Gallup: Monennellako tapaamisella menitte sänkyyn nykyisessä parisuhteessasi? Onko todella niin että panttaaminen kannattaa jos haluaa parisuhdetta?
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ettei liian aikaisin harrasta, jos etsii vakavampaa suhdetta. Seksi luo sidettä ja kiintymystä, vaikka ei välttämättä haluaisikaan kiintyä kyseiseen henkilöön. Se myös hämärtää muuta yhteensopivuutta.
Mutta yhteensopivuus seksissä on myös tärkeää. Sitäpaitsi kaikilla ei päde tuo että seksi luo sidettä ja kiintymystä. Eihän sitä uskaltaisi yhden yön suhteeseen koskaan, jos niin olisi.
Toki, mutta todennäköisyys onnistumiselle kasvaa, jos toisen kanssa on ehditty tutustumaan vähän paremmin. Lisäksi suurimmalla osalla ne ekat kerrat eivät ole niitä parhaimpia ja jos vain kerran tai kahden perusteella päättää suhteen jatkon voi hyvä ehdokas päätyä hukkaan tai muuten huono, mutta kuin seksin osalta hyvä päätyä jatkoon.
Ei riitä että on hyvä ajan kanssa, pitää olla täydellinen heti. Pätee niin seksiin kuin kaikkeen muuhunkin.
Mitä pihtaamalla saavuttaa. Ihan hölmöä. Silloin pannaan, kun panettaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parempi ettei liian aikaisin harrasta, jos etsii vakavampaa suhdetta. Seksi luo sidettä ja kiintymystä, vaikka ei välttämättä haluaisikaan kiintyä kyseiseen henkilöön. Se myös hämärtää muuta yhteensopivuutta.
Mutta yhteensopivuus seksissä on myös tärkeää. Sitäpaitsi kaikilla ei päde tuo että seksi luo sidettä ja kiintymystä. Eihän sitä uskaltaisi yhden yön suhteeseen koskaan, jos niin olisi.
Toki, mutta todennäköisyys onnistumiselle kasvaa, jos toisen kanssa on ehditty tutustumaan vähän paremmin. Lisäksi suurimmalla osalla ne ekat kerrat eivät ole niitä parhaimpia ja jos vain kerran tai kahden perusteella päättää suhteen jatkon voi hyvä ehdokas päätyä hukkaan tai muuten huono, mutta kuin seksin osalta hyvä päätyä jatkoon.
Ei riitä että on hyvä ajan kanssa, pitää olla täydellinen heti. Pätee niin seksiin kuin kaikkeen muuhunkin.
No jos alapää edellä haluaa elää elämäänsä niin ehkä sitten. Ai ensimmäisellä kerralla pitää olla superhyvä? Mitä jos toista tai molempia jännittää tai ei ole aiempaa kokemusta, jätätko pelin siihen? Hitaammalla tutustumisella hänestä saattaakin kuoriutua oikea perhonen.
Ehkä vastoin vanhaa klassista luuloa, en usko, että mitään merkitystä, tai jos panttaa, se voi olla negatiivista paitsi, jos toinen ei ole niin kiinnostunut seksistä, jolloin se on positiivista.
Jos on kiinnostunut jostain, niin on kiinnostunut; ja panttaminen voi vaikuttaa sekä positiivisesti että negatiivisesti, riippuen toisen asenteesta seksiin.
Jos pelaa varman päälle, niin sopiva panttaaminen tuonee optimaalisen (dynaaminen, siis ei fiksattu aika) tuloksen pidempää suhdetta silmälläpitäen, ja jättää enemmän aika tutustua ja oppia tuntemaan toista, ja joidenkin mielestä, se teke seksistä parempaa.
Jos toinen on heti seksiä hinkumassa, en usko, että on suhde mielessä, tai edes kiinnostusta henkilöstä itsestään.
Usein sitä tuntee jo heti, onko itsellä suhdekiinnostus; toisesta ei välttämättä ole varma, mutta jos on päällekäyvä, niin en usko, että suhde on tulossa, joka tosin ei ole kuin oletus, koska ihmiset eroavat, ja se riippuu suhteesta seksiin, ja silloinkin voi arvuutella, onko suhdepotentiaalia.
