Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi asiakaspalvelussa (erityisesti hoitajilla) työskenteleville on niin kauhean vaikeaa myöntää virheensä?

Tuntematon potilas
22.02.2022 |

Olen huomannut tämän koskevan erityisesti hoitoalaa. Tämän on huomannut lähipiirissäkin useammat ja varsinkin he, ketkä asioivat vastaavien tahojen kanssa useammin.
On toki vielä heitäkin, ketkä ymmärtävät olevansa itsekin ihmisiä virheineen, mutta valitettavan usein vängätään pienestäkin virheestä ettei sellaista olisi tapahtunut (ei tarvitse todellakaan lähestyä hyökkäävästi, mutta olen alkanut tajuamaan, että kohta pitää tehdä niin heti alkuun, koska asiallisena ja kilttinä poljetaan maahan ja kävellään yli).

Kertokaa, hyvät hoitoalan ihmiset, että potkujako pelkäätte vai mistä on oikeasti kyse?

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelija on kuin lastikuski. Sankari joka ei tee virheitä.

Vierailija
2/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrohan esimerkki tarkoittamastasi "virheestä", niin vastaan kysymykseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen lastikuski. Ikinä kuulutkaan tuollaista ammattinimikettä.

Vierailija
4/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän yritykset koskaan tee tai myönnä virheitään, kaikki on aina asiakkaan vikaa kun muuten joutuisi palauttamaan jo tuhlatut rahat

Vierailija
5/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrohan esimerkki tarkoittamastasi "virheestä", niin vastaan kysymykseen

Niitä on paljon ja hyvin erilaisiakin, mutta niitä yhdistää se, että jollain tapaa oma virhe saadaan asiakkaan viaksi mieluiten. Silmät kirkkaina jopa alennutte valehtelemaan.

Esim. varaat ajan läheisellesi. Muissa asioissa kun etsit tiedoistaan jotain tiettyä, huomaat tekstin, että "päivämäärä" ollut vastaanottoaika (eli juuri se mihin olet ajan varannut), ei ole saavuttu.

Otat yhteyttä tarkistaaksesi mistä on kyse, jolloin sama hoitaja kertoo ettemme saapuneet varatulle ajalle. Ilmoitan hänen antaneen ajan vasta seuraavalle kuukaudelle (puhelu nauhoitettuna ja asia tarkastettu), mutta seuraavaksi selitellään, että se tarkoittikin aiempaa aikaa, eikä aiempaa aikaa ole edes ollut.

Nauhalla kuitenkin asia aivan selvää, mutta korjata ei voi. Eikä ainakaan myöntää.

Esimerkkejä on kuitenkin laidasta laitaan ja kysyin vain miksi ihmeessä palvelut on menneet tälläisiksi, jotta voisin ehkä ymmärtää. En siis kaivannut henkilökohtaiseen tapahtumaan lisää vänkääjiä. =)

Vierailija
6/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasti. Se voi olla, vaikka kuorma.auton kuljetettava sisältö eli lasti. Lastillinen kiviä, lastillinen laatikoita tai mitä vaan. Se on yleisnimike lastin kuljettajille (millä autolla hyvänsä. Laivalla ja Lentokoneellakin voi toimittaa lastin tai, vaikkapa kolme). 

Vierailija
7/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on aika vaarallista jos kiistää virheet, koska silloin niitä ei kukaan korjaa siellä ja voi mennä pahemmin pieleen. Ei ole kyse taistelusta tai voitoista, vaan että kaikki on oikein. Lakipykäliä ilmeisesti noudattavat niin tarkasti, että muu unohtuu.

Vierailija
8/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitaja ei ole asiakaspalvelija vaan ammattihenkilö, jonka ei tarvitse miellyttää asiakasta. Samoin kuin lääkäri, kelan virkailija tai vaikkpa sossu.

Vierailija
9/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lasti. Se voi olla, vaikka kuorma.auton kuljetettava sisältö eli lasti. Lastillinen kiviä, lastillinen laatikoita tai mitä vaan. Se on yleisnimike lastin kuljettajille (millä autolla hyvänsä. Laivalla ja Lentokoneellakin voi toimittaa lastin tai, vaikkapa kolme). 

Ei ole mikään yleinen nimitys, googlaa vaikka ja totea osumien määrä. Puhekielinen nimitys saattaa olla, mikä ettei, muttei kovin yleinen sellaisenakaan. 

Vierailija
10/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on aika vaarallista jos kiistää virheet, koska silloin niitä ei kukaan korjaa siellä ja voi mennä pahemmin pieleen. Ei ole kyse taistelusta tai voitoista, vaan että kaikki on oikein. Lakipykäliä ilmeisesti noudattavat niin tarkasti, että muu unohtuu.

Niin. Tiedä sitten, mutta ei ainakaan omalla kohdalla ole näin vaan päinvastoin. Sairaana vaan jaksa taistella niitä oikeaksi aina kun ei pyytämällä onnistu. Eli minulle kyse on jo taistelusta itseni, henkeni ja perheeni puolesta. Taistelunsa on myös valittava kun ei kaikkeen repeä. Niin ei saisi olla.

ap.

Vierailija
11/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ovat ne hoitajat vaan niin kamalia. Mätänisivät vaan helvetissä kaikki mahdottomine palkkavaatimuksineen ja työtäänkään eivät osaa. Lihavia ovat ja pukeutuvat kamalasti. Vaihtaisivat alaa ja jos vaihtaisivat niin pysyisivät nyt kutsumusammatissaan. Suu suppuun ja niaa kauniisti orja! 

Vierailija
12/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole mikään yleinen nimitys, googlaa vaikka ja totea osumien määrä. Puhekielinen nimitys saattaa olla, mikä ettei, muttei kovin yleinen sellaisenakaan. 

Kerroin se olevan yleisnimike ( kaikkien kyseisten kuljettajien yhteinen nimitys) vaan en yleinen nimike. Ne on kaksi eri asiaa. Olen kuullut sanan ja halusin vastata mitä tiedän. Enkä ole tuon vastauksen kirjoittaja. 

Vierailija
13/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaiikee myöntää että mä oon vaan ihminen.

Vierailija
14/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ovat ne hoitajat vaan niin kamalia. Mätänisivät vaan helvetissä kaikki mahdottomine palkkavaatimuksineen ja työtäänkään eivät osaa. Lihavia ovat ja pukeutuvat kamalasti. Vaihtaisivat alaa ja jos vaihtaisivat niin pysyisivät nyