Heipsan keikkaa ystäväiseni
Mitäs mieltä meidän rahanjaosta tässä suhteessa:
Kummallakin omat asunnot, joista kumpikin maksaa itse omansa. Miehen asumiskulut omastaan yli puolet pienemmät ja asumme mun asunnossa.
Ruokakuluja emme jaa puoliksi, itse maksan karkeasti ottaen 65%, hän maksaa "laskut" joten hänen mukaansa ei pitäisi maksaa niin paljon ruokakuluista
Miehen laskut ei pidä sisällään siis asumiskuluja vaan suurin osa hänen omia laskujaa esim. auton kuluja (jotka n. 600€/kk) en pidä yhteisinä koska hän käyttää autoa n. 99%.
Yhteisistä laskuista hän maksaa n. 100€/kk, kyseessä kodinhankintoja.
Lisäksi hän maksaa luottokorttilaskut n. 300€/kk jossa noin puolet on omia ostoksia ja puolet käytetty esim. yhteisiin matkoihin.
Itse osallistun matkoihin maksamalla ainakin osan ruokakuluista tai joskus kokonaan. Esim. mökkilomilla hän usein on maksanut mökin ja minä ostanut ruuat ja juomat, jotka tulee melkein sama hintaiseksi kun koko mökinvuokraus.
Hänen nettotulot n. 30% isommat.
Olen kuullut, että jotkut luulevat minun elävän hänen siivillään, koska olen pienempituloinen. Johtuu ehkä siitä, että tuloni ansiosidonnaista ja muutama muu tuki ja en käy töissä, joten saattaa joillakin olla mielikuva, että elämme hänen rahoillaan.
No saahan sitä muulka tai olla mitä mieltä tahansa kuka tahansa.
Itse muuten tyytyväunen rahanjakoon, paitsi joskys ärsyttää se marmattaminen hä en puoleltaan kuinka "maksaa kaikki". Puhuu tällöin yleensä "laskuista" tai matkoista ja niiden maksamisesta. Ruokakuluistakin jaksaa joskus marmattaa, vaikka mielestäni on itsestäänselvää, että ei ne mun kontolle siltikään kokonaan kuulu, vaikka hän maksaa laskut (joista useampi satanen omia ja n. 30% yhteisiä laskuja tai yhteisiin hankintoihin ja kuluihin) ja satunnaiset matkat.
Niinkös