Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kelvollinen menu häihin?

Vierailija
09.07.2015 |

Alkupala

Kaurapuuroa + täytteenä oman maun mukaan seuraavista: voi, sokeri, kaneli, mansikkahillo.

Pääruoka

Makaroni-tonnikala-hernemaissipaprika -paella ja vihreä salaatti.

Jälkiruoka

Mokkapaloja, täytekakkua, keksejä.

Juomina kaikissa aterioissa maito, vesi ja omenamehu. Jälkiruoalla lisäksi kahvi ja tee.

Opiskelijoiden budjetti on pieni, joten pitää soveltaa itse. Mutta onko ihan OK?

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:04"]

Keitäthän puuron veteen? Maito maksaa maltaita. Ja sittne korvaisin tonnikalan soijarouheella, tulisi monen euron säästö! Ja Jälkiruoaksi riittäisi ehkä pannari? Ja siihen mukaan sokeria täytteeksi, itse voisit jakaa puoli teelusikallista per vieras ettei sokrua kulu liikaa. Miltäs kuulostaa nämä säästövinkit?

T. Pimpulinainen

[/quote]

Oikeastaan vaikka provoilet, niin tuo soijarouheidea voisi olla hyvä! Ei tarvitsisi tehdä kasvisvaihtoehtoa erikseen... Ja puuron teen totta kai aina veteen. Ap

Vierailija
82/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:09"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:08"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:06"]

Jotenkin nyt tuli tunne, että makaronilaatikkomorsian on taas vauhdissa.

[/quote]

En ikinä kehtaisi tarjota makaronilaatikkoa häissä... Ap

[/quote]

Joten tarjoat mieluummin paistettua makaronia pakastevihanneksien kanssa.

[/quote]

Siinä on myös mausteita ja tonnikalaa (ja mahd. vielä jotain kasviksia, esim. herkkusieniä). Paljon erikoisempi kuin perus arkiruoka makaronilaatikko ja valmistus vaikeampaa. Ja saa valita ne täytteet. Ap
[/quote]

Ei ketsuppi ole mikään täyte.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksette vähän säästäisi ja menisitte myöhemmin naimisiin?

Vierailija
84/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:04"]Keitäthän puuron veteen? Maito maksaa maltaita. Ja sittne korvaisin tonnikalan soijarouheella, tulisi monen euron säästö! Ja Jälkiruoaksi riittäisi ehkä pannari? Ja siihen mukaan sokeria täytteeksi, itse voisit jakaa puoli teelusikallista per vieras ettei sokrua kulu liikaa. Miltäs kuulostaa nämä säästövinkit?

T. Pimpulinainen
[/quote]

Mitä sokeria! Ihmisillä on pakkaset täynnä viime syksynä poimittuja marjoja, sieltä lusikallinen per vieras eikä maksa mitään.

Soijarouheenkin voi korvata mummon pakkasesta sienillä ja jos ruuat tarjoaa kylmänä niin säästää sähkölaskussa.

Vierailija
85/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:43"]Alkupala

Kaurapuuroa + täytteenä oman maun mukaan seuraavista: voi, sokeri, kaneli, mansikkahillo.

Pääruoka

Jälkiruoka

Juomina kaikissa aterioissa maito, vesi ja omenamehu. Jälkiruoalla lisäksi kahvi ja tee.

Opiskelijoiden budjetti on pieni, joten pitää soveltaa itse. Mutta onko ihan OK?

[/quote]Repesin kaurapuuro. Tään on joku vitsi. Keittoruoka mielummin ja patonkia. Jätät sit salaatit ja puurot pois.

Vierailija
86/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tonnikalan makua mukana? Tarjoat siis makaronia johon on hierottu tonnikalaa?
Olen nauranut tälle ketjulle varmaan vartin :DDD

Vierailija
87/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:03"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:59"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:50"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:43"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:42"]

Montako vierasta on tulossa?

[/quote]

63. Ap

[/quote]

Paljonko tonnikalapurkki maksaa? Euron? Laitat siis ainakin kuusi kymppiä tonnikalaan, vaikka teillä on tiukka budjetti. Kuka valmistaa ruuat?

