Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten koululaisenne lomailevat, jos teillä ei ole vapaata töistä?

Vierailija
22.02.2022 |

Me käytiin lomaa edeltävänä viikonloppuna yhden yön reissu kylpylässä, ja vietiin siitä lapset mummolaan. Tapaavat sieltä käsin molemman puolen isovanhempia ja serkkuja. Loppuviikon lapset lomailevat kotona, teen töitä etänä ja pyrin ajoittamaan työt aamuun ja aamupäivään, niin ehdin iltapäivät ja illat olla lasten kanssa. Mies on iltavuorossa, eli on kotona aamupäivällä.

Vähän kirpaisee kun some täyttyy perheiden laskettelulomakuvista (miten joillakin on lomat "aina" koulun lomien aikaan?!) , mutta mielestäni lapset saavat leppoisan loman ja hengähdyksen koulutyöstä näinkin. Lapset 9, 12 ja 14-vuotiaat.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, eipä tehdä mitään kovin kummallista. Olen töissä ja lapset joko kotona tai naapurissa mummolassa. Ajateltiin käydä tramppapuistossa ja vähän kaupungilla syömässä jne. Muuten otetaan vaan rennosti.

Vierailija
2/5 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset nauttii kun saavat vain olla kotona. Hulinaa riittää arkena liiaksikin kun koulun lisäksi useampi harrastus per lapsi pyörii. Me ollaan töissä itse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei oikeastaan koskaan ole lomaa samaanaikaan kun lapsilla hiihtoloma. Johtuen miehen työstä, jossa loma-ajat on sesonkia eikä työntekijöillä mahdollisuutta pitää lomaa. Reissataan sitten muina aikoina, jolloin haetaan lapsille koulusta lomaa viikko (kerran vuodessa) ja sitten kesällä.

Meillä jo isot lapset jotka pärjää kotona kun ollaan töissä. Ovat kavereiden kanssa tms.

Jotain kivaa silti yrittänyt lomaviikolle järjestää. Kylpyläreissu, keilausta, käydään laskettelemassa läheisessä hiihtokeskuksessa tms.

Vierailija
4/5 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähinnä tuo pelailee päivät pitkät, minkäs teet kun ei ole lomaa vanhemmilla. Kaverit ovat kaikki reissussa. Edellisen viikon oli koronassa, joten sekin meni sisällä äköttäessä. Mutta lapsi ollut kyllä ihan tyytyväinen.

Vierailija
5/5 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yleensä lomalla kun lapsetkin oli. Jos en lomaa saanut, isovanhemmat ottivat lomaa ja muksut oli heillä. Olin yksinhuoltaja ja minulla oli ymmärrystä vaalia välejä isovanhempiin. Lapseni olivat heille kaikki kaikessa ja läheiset välit säilyivät isovanhempien kuolemaan asti. Kesällä toimi sama, minulla oli aina heinäkuu lomaa, isovanhemmat lomaili muulloin, niin pärjättiin se pari vuotta kun tarvi, siis koulun 1-2 luokat. Sitten olivat kotona, ruoka oli valmiina, kävin ruokkiksella ja tein hiukan lyhyempää pvää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan seitsemän