Mielenterveyspotilaasta lääkäriksi
Heippa olen kärsinyt koko nuoren aikuisuuteni ahdistus- ja mielialahäiriöistä. Pääsin lääkikseen. Häiritsisikö sinua lääkärillä tällainen tausta?
Kommentit (27)
Häiritsisi, mutta mistäpä saisin tietää pääongelmistasi
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:12"]
Häiritsisi, mutta mistäpä saisin tietää pääongelmistasi
[/quote]
Joskus huhut voi kulkeutua, varsinkin jos on asuu Kuopion tai Oulun kaltaisessa pikkukaupungissa.
Ei todellakaan häiritsisi. Luultavasti olet kokemustesi vuoksi vain parempi lääkäri.
No ei. Mun vanhemmat on psykiatreja, tietäisitpä vaan niiden taustasta! :D ja sattuneesta syystä meillä on himassa aina pyörinyt aika paljon lääkäreitä, ei ne tosiaankaan ole kukaan mitään terveen ihmisen perikuvia ole olleet. Ei ihmisen mielenterveys oo stabiili tila, jokaisella on luultavasti jossain elämänsä vaiheessa jonkinlaista mielen epävakautta. Tsemiä opintoihin! :)
Tunnen ihmisen, jolla samantapaista. Kyllä siitä lääkäri tuli. Osin terapian avulla, mitä suosittelisin sinullekin.
Ei häiritse pätkääkään kunhan se ei vaikuta työntekoon, kannattaa muistaa olla hoitomyönteinen ja pitää hoitokontakti sovitusti, ettei joudu hankaluuksiin Valviran kanssa. Vanha lääkärini kertoi, että hänellä on lääkärikavereita, jotka sairastaa kaksisuuntaistakin ilman ongelmia. :) (Toki hoito on toiminut ja kyseessä ei tainnut olla mikään psykoottinen versio.)
Niin pääsit siis lääkikseen, et vielä ole lääkäri. jos sieltä valmistut, niin varmasti voit taustasi vuoksi olla tosi hyväkin lääkäri.
Ei. Meidän suvussa on paljon hulluja lääkäreitä.
Omalla lääkärilläni ei varmasti ole kaikki inkkarit laaksossa. Ei haittaa, koska osaa asiansa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:19"]
Ei häiritse pätkääkään kunhan se ei vaikuta työntekoon, kannattaa muistaa olla hoitomyönteinen ja pitää hoitokontakti sovitusti, ettei joudu hankaluuksiin Valviran kanssa. Vanha lääkärini kertoi, että hänellä on lääkärikavereita, jotka sairastaa kaksisuuntaistakin ilman ongelmia. :) (Toki hoito on toiminut ja kyseessä ei tainnut olla mikään psykoottinen versio.)
[/quote]
Ahdistus- ja mielialahäiriöt tuskin kiinnostaa valviraa. Joku vaikeampi bipo ja psykoosit varmaan vähän eri asia.
No jaa, olen töissä psykiatrian puolella ja aika moni lääkäri (psykiatri) on... no sanotaan niin että kaikki muumit ei oo laaksossa. Olipa kerran työkaverina lääkäri joka oli ihan näkyvästi sairas mieleltään. Oli kyllä aika hirveää työskennellä yhdessä... Tämä nyt vähän ohi aiheen, mutta jos pääsi kestää opinnot, niin mikäpä siinä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:23"]
No jaa, olen töissä psykiatrian puolella ja aika moni lääkäri (psykiatri) on... no sanotaan niin että kaikki muumit ei oo laaksossa. Olipa kerran työkaverina lääkäri joka oli ihan näkyvästi sairas mieleltään. Oli kyllä aika hirveää työskennellä yhdessä... Tämä nyt vähän ohi aiheen, mutta jos pääsi kestää opinnot, niin mikäpä siinä.
[/quote]
No entäs ne hoitajat sitten...huhhuh.
Minulla kävi niin, että pää kesti opinnot ihan hyvin, ja ehdin olla töissäkin hyvän aikaa. Sitten napsahti päässä. Nyt olen sairaseläkkeellä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:32"]
Minulla kävi niin, että pää kesti opinnot ihan hyvin, ja ehdin olla töissäkin hyvän aikaa. Sitten napsahti päässä. Nyt olen sairaseläkkeellä.
[/quote]
:D naurattaa kun itsel sama kohtalo :D
Meidän tk:ssa on niin hullun oloinen lääkäri, että aina jos näen hänen olevan päivystyksessä, pyydän hoitajalta etten vain joudu hänelle. Puhuu itsekseen, on vihaisen näköinen, aivan tyypillisen mt-potilaan näköinen&oloinen (eikä taatusti ole jäänyt keltään hoitajaltakaan huomaamatta).
Tiedän myös tn. aspergeria sairastavan tooooodella oudon lääkärin. On radiologi, niin sopii hänelle kuin nakutettu, ei tarvitse kommunikoida potilaan kanssa välttämättä ollenkaan.
Häiritsisi, jos se vaikuttaisi jotenkin saamaani hoitoon/lääkärin käyttäytymiseen. Muuten ei, enhän edes tietäisi siitä.
Kannattaa tarkkailla omaa jaksamistaan erityisen tarkasti ja pitää mielessä oma taipumuksensa/herkkyytensä ahdistuneisuuteen/mielialahäiriöihin - terveydenhoitoala on aika rankkaa välillä ns. tervepäisellekkin. Toisaalta taustasi antaa sinulle elämänkokemusta ja vähän erilaista näkökantaa asioihin, joita voit käyttää hyväksesi työssäsi. Heikkous on joskus voimavara.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:32"]
[/quote]
Emmi?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:17"]Ei todellakaan häiritsisi. Luultavasti olet kokemustesi vuoksi vain parempi lääkäri.
[/quote]
Mikä tekee mielialahäiriöisestä kirurgista paremman kuin ns.terveestä??
Ja esim.psykiatriksi ei kannata al.taustalla erikoistua.
Paljonhan on hoitajissa näitä jotka ajautuvat hoitotyöhön omien ong.takia
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 23:18"]No ei. Mun vanhemmat on psykiatreja, tietäisitpä vaan niiden taustasta! :D ja sattuneesta syystä meillä on himassa aina pyörinyt aika paljon lääkäreitä, ei ne tosiaankaan ole kukaan mitään terveen ihmisen perikuvia ole olleet. Ei ihmisen mielenterveys oo stabiili tila, jokaisella on luultavasti jossain elämänsä vaiheessa jonkinlaista mielen epävakautta. Tsemiä opintoihin! :)
[/quote] psykiatrin vastaanotolla saa usein miettiä mikähän tollakin päässä vikana kun on psykiatrian valinnut.
Ihmisiä ne lääkäritkin on.