tilille ja muut käy töissä. Ei itse pääse eteenpäin vaan on jämähtänyt paikoilleen eikö saa aikaiseksi mitään. Masennusta.

Vierailija
25/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:22"]Olen aina ajatellut niin, että tossa lauletaan siitä, kun ei tunnu olevan kotona, mikään ei tunnu miltään ja ollaan vaan olemassa, mutta sisin ei pääse läpi. Millään ei ole merkitystä. Istutaan kotona, tuijotetaan ikkunasta. Sossusta tulee rahat tilille ja muut käy töissä. Ei itse pääse eteenpäin vaan on jämähtänyt paikoilleen eikö saa aikaiseksi mitään. Masennusta.
[/quote]

Tämä on aika osuva tulkinta. Tuo sossujuttu vaan ei itseeni sovi. Käyn töissä, hoidan lapsen, tapan kavereita. Mutta kaikki tapahtuu sellaisella automaatiolla. Valot päällä muttei ketään kotona, vai miten se meni. Mulla on kiva koti, perhe ja rahaa ihan riittävästi, mutta sisällä ei ole yhtään mitään. -18

Vierailija
26/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:29"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:22"]Olen aina ajatellut niin, että tossa lauletaan siitä, kun ei tunnu olevan kotona, mikään ei tunnu miltään ja ollaan vaan olemassa, mutta sisin ei pääse läpi. Millään ei ole merkitystä. Istutaan kotona, tuijotetaan ikkunasta. Sossusta tulee rahat tilille ja muut käy töissä. Ei itse pääse eteenpäin vaan on jämähtänyt paikoilleen eikö saa aikaiseksi mitään. Masennusta.
[/quote]

Tämä on aika osuva tulkinta. Tuo sossujuttu vaan ei itseeni sovi. Käyn töissä, hoidan lapsen, tapan kavereita. Mutta kaikki tapahtuu sellaisella automaatiolla. Valot päällä muttei ketään kotona, vai miten se meni. Mulla on kiva koti, perhe ja rahaa ihan riittävästi, mutta sisällä ei ole yhtään mitään. -18
[/quote]

Voi jeesus mikä typo, *tapaan siis.

Vierailija
27/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:22"]

Kritisoijat voi sanoa mitä sanoo, mutta Sanni on minusta nykyhetken lahjakkaimpia NUORIA sanoittajia. Tää on ehdottomasti hänen paras biisinsä, syvällinen ja onnistunut kiteyttämään ankeat tunteet erittäin hyvin. ♡.♡ t.n27

[/quote]

Sä olet oikeasti 24v.

Vierailija
28/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo henkilöstä, joka on hukassa. Ei määränpäätä ja hukkuu arkeen ja kokee olonsa turhaksi/näkymättömäksi. Kokee, että rapistuu ja vanhenee silmissä kun ei osaa nauttia hetkestä.

Vierailija
29/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irrallisuus. Olen itse kokenut sitä ajoittain parikymppisestä saakka. Kuin kukaan muu ei olisi tässä samassa maailmassa.

Vierailija
30/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:22"]

[/quote]

Sä olet oikeasti 24v.
[/quote]
Miksi valehtelisin ikäni. Eikö me naiset valehdella se sitä paitsi aina alakanttiin. :D t.n27

Vierailija
31/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:54"]Mt-ongelmista, yksinäisyydestä, syrjäytymisestä?
[/quote]
Tämä. Aiemmin vähän samaistunut

Vierailija
32/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upein ❤

Vierailija
33/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämän paskoista hetkistä.

Vierailija
34/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä millaista on olla ERILAINEN NUORI.

Vierailija
35/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 00:07"]Yksinäisen, masentuneen, surullisen ihmisen elämästä. Jos multa kysyttäisiin, miltä elämäni tuntuu ,voisin vastaukseksi antaa tämän biisin sanat. "Oon vuokralla mun kehossa." Kroppa näyttää hyvältä, suu on hymyssä ja naama nätisti meikattu. Kavereita ympärillä, mutta silti oon ihan yksin ja sisimmässäni huudan kivusta ja tuntuu etten tajua mistään mitään eikä mikään tunnu miltään. Suu sanoo toista kun sydän. N20
[/quote]
Tsemppiä!!

Vierailija
36/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muusikkona käsitän että sanni laulaa sielusta joka vaan asuu "vuokralla kehossa" ja se pysyy hengissä syömällä "ruoka vuokralla" keho vanhenee ja "rapistuu maalit varisee" jne ;D en jaksa alkaa luennoimaan mut tossa alkuun

Vierailija
37/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis itsekö Sanni tekee kappaleensa? Vau, arvostus kohosi juuri huomattavasti! Mä olin ihan varma, että joku vanhempi ihminen rustaa niitä sille ja yrittää tehdä niistä nuorelle naiselle sopivia.

Vierailija
38/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloin tykkäämään tästä biisistä vasta nyt lyriikat sisäistettyäni. Biisi kertoo omalla kohdallani hyvin tunteista, joita kävin lävitse sairastaessani anoreksiaa nuorempana. N27

Vierailija
39/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.07.2015 klo 06:54"]Siis itsekö Sanni tekee kappaleensa? Vau, arvostus kohosi juuri huomattavasti! Mä olin ihan varma, että joku vanhempi ihminen rustaa niitä sille ja yrittää tehdä niistä nuorelle naiselle sopivia.
[/quote]
Juu, Sanni sanoittaa ja osin säveltää itse kappaleensa. :)

Vierailija
40/44 |
10.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kuunnelkaa Prinsessoja ja Astronautteja, niin tämänkin biisin sanat aukeavat paremmin. Kiitos faneilleni loistavista tulkinnoista. Yhtä oikeaa tulkintatapaa ei tietenkään ole. Hienoa kuulla, että pidätte biiseistäni omilla tavoillanne.T. Sanni