Miksi vain ns. vähemmän älykkäät ihmiset ovat ilkeitä?
Fiksummissa ihmisissä en tunne ketään ilkeilevää. Olen tehnyt laajaa tutkimusta asian suhteen ja tullut tulokseen, että tyhmyys ja ilkeys kulkevat käsi kädessä. Voiko kukaan väittää vastaan?
Kommentit (45)
Älykkäämmät osaa näköjään huijata sinua.
Ap uskoo olevansa muita älykkäämpi ja liittää muihin useita toisiinsa liittymättömiä negatiivisia piirteitä jos nämä loukkaavat ap:ta.
Vierailija kirjoitti:
Sitten vielä luulevat olevansa älykkäitä
Juuri tämä. Ovat usein jopa heikkolahjaisia, mutta eivät näe omaa tilaansa ja ovat kovimpaan ääneen huutamassa muita esim. vajakeiksi.
Fiksut ihmiset osaa hillitä itseänsä ja ovat kehittäneet henkisyyttä. Ilkeillä taas hermot riekaleina ja äkkipikaisia.
Riippuu vähän millaisesta älykkyydestä on kyse. Narsistiset johtajatyypit osaavat olla ilkeitä ja kyllä heillä älyäkin riittää usein
Vierailija kirjoitti:
Fiksut ihmiset osaa hillitä itseänsä ja ovat kehittäneet henkisyyttä. Ilkeillä taas hermot riekaleina ja äkkipikaisia.
Äkkipikaisuus ei ole sama kuin ilkeys.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän millaisesta älykkyydestä on kyse. Narsistiset johtajatyypit osaavat olla ilkeitä ja kyllä heillä älyäkin riittää usein
Heillä ei ole kovin paljon älyä, mutta omivat muiden työt.
Kaikista älykkäimmät ovat aina myös ilkeitä koska kiltteys on tyhmää.
Ap on ilmaissut mielipiteensä. Se ei kuitenkaan ole totuus.
Valitettavasti itse olen törmännyt ihmisiin jotka ovat sekä älykkäitä että epäempaattisia.
Psykopaatti voi olla älykäs, ja mikäs sen ilkeämpi.
Jaa. Mä tunnen sekä fiksuja, että vähemmän-fiksuja ilkeilijöitä. Fiksut on yleensä vielä pirullisempia koska osaavat todella loukata ja iskeä vyön alle. Jotain älyä sekin vaatii.
Sitä ei lasketa, että ns. älyköt ilkeilevät, jos joku ei tajua jotain? AV:lla esim. jatkuvaa.
Olen huomannut saman. Tyhmillä on hauras ja suuri ego, koska eivät kykene syvälliseen ajatteluun, eivätkä tunteiden terveeseen käsittelyyn. Heidän täytyy olla ilkeitä, jotta tuntisivat olevansa toisen yläpuolella.
Jos tutkimuksesi ole vertaisarvioituna tiedelehdessä minun on valitettavasti todettava että kyseisellä "tutkimuksella" ei ole mitään virkaa eikä sen perusteella tule muodostaa mitään johtopäätöksiä tästä aiheesta.
Fiksu ja älykäs ovat kaksi eri asiaa. Vähemmän älykkäälle moni asia näyttäytyy ilkeytenä, vaikka kyse olisi harhaluulojen ja mutun oikaisusta. En muista tavanneeni ketään vähemmän älykästä, joka olisi ilkeä. Monta erittäin älykästä ilkeää olen sensijaan tavannut.
Liittoutuneet tutkivat vangittujen n*tsijohtajien älykkyydet heti sodan jälkeen heidän ollessaan vangittuna. Lähtöoletuksena oli heidän heikommat älynlahjansa, mutta mittaustulokset osoitti toista. Mm. Göring ja pari muuta noin tusinasta tutkitusta kohteesta todettiin huippuälykkäiksi ns. mensatasoisiksi ja muutkin mitattiin keskimääräistä älykkäämmiksi. Tutkimus päätettiin vaieta kuoliaaksi koska katsottiin että tulokset eivät olleet suurelle yleisölle julkaisukelpoisia eivätkä sopineen ns. agendaan. Googlatessa löytyy noista vaietuista tutkimuksista tarkempaa tietoa
Tyhmä osaa olla ilkeä vain tekemällä sen hyvin itsestäänselväksi esim. sanomalla suoraan solvauksia tai toimimaan jotenkin suoraan ilkeästi. Sitten ne fiksut osaa taas naamioida ilkeyden, että tyhmä ihminen ei välttämättä edes tajua sitä naamioitua ilkeyttä.
Sitten vielä luulevat olevansa älykkäitä