Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kelvollinen menu häihin?

Vierailija
09.07.2015 |

Alkupala

Kaurapuuroa + täytteenä oman maun mukaan seuraavista: voi, sokeri, kaneli, mansikkahillo.

Pääruoka

Makaroni-tonnikala-hernemaissipaprika -paella ja vihreä salaatti.

Jälkiruoka

Mokkapaloja, täytekakkua, keksejä.

Juomina kaikissa aterioissa maito, vesi ja omenamehu. Jälkiruoalla lisäksi kahvi ja tee.

Opiskelijoiden budjetti on pieni, joten pitää soveltaa itse. Mutta onko ihan OK?

Kommentit (104)

Vierailija
101/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:20"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:13"]

No provohan tää on, mutta edullisestikin voi saada hyvän menun.

Ei missään tapauksessa pelkkää kalaa ruokavaihtoehdoksi. Kasvisvaihtoehto on oltava, ja kannattaa varautua että sitä moni ottaa vaikka kasvissyöjiä eivät olisikaan.

Minä tarjoaisin vihreää salaattia mahdollisesti buffettina: vaihtoehtotäytteinä salaatti, tomaatti, kurkku, salaattijuusto, ananas, oliivi ja vaikka se pirun tonnikala. Voihan siihen tehdä makaroonisalaatin kylkeen? 

Pääruoaksi karjalanpaisti (se on oikeasti hyvää, turhaa parjataan! varsinkin opiskelijoille enempi kuin bra) / lohikeitto. Molemmille pitää olla myös se kasvisvaihtoehto, ja kasvissosekeitto on varmasti aivan soppeli. 

Jälkkäri mulle kyllä kelpaisi, sanokaa mitä sanotte niin mokkapalat on niiin hyviä. Kelpaa myös lapsille. Keksit aina ok (varsinkin kaneliässät) ja kakkuhan kuuluu perinteisiin. 

[/quote]

Tajuatko edes paljonko tuo sinun vaihtoehtosi maksaa? Ei ole varaa mihinkään karjalanpaisti-lihoihin. Mutta kiva että jonkun mielestä menuni on mennyt edes joltain osalta nappiin. Ap

[/quote]

Jos vertailet lihan ja tonnikalan kilohintoja, tuo on helvetin paljon halvempi vaihtoehto.

ohis
[/quote]

Juuri laskeskelin samaa. Lisäksi karjalanpaisti pitää nälkää kauemmin kuin tonnarimakaronimössö.

Vierailija
102/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On harvinaisen paska provo :D Minkä hiton takia mennä naimisii jos ei ole edes varaa...

Mut jos mun pitäis halvalla tehdä häämenuu niin se olisi varmaankin
Alkupala:
Vihersalaatti, patonki

Pääruoka:
Itsetehdyt kermaperunat, kasvislisuke ja itsetehty pulled pork (kassler maksaa 3-4e/kg)
Kasvisruoka: kasvissosekeitto

Jälkiruoka:
Kakku ja kahvi / tee

Tuosta kun alkaa laskemaan niin esim
Salaatti 3e/kg
Kurkku 1e/kg
Tomaatti 1,5e/kg
Porkkanat alle euron kilo (salaattiin voi laittaa raastetta)
Ananas on myös edullinen jos salaattiin laittaa
Perunat 0,7e/kg
Kermat 0,6e/ 2dl
Kassler 4e/kg
Parsakaali 1,5e/kg

Patongin kun tekee itse niin tulee halvaksi. Juomaksi laittaa vettä, mehua, maitoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraat voisi tuoda omat eväät. Koristeisiin turha tuhlata, haudoilta voi lainata kynttilöitä. Tussilla väritätte ne ikävät hautakynttilät iloisesti oransseiksi.

Vierailija
104/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:28"]On harvinaisen paska provo :D Minkä hiton takia mennä naimisii jos ei ole edes varaa...

Mut jos mun pitäis halvalla tehdä häämenuu niin se olisi varmaankin
Alkupala:
Vihersalaatti, patonki

Pääruoka:
Itsetehdyt kermaperunat, kasvislisuke ja itsetehty pulled pork (kassler maksaa 3-4e/kg)
Kasvisruoka: kasvissosekeitto

Jälkiruoka:
Kakku ja kahvi / tee

Tuosta kun alkaa laskemaan niin esim
Salaatti 3e/kg
Kurkku 1e/kg
Tomaatti 1,5e/kg
Porkkanat alle euron kilo (salaattiin voi laittaa raastetta)
Ananas on myös edullinen jos salaattiin laittaa
Perunat 0,7e/kg
Kermat 0,6e/ 2dl
Kassler 4e/kg
Parsakaali 1,5e/kg

Patongin kun tekee itse niin tulee halvaksi. Juomaksi laittaa vettä, mehua, maitoa.
[/quote]

Toivottavasti saan kutsun näihin häihin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä neljä