[/quote]

No ei sitä noin paljon laiteta ja onko ylläri että ruoka maksaa? Minä kokkaan. Ap

[/quote]

Kyllä sitä suunnilleen purkki per syöjä tarvitaan. Sitä minä vain, että samalla rahalla saisi jotain parempaakin. Kirjolohi taitaa olla parhaimmillaan tarjouksessa siinä 7e/kg pintaan.

[/quote]

No ei todellakaan tarvitse tuollaista määrää. Se riittää, että on vähän tonnikalan makua joukossa. Ap

[/quote]

Kyllä tarvitsee, jos haluat että kaikki ehtivät saada ruokaa ja että syöjät tulevat kuta kuinkin kylläisiksi.

Vierailija
88/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:08"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 19:43"]Alkupala

Pääruoka

Jälkiruoka

[/quote]Repesin kaurapuuro. Tään on joku vitsi. Keittoruoka mielummin ja patonkia. Jätät sit salaatit ja puurot pois.
[/quote]

Ja suomalaiseen vatsaan omenamehu voi olla aika... jytky. Meidän suvusta kukaan ei voi juoda sitä jollei halua istua vessassa seuraavaa kolmea vuorokautta.

Vierailija
89/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:09"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:06"] Jotenkin nyt tuli tunne, että makaronilaatikkomorsian on taas vauhdissa. [/quote] En ikinä kehtaisi tarjota makaronilaatikkoa häissä... Ap [/quote] Joten tarjoat mieluummin paistettua makaronia pakastevihanneksien kanssa. [/quote] Siinä on myös mausteita ja tonnikalaa (ja mahd. vielä jotain kasviksia, esim. herkkusieniä). Paljon erikoisempi kuin perus arkiruoka makaronilaatikko ja valmistus vaikeampaa. Ja saa valita ne täytteet. Ap [/quote] Ei ketsuppi ole mikään täyte.

[/quote]

Sitten meillä on erilaiset maailmankatsomukset. Ap

Vierailija
90/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maitoa ja mokkapalaa, nam!

Vierailija
91/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:09"]

Tonnikalan makua mukana? Tarjoat siis makaronia johon on hierottu tonnikalaa? Olen nauranut tälle ketjulle varmaan vartin :DDD

[/quote]

No siinähän naurat, mutta se Välimeren paella on silti hyvää, vaikka kalaa olisikin vähemmän suhteessa muihin aineksiin. Ap

Vierailija
92/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No provohan tää on, mutta edullisestikin voi saada hyvän menun.

Ei missään tapauksessa pelkkää kalaa ruokavaihtoehdoksi. Kasvisvaihtoehto on oltava, ja kannattaa varautua että sitä moni ottaa vaikka kasvissyöjiä eivät olisikaan.

Minä tarjoaisin vihreää salaattia mahdollisesti buffettina: vaihtoehtotäytteinä salaatti, tomaatti, kurkku, salaattijuusto, ananas, oliivi ja vaikka se pirun tonnikala. Voihan siihen tehdä makaroonisalaatin kylkeen? 

Pääruoaksi karjalanpaisti (se on oikeasti hyvää, turhaa parjataan! varsinkin opiskelijoille enempi kuin bra) / lohikeitto. Molemmille pitää olla myös se kasvisvaihtoehto, ja kasvissosekeitto on varmasti aivan soppeli. 

Jälkkäri mulle kyllä kelpaisi, sanokaa mitä sanotte niin mokkapalat on niiin hyviä. Kelpaa myös lapsille. Keksit aina ok (varsinkin kaneliässät) ja kakkuhan kuuluu perinteisiin. 

Vierailija
93/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua jos tää on totta xD Mekin oltiin opiskelijoita, kun naimisiin mentiin ja vain minä olin silloin vielä osa-aikaisena töissä kaupan kassalla. Silti saatiin tehtyä vaikka mitä. Esim. sushejamme kehuttiin :) Säästettiin siis hetken aikaa. Mulle oli kunnia tarjota kunnon syömiset meidän vieraille :) Puuroa syön joka aamu. Miksi muuten kynttilät? Olis siinäkin säästäny. Onko kukka-asetelmat minkälaisia?

Vierailija
94/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:13"]

Ei missään tapauksessa pelkkää kalaa ruokavaihtoehdoksi. Kasvisvaihtoehto on oltava, ja kannattaa varautua että sitä moni ottaa vaikka kasvissyöjiä eivät olisikaan.

Minä tarjoaisin vihreää salaattia mahdollisesti buffettina: vaihtoehtotäytteinä salaatti, tomaatti, kurkku, salaattijuusto, ananas, oliivi ja vaikka se pirun tonnikala. Voihan siihen tehdä makaroonisalaatin kylkeen? 

Pääruoaksi karjalanpaisti (se on oikeasti hyvää, turhaa parjataan! varsinkin opiskelijoille enempi kuin bra) / lohikeitto. Molemmille pitää olla myös se kasvisvaihtoehto, ja kasvissosekeitto on varmasti aivan soppeli. 

Jälkkäri mulle kyllä kelpaisi, sanokaa mitä sanotte niin mokkapalat on niiin hyviä. Kelpaa myös lapsille. Keksit aina ok (varsinkin kaneliässät) ja kakkuhan kuuluu perinteisiin. 

[/quote]

Tajuatko edes paljonko tuo sinun vaihtoehtosi maksaa? Ei ole varaa mihinkään karjalanpaisti-lihoihin. Mutta kiva että jonkun mielestä menuni on mennyt edes joltain osalta nappiin. Ap

Vierailija
95/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:11"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:06"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:13"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:09"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 20:06"] Jotenkin nyt tuli tunne, että makaronilaatikkomorsian on taas vauhdissa. [/quote] En ikinä kehtaisi tarjota makaronilaatikkoa häissä... Ap [/quote] Joten tarjoat mieluummin paistettua makaronia pakastevihanneksien kanssa. [/quote] Siinä on myös mausteita ja tonnikalaa (ja mahd. vielä jotain kasviksia, esim. herkkusieniä). Paljon erikoisempi kuin perus arkiruoka makaronilaatikko ja valmistus vaikeampaa. Ja saa valita ne täytteet. Ap [/quote] Ei ketsuppi ole mikään täyte.

[/quote]

Sitten meillä on erilaiset maailmankatsomukset. Ap
[/quote]

Ei helvetti. :D

Vierailija
96/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:14"]

Apua jos tää on totta xD Mekin oltiin opiskelijoita, kun naimisiin mentiin ja vain minä olin silloin vielä osa-aikaisena töissä kaupan kassalla. Silti saatiin tehtyä vaikka mitä. Esim. sushejamme kehuttiin :) Säästettiin siis hetken aikaa. Mulle oli kunnia tarjota kunnon syömiset meidän vieraille :) Puuroa syön joka aamu. Miksi muuten kynttilät? Olis siinäkin säästäny. Onko kukka-asetelmat minkälaisia?

[/quote]

Niin, meillä ei olekaan töitä. Ap

Vierailija
97/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:13"]

[/quote]

Tajuatko edes paljonko tuo sinun vaihtoehtosi maksaa? Ei ole varaa mihinkään karjalanpaisti-lihoihin. Mutta kiva että jonkun mielestä menuni on mennyt edes joltain osalta nappiin. Ap

[/quote]

Jos vertailet lihan ja tonnikalan kilohintoja, tuo on helvetin paljon halvempi vaihtoehto.

ohis

Vierailija
98/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:19"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 21:14"]

[/quote]

Niin, meillä ei olekaan töitä. Ap
[/quote]

Miksi sitten järjestätte noin "isot" juhlat? Lestasuku?

Vierailija
99/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:'D

Vierailija
100/104 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tuo paella on ihan ok, mutta KAURAPUURO?! Eikö vaikka tomaattikeitto ja leipä, paella, kahvi, pikkuleivät ja kakku kävisi? Eikä maitoon tarvitse tuhlata, ihan hyvin voi tarjota pelkkää vettä ja mehua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän