Minkä väriset SILMÄT sinulla ja vanhemmillasi on?
Geenien periytyminen on aina kiinnostavaa. :)
Omani on vihreät. Isäni tummansiniset ja äitini sinivihreät.
Jännä on muuten, että mummillani on ruskeat silmät ja ukillani siniset, silti isäni sai siniset silmät. Ruskeasilmäisyys on kuitenkin yleensä dominoivampi.
Kommentit (50)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:37"]Äidilläni on fuksian väriset silmät, isälläni violetit. Omat silmäni ovat oranssit.
[/quote]
No siinä on todellinen sateenkaariperhe :D
Äidillä siniset ja isällä tummanruskeat. Siskollani on aikalailla yhtä ruskeat silmät kuin isälläni, minulla tummemman ruskeat silmät kuin heillä. Kuinka paljon sävy voi vaihdella silmien värissä, kun ilmeisestikin voi tulla jotain värejä vähän välistä mutta missä määrin voi tulla paljon tummemmat tai vaaleemmat silmät samasta väristä kuin vanhemmilla? Isyydestäni ei siis ole epäilystäkään mutta noita sävyeroja olen muutenvaan mietiskellyt :D
Vanhemmillani perus vhreät, mulla ruskeanvihreät. Keskellä siis ruskeaa ja reunoilla tummanvihreää. Veljilläni sama perus vihreä. Miehelläni vihreänsiniset ja lapsillani kirkkaansiniset ja toisella ihan aavistuksen vihreään taittavat siniset.
Siniharmaat. Siniharmaat ja siniharmaat.
Ylläri ylläri: ainoalla sisaruksellani on siniharmaat.
Niin ja lapsellani on siniharmaat silmät - niin kuin isälläänkin.
Joo - olen kantasuomalainen. Hiukset eivät sentään ole kaikilla vaaleanruskeanharmaat; on variaatiota tummanvaaleasta ruskeaan.
Äidillä vihreät, isällä ruskean vihreät. Mulla ja siskolla vihreät.
Äidillä sinivihreät, isällä ruskeat kuten myös minulla, sisaruksillani ja esikoisellani. Kuopuksella siniset. Äidin puolelta isovanhemmilla vain sinisiä tai vihreitä silmiä, isän puolelta suurin suvusta ruskeasilmäisiä. Muistanko oikein että ruskea oli se dominoiva geeni?
Mun äidillä on ruskea-vihreät silmät, isällä vaaleat siniharmaat.
Mulla ihan saman väriset kuin äidillä :)
Äidillä ja isällä vihreät. Mulla ruskeat
Isällä siniset, äidillä ruskeat. Minulla ruskeat ja siskolla vaaleanvihreät.
Minulla ruskeat, äidillä vihreät ja isällä ruskeat. Veljelläni myös ruskeat. Siskoista toisella oli pienenä ruskeat mitkä muuttui vihreiksi ja toisella vihreät mitkä muuttui ruskeiksi. :D Isän molemmilla vanhemmilla ruskeat, äidin isällä siniset ja äidin äidillä vihreät. Enolla on siniset ja tädillä vihreät.
Äidillä ruskeat, isällä harmaat, minulla ruskeat.
Isän suvussa on mustatukkaisia jäänsinisilmäisiä sekä tummia ruskeasilmäisiä. Äidin suvussa on tummia ruskeasilmäisiä. Sisaruksillani on siniset ja ruskeat silmät. Itselläni vihreänruskeat. Miehelläni on siniharmaat silmät ja lapsillamme on siniset ja ruskeat. Mieheni äidin mukaan heidän suvussaan kaikki ovat olleet sinisilmäisiä ja lapsemme on ensimmäinen ruskeasilmä
Isällä syvän siniset, äidillä melkein mustat, ei siis kunnolla erotu iirikset. Meitä on kuusi lasta, neljällä mustat silmät, kahdella vihreäharmaankukertavat.
Molemmilla vanhemmillani on vaalean siniset silmät. Mullakin oli vastasyntyneenä siniset silmät kunnes niihin tuli pigmenttiä ja ne muuttui rumaksi tummanvihreän ja ruskean sekoitukseksi.
Mulla ruskeat, vanhemmilla siniset ja vihreät. Lapsillani yhdelläkään neljästä ei ole ruskeita silmiä. Minä olen ainoa ruskeasilmäinen lähisuvussa. Lähin ruskeasilmäinen on serkkuni.
Äidillä siniharmaat ja isällä ruskeat. Mulla vihreänruskeat. Siis reunoilta vihreät ja sisemmältä ruskeat. Musta tuntuu että iän myötä vihreä alue kasvaa ja korostuu. Lapsella samanlaiset (Lapsen isällä sinivihreät)
Itselläni on siniharmaat kuten isälläni, jolla vähän vaaleammat silmät kuitenkin ja äidillä mustat :)
Minulla on ruskeat silmät, äidillä on ruskeat ja isällä siniset. Miehelläni myös ruskeat samoin lapsellamme.
Isällä siniset, äidillä sinivihreät, mulla vihreänkeltaiset. Keltainen on ikään kuin rinkulana iiriksen ympärillä.