Meillä oli aluksi ihan vaan seksisuhde, sitten mies halusi enemmän eli seurustelua. Kolme neljä vuotta ollaan oltu yhdessä.
Siis mun piti vaan nussia. Tätä on nyt kuitenkin jatkunut jo 10 vuotta.
Oltiin kavereita ensin pari vuotta. Kun kerrottiin ihastuksesta toisillemme niin alle viikossa.
Että mikä tähän nyt on se oikea vastaus.
jos kuuntelee ihmisen käyttäytymistä tutkineita, niin sanovat ettei kannata antaa miehelle ekalla kerralla. Kiinnostus lopahtaa. VAsta katsoin jonku stand up koomikon (jenkki) juttua niin sanoi ettei ennen liittoa kannattais antaa, ku sit sillä miehellä ei oo enää kunnon syytä siihen liittoon :D
Mahdollisen kumppanin kanssa haluaa seksiä. "Kaverin" kanssa voi hengailla muutenkin. Tosin paras tulee jos pitkään tunteneet kaverit rakastuvat toisiinsa. Silloin harvemmin tulee suurempia yllätyksiä toisen luonteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ekalla ja 25 vuotta yhdessä.
Miksei täällä ole ketään, joka kertoisi että tuli dumpatuksi heti kun antoi ekalla tapaamiskerralla? Niin moni muutoin valittaa siitä, että (mies) ghostasi kun sai kerran.
Veikkaan että siksi, että olisi noloa myöntää että niin tapahtui MINULLE. Kenties asia on käännetty niin, etten mitään vakavaa olisi itsekään halunnut sen dumppaajan kanssa. Sitten kerrotaan mieluummin niistä onnistumisista.
Ja ehkä siksi, koska sitä ei tässä topicissa kysytty. Toiset vastaa aiheeseen ja toiset haluaa väkisin keskustella sen ohi.
Nykyisessä suhteessa vasta parin kuukauden seurustelun jälkeen. Mies oli aika konservatiivinen siinä mielessä, minä olisin ollut valmis jo paljon aikaisemmin. Avioliittoni alkoi aikoinaan "yhden yön jutusta" eli siis siinä vaiheessa, kun pokasin miehen, en suunnitellut siitä kehittyvän sen enempää.
Menin nykyisen vaimoni luokse treffeille... Olisko siinä mennyt 15 minuuttia niin oltiin sängyssä ihan kunnon touhuissa... Se oli kesäkuussa vuonna 2009. Meillä on nyt kolme lasta ja naimisissa ollaan oltu kohta 6 vuotta... Mies 36v
Vierailija kirjoitti:
Ekalla ja 25 vuotta yhdessä.
Miksei täällä ole ketään, joka kertoisi että tuli dumpatuksi heti kun antoi ekalla tapaamiskerralla? Niin moni muutoin valittaa siitä, että (mies) ghostasi kun sai kerran.
Antoi? Olen harrastanut lukuisia kertoja seksiä miesten kanssa, joita en ole tavannut koskaan uudestaan. Ei ole edes vaihdettu yhteystietoja vaan molemmille on ollut kyse vain yhden illan jutusta. Sitten on ollut sellaisia, joiden kanssa on tapailtu seksin merkeissä jonkin aikaa mutta ei olla haluttu mitään sen enempää (FWB-miehet eivät ole parisuhdematskua, niin sanoakseni). On ollut myös niitä, joiden kanssa yhden yön juttu on johtanutkin tapailuun ja yhden kanssa tapailu seurusteluun ja seurustelu avioliittoon. Ja on ollut niitä, joiden kanssa olisin itse halunnut ehkä tavata uudestaankin, mutta he eivät halunneet. Termiä ghostaaminen ei 90-luvulla eikä tämän vuosituhannen alussa tunnettu eli silloin kun tuli oltua aktiivinen.
Mutta koskaan en ole seksiä antanut.
Nukuttiin heti ekana yönä yhdessä. Pari viikkoa tapailtiin melkein joka päivä ennen kuin sukupuoliyhdyntään asti päästiin. Yhdessä 15 vuotta nyt.
