Mitä kotitöitä teidän miehet tekee?
Meillä ei tee helvetti mitään ja olen kypsä! Molemmat käymme töissä ja laskut ja ostokset menee puoliksi. Minä siivoan kaiken, minä laitan ruuan ja käyn kaupassa ja hoidan koirankin siinä ohessa YKSIN. Mies ei ymmärrä! Ei ollut aluksi tällainen, vaan innoissaan teki kaikkea, suunnitteli ja sisusti minun kanssani... Nyt kuulemma työ on niin rankkaa ettei jaksa kotona mitään... No, samat fiilikset minullakin on, kun teen 3-vuorotyötä sairaanhoitajana... Ei minullakaan mikään helppo herkkuduuni verrattuna hänen raksaduuniin. Mikä neuvoksi? Joskus suutuspäissäni mietin jo eroa, kun hampaita kiristäen siivoan hänen paskaiset työvaatteet makuuhuoneen lattialta, vaikka olen käskenyt jättää ne tuulikaappiin... En voi lakata vaan tekemästä kaikkea, sillä vihaan sotkua ja koiran vuoksi pitää miltei päivittäin imuroida. Ja mielummin luovun miehestä, kuin koirasta, joten sekään ei ole ratkaisu (sarkasmi).
Kommentit (40)
Tekee samat kun minäkin, yhdessä tehdään ni on enemmän vapaa aikaa perheen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:59"]
Kaikkea muuta, paitsi ei pese pyykki ja siivoa vessoja.
[/quote]Täysin sama :D
Mä en vaan ymmärrä... Asiallisesta keskustelusta huolimatta en saa mitään järkevää perustelua tälle tekemättömyydelle... Ei kuulemma vaan jaksa töiden vuoksi!? En kuulemma tiedä mitä on herätä joka aamu klo 5... Kun menen töihin klo 7, niin herään klo 6, joten ei se nyt tunnista ole kiinni... Minulla on kuulemma niin rentoa, kun saan mennä välillä yöksi töihin ja iltavuoroon... No, monesti kyllä mietin, että mielummin olisin siinä aamuvuorossa, kuin käytännössä viettäisin koko päiväni töissä (iltavuoro)... No, sanoin, että etsii sitten sellaista työtä, jossa saa tehdä vuorotyötä tai mennä myöhemmin töihin... Tästä tulee mutinaa... Kuitenkin jaksaa viikonloput mennä ja harrastaa (toki minäkin, JOS en satu olemaan töissä), mutta ei hän ainakaan kotihommia silloin tee.
Just... meillä tehään kaikki puoliksi niin jää aikaa yhdessäoloon
Jos kerran on raksamies, niin mitäpä jos pyytäisit häntä tekemään vaikka kunnon rempan? Tai rakentamaan vaikka hitto soikoon kesämökin koko perheen iloksi. Jos ei suostu, niin nakkaa imuri ja moppi käteen. Jos ei siihenkään suostu, nakkaa koko ukko tienoolle.
M34
Mies hoitaa ruoka asiat. Käy siis kaupassa ja tekee sapuskat.
Minä siivoan muuten.
Imuroi ja laittaa ruokaa, joskus myös pyykkää. Ja vie roskat.
Meillä tehdään kans kaikki aikalailla puoliks! Joskus saadaan töiden jälkeen joku ihme siivousvimma kun alkaa sotkuisuus haitata: vaatteet lojumasta pyykkikoriin/kaappiin, tiskaus (voikun ois pesukone..) imurointi ymsyms, sit mies vie pyykit pesutupaan ja meitsi alkaa tekemään ruokaa. Miten milloinkin päin!
Näin säästetään aina aikaa ja on kiva kun yhdessä ollaan saatu siisti kämppä :)
Ja itsekin teen lähihoitajana kolmivuorotyötä, eli ymmärrän hyvin! Nää on vaan järjestelykysymyksiä. Onneks mies tykkää tehdä kotitöitä kanssa niin ei oo ongelmia :)
Meillä myös käy kaupassa ja laittaa vkl. ruuat ja tiskit hoitaa lähes aina.Pyykit, imuroinnit, veskinpesut ym. Siivoamisen hoidan minä.
Miehesi on vaan laiska... mekin käydään molemmat töissä ja harrastetaan harrastuksia, on lasten harrastukset ja ne kotityöt... hyvin jaksetaan kun yhdessä tehdään. Toinen laittaa astiat ja toinen pyykit, toinen kattaa pöydän kun toinen laitaa ruokaa. Mikä siinä on vaikeeta? Mies imuroi ja sä pyyhitään pölyt... eikä näit joka päivä tarvii tehdä... paitsi tiskit, jos teillä on teinejä ni hekin voi osallistua, meillä poika tyhjää koneen puhtaista ja ruuan jälkeen sinne voi sitten laittaa likaiset jompikumpi teistä aikuisista.
Just lähti kauppaan, minä jäin surffaamaan tähän koneelle. Ollaan lomalla molemmat. Kunhan tulee, tehdään yhdessä sapuskat ja siivotaan kaappeja. Mies pesee enimmäkseen ikkunat ja tekee suurimman osan ruuista sekä vaihtaa renkaat, mä autan jos ehdin ja jaksan. Muuten tehdään kumpikin kaikkea, myös auton huoltoon ajon tekee kuka ehtii. Remppatyöt tekee mies, minä olen liian tumpelo. Leipominen ja korjausompelu ovat ainoat, mitä mies ei tee juuri koskaan, muuta ei tule mieleen.
Puu- ja pihatyöt (nurmikon leikkuu, lumityöt, haravointi, hiekoitus), pienet korjaustyöt, kokoomistyöt, kuljetukset, ruoanlaitto osittain. Joo asutaan okt:ssa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:19"]Puu- ja pihatyöt (nurmikon leikkuu, lumityöt, haravointi, hiekoitus), pienet korjaustyöt, kokoomistyöt, kuljetukset, ruoanlaitto osittain. Joo asutaan okt:ssa.
[/quote]
Ja kaikki autoon liittyvät asiat.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 14:09"]Jos kerran on raksamies, niin mitäpä jos pyytäisit häntä tekemään vaikka kunnon rempan? Tai rakentamaan vaikka hitto soikoon kesämökin koko perheen iloksi. Jos ei suostu, niin nakkaa imuri ja moppi käteen. Jos ei siihenkään suostu, nakkaa koko ukko tienoolle.
M34
[/quote]
Nerokas idea, meillä oliskin tossa rakennusoikeutta ja tarve lisähuoneelle :p Ohis
Tekee kaikkea, mutta vain patistettuna. On todella laiska huolehtimaan koirista oma-aloitteisesti...
Mun mies tiskaa, siivoaa, käy kaupassa, pesee pyykkiä. Laittaa eineksistä ruokaakin, varsinaisesti ei osaa kokata.
Ja mun mies herää vuoroviikoin kello 5 ja työ on fyysisesti raskasta. Iltavuoroviikoillaan minä hoidan nuo hommat, tosin se käy silloin monesti kaupassa ennen töihin lähtöä. Mulla kun ei ole autoa silloin käytössä.
Pesee vessan, imuroi ja pesee lattiat. Mä hoidan pyykit ja ruoanlaiton.
Jos laskut menee puoliksi mutta kotityöt ei, niin suhteuttaisin myös laskujen jaon uudestaan.
Minä käyn kaupassa ja ripustan pyykit, mies huoltaa auton ja kiipeää katolle putsaamaan rännit. Kaikkea muuta tehdään kumpikin, yhdessä ja erikseen.
Kaikkea muuta, paitsi ei pese pyykki ja siivoa vessoja.