Mikä sairaus kyseessä jos oireena on
totaalinen väsymys ja uupumus? Olen koko ajan väsynyt. Syön rautaa mutta ei tunnu vaikuttavan. Väsyttää niin, etten jaksa tehdä yhtään mitään. Vaivoin saan syötyä vähän jotakin. En jaksa mitään. Mikä mulla on?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:55"]Että oikein diagnoosi.
[/quote]
siis diaKnoosi.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:39"]
Borrelioosi. Tuli itselläni esiin juuri noilla oireilla.
[/quote]
Mistä mä sen olisin voinut saada? En ole liikkunut luonnossa tänä vuonna. Itäiskö se vuosia?
[/quote]
Periaatteessa voi itää, mutta aika epätodennäköistä. Et ole missään kuljeskellut, puistoissa tms.? Onko lemmikkejä? Jos et missään ole luonnossa, kaupungissakaan luonnossa, ollut, ei tod.näk. Mutta, jos ei ala selviämään syy väsymykseen, pyydä aluksi verikokeet borrelioosista.
[/quote]
Lisäys.. minäkään en punkkia ollut huomannut. Alkoi juuri tajuttomalla väsymyksellä, ensimmäisen puoli vuotta olisin voinut vaan nukkua, nukkua, aina vaan.. Oli vaikeuksia pysytellä hereillä ja kovin ponnistuksin sain pakolliset asiat hoidettua.
Nyt aika hyvä tilanne, satunnaisesti jalkojen taipeissa särkyä, ehkä hieman muisti takkuilee. Lääkitystä en siis saanut, aikaa oli kulunut jo niin kauan, ettei ainakaan suun kautta otettavat olisi auttaneetkaan. Ja valitettavasti Suomessa sinulla ei voi olla kroonista borrelioosia, useimpien lääkäreiden mielestä ainakaan.. mutta hengissä ollaan ja rahat on loppu, joten vaihtoehtoja ei ole, mikä pahan tappais!
Mutta joo, meni vähän överiksi, mene nyt kuitenkin testeihin, alkuvaiheessa saattaa lääkityksestä olla apuakin.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:50"]
Miksi et usko, että voisi olla uniapnea?
[/quote]
Kai lapset tai mies olisi joskus sanonut, että nukun omituisesti tai kuorsaan. En ole koskaan herännyt siihen, että henki loppuisi tai mitään sellaista.
Stressi. Mulla oli tuollaista väitöskirja-aikoina. En edes tajunnut pitkään aikaan mikä on vialla, epäilin jotain sairautta. Helpotti kun elämäntilanne muuttui ja aloin relaamaan viikonloput.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:56"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:49"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:39"]
Borrelioosi. Tuli itselläni esiin juuri noilla oireilla.
[/quote]
Mistä mä sen olisin voinut saada? En ole liikkunut luonnossa tänä vuonna. Itäiskö se vuosia?
[/quote]
Periaatteessa voi itää, mutta aika epätodennäköistä. Et ole missään kuljeskellut, puistoissa tms.? Onko lemmikkejä? Jos et missään ole luonnossa, kaupungissakaan luonnossa, ollut, ei tod.näk. Mutta, jos ei ala selviämään syy väsymykseen, pyydä aluksi verikokeet borrelioosista.
[/quote]
Lisäys.. minäkään en punkkia ollut huomannut. Alkoi juuri tajuttomalla väsymyksellä, ensimmäisen puoli vuotta olisin voinut vaan nukkua, nukkua, aina vaan.. Oli vaikeuksia pysytellä hereillä ja kovin ponnistuksin sain pakolliset asiat hoidettua.
Nyt aika hyvä tilanne, satunnaisesti jalkojen taipeissa särkyä, ehkä hieman muisti takkuilee. Lääkitystä en siis saanut, aikaa oli kulunut jo niin kauan, ettei ainakaan suun kautta otettavat olisi auttaneetkaan. Ja valitettavasti Suomessa sinulla ei voi olla kroonista borrelioosia, useimpien lääkäreiden mielestä ainakaan.. mutta hengissä ollaan ja rahat on loppu, joten vaihtoehtoja ei ole, mikä pahan tappais!
Mutta joo, meni vähän överiksi, mene nyt kuitenkin testeihin, alkuvaiheessa saattaa lääkityksestä olla apuakin.
[/quote]
Ja niin, punkkeja on joka puolella, ruohikossa, heinikossa, puissa, pensaissa. Ja tosi harva huomaa punkin, vaikka olisi purrutkin. Mutta jos siis muuta syytä ei löydy, jostain täytyy lähteä poissulkemaan eri syitä. Tsemppiä, toivon, että väsymyksesi hellittää!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:56"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:55"]Että oikein diagnoosi.
[/quote]
siis diaKnoosi.
[/quote]
Just.DiaKnoosi. Tarkoitus olikin saada joku tarttumaan oikein kirjoitukseen olemattomien sairauksien luettelemisen sijaan. Ota aimo annos d-vitamiinia piristykseksi ja positiivinen mieli. Sillä voi päästä alkuun. Jos täältä kyselee niin kohta kuvittelee olevansa vähintään hiv-positiivinen. LÄÄKÄRIIN.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:27"]totaalinen väsymys ja uupumus? Olen koko ajan väsynyt. Syön rautaa mutta ei tunnu vaikuttavan. Väsyttää niin, etten jaksa tehdä yhtään mitään. Vaivoin saan syötyä vähän jotakin. En jaksa mitään. Mikä mulla on? [/quote] Paljonko hb kun lisärautaa tarvitset? Mites fer.arvot?
[/quote]
107 oli. Mitä noi fer arvot on? Oli siinä jotakin punasolujen vähäisyyttä tai jotakin semmosta.
[/quote]
Mitä on muut veriarvot? Jos on rajojen ulkopuolella, niin eiköhän muitakin arvoja ole tutkittu, mm. Valkosolujen erittelyt. Tuo alhainen hb jo yksistään selittää väsymystä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:39"] Borrelioosi. Tuli itselläni esiin juuri noilla oireilla. [/quote] Mistä mä sen olisin voinut saada? En ole liikkunut luonnossa tänä vuonna. Itäiskö se vuosia? [/quote] Se voi olla vuosia oireeton eli testeihin. T. Lymen tautinen, joskus tietämättään tartunnan saanut
[/quote]
Siitä on useita vuosia kun olen ollut sillä tavalla luonnossa, että olisin voinut saada punkin pureman. Ellei niitä punkkeja sitten ole tavallisessa nurmikossa? Siitäkin on tosin jo 3 vuotta kun olen viimeksi kävellyt nurmikolla.
[/quote]
Olisko tässä syy väsymykselle, miten paljon ulkoilet tai ylipäätään vietät ulkona aikaa?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:38"]
Syöpä.
[/quote]
Tämä kävi jo mielessä itsellänikin. Mutta mikä syöpä? Mulla ei ole mitään vaivoja mitkä sopisi mihinkään syöpään.
[/quote]
Sukulaisella hirveä väsytys vuoden ajan. Töistä joutui irtisanoutumaan kun ei vaan jaksanut. Selviteltiin kaikkea mahdollista ennen kuin maksasta löyty syöpäpesäkkeet. Suolisyöpä joka oli suolistosta parantunut mutta ehti levitä maksaan. Ainoa oire väsytys.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:40"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:38"]
Syöpä.
[/quote]
Tämä kävi jo mielessä itsellänikin. Mutta mikä syöpä? Mulla ei ole mitään vaivoja mitkä sopisi mihinkään syöpään.
[/quote]
Sukulaisella hirveä väsytys vuoden ajan. Töistä joutui irtisanoutumaan kun ei vaan jaksanut. Selviteltiin kaikkea mahdollista ennen kuin maksasta löyty syöpäpesäkkeet. Suolisyöpä joka oli suolistosta parantunut mutta ehti levitä maksaan. Ainoa oire väsytys.
[/quote]
Pahoittelut sukulaisesi puolesta. Monia muita syitä, jotka paljon suuremmalla todennäköisyydellä, kuin syöpä (ettei turhaan tule paniikkimielialaa..). Aika monessa autoimmuunitaudissakin väsymys on valtava, mutta sairaus ihan hoidettavissa oikealla lääkityksellä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 17:14"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:42"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:39"] Borrelioosi. Tuli itselläni esiin juuri noilla oireilla. [/quote] Mistä mä sen olisin voinut saada? En ole liikkunut luonnossa tänä vuonna. Itäiskö se vuosia? [/quote] Se voi olla vuosia oireeton eli testeihin. T. Lymen tautinen, joskus tietämättään tartunnan saanut
[/quote]
Siitä on useita vuosia kun olen ollut sillä tavalla luonnossa, että olisin voinut saada punkin pureman. Ellei niitä punkkeja sitten ole tavallisessa nurmikossa? Siitäkin on tosin jo 3 vuotta kun olen viimeksi kävellyt nurmikolla.
[/quote]
Olisko tässä syy väsymykselle, miten paljon ulkoilet tai ylipäätään vietät ulkona aikaa?
[/quote]
En ulkoile kovin usein. En jaksa yhtään kävellä ulkona. Väsyn heti ja tulee vaan huono olo ja sitten kun tulen sisälle olen ihan kaput. Välillä yritän mutta tosiaan väsyn heti ja sitten olen koko loppupäivän ihan pois pelistä. Autolla käyn kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:51"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:47"]
[/quote]
[/quote]
Voi olla, voi niitä tulla esim.eläinten mukana sisälle jne
Miehellä väsymyksen syyksi paljastui astma, muita oireita ei ollut. Kyllähän se väsyttää, kun koko ajan kärsii hapenpuutteesta.
Onko toi väsymys sellaista "nukuttaa"-väsymystä vai sellaista "en jaksa liikuttaa sormeanikaan"-väsymystä (eli että on niin väsynyt ettei pääse liikkeelle ja tuntuu että jalat painaa tonnin?
Älä tyydy siihen että lääkäri sanoo "kilpirauhasarvot OK", vaan vaadi tulokset itsellesi ja kysy sitten vaikka täältä, kilpirauhasinfosta tai joltain hyvältä erikoislääkäriltä, ovatko arvot tosiaan OK
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 16:29"]Uniapnea, hypotyreoosi, diabetes. Lähde noista liikkeelle.
[/quote]
Mene lääkäriin hakemaan diaknoosi.Lähde siitä liikkeelle.