En nyt muista monesko tapaamiskerta se oli, mutta me pari viikkoa hengailtiin yhdessä ennen kuin tuli seksi kuvioihin. Minusta se oli hyvä juttu, oltiin molemmat ujoja ekakertalaisia, joten tutustuttiin ensin rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kyllä täysin eri mieltä... Olen ollut saman naisen kanssa pian 13 vuotta ja seksi on aina vain parempaa, jopa ihan viime aikoina muuttunut uskomattoman hyväksi. Olen kuitenkin harrastanut tänä aikana seksiä ehkä 20 eri naisen kanssa ja voin sanoa että on usein ollut todella isoja odotuksia naisia kohtaan ja ollut olo että ei jestas mitä mä saan taas, niin kertaakaan se seksi ei ole ollut niiden hoitojen kanssa hyvää. Ihan todellista säätämistä... En ymmärrä mistä tulee sellainen ristiriita että kun naista haluaa ihan älyttömästi niin seksi on todellisuudessa sellaista että hyvä kun saa niin kauan seisomaan että saa hoidettua hommat sillä huonommalla tavalla loppuun, mutta kun se kumppani on oma vaimo niin kykenen helposti saamaan useita orgasmeja ilman että lastit lähtee liikkeelle ja jatkamaan sitä vaikka kuinka, tekemään vaikka mitä ilman niitä ajatuksia että vau, jestas mä haluan tätä. Kun se tuttu tuntuu niin paljon paremmalta... Ja ei, ei nyt syyllistetä moraaliani, tiedän että oon tehnyt väärin. Mut hyvä esimerkki siitä kuinka ei todellakaan ole seksi hyvää ekalla, tokalla eikä kolmannella kerralla, mutta vuoden päästä aivan loistavaa... Ihan turhaa edes odottaa hyvää seksiä heti, mä en ainakaan ole saanut sellaista... M33v
Te jotka menitte heti ensimmäisellä, tai jo muutaman tapaamisen tai viikon jälkeen: oletteko varmoja ettei kumppaninne petä teitä? Nimittäin itse en voisi alkaa parisuhteeseen niin kevytkenkäisen ihmisen kanssa joka hyppää sänkyyn vasta tapaamansa ihmisen kanssa noin nopeasti. Sellaiset pettävätkin helposti, ja onhan se selvää kun vertaa heitä ihmisiin jotka vaativat pidemmän tutustumisajan ennen seksiä.
Ekoilla treffeillä pojan iskän auton takapenkillä. Oltiin toki tavattu jo aiemmin (ehkä kk tjtn). Kolmatta vuosikymmentä kimpassa. Kiima ei ole pahemmin laantunut. Kivaa on vieläkin, ja saman miehen ottaisin edelleen. Ja edelleen panisin ekoilla treffeillä vaikka sitten iskän autossa.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka menitte heti ensimmäisellä, tai jo muutaman tapaamisen tai viikon jälkeen: oletteko varmoja ettei kumppaninne petä teitä? Nimittäin itse en voisi alkaa parisuhteeseen niin kevytkenkäisen ihmisen kanssa joka hyppää sänkyyn vasta tapaamansa ihmisen kanssa noin nopeasti. Sellaiset pettävätkin helposti, ja onhan se selvää kun vertaa heitä ihmisiin jotka vaativat pidemmän tutustumisajan ennen seksiä.
Ei se pitkä tutustuminen pettämistä ehkäise millään tavalla. Pettäminen on niitä asioita joista stressaamiseen en viitsi käyttää aikaa enkä energiaa. Jos tulee vastaan niin tulee, mietin sitten jatkon. En itse henk.koht. pidä pettämistä edes kovin pahana, kun puhutaan seksistä. En ole itse pettänyt (vaikka ensitreffeillä minä myös sitä seksiä harrastin).
Kolmannella tapaamisella. Ensimmäinen tapaaminen kaupungilla, toiset treffit kesti iltapäivästä aamuyölle toisen luona, kolmannet treffit taas toisen luona ja sitten tuntui jo oikein hyvältä ja sopivalta edetä asiassa. Molemmat tarvitaan seksiin tietynlainen yhteys ja tunne läheisyydestä, mutta samalla haluttiin aika varhaisessa vaiheessa tutkia kuinka tullaan toimeen makkarissakin. Hyvin tultiin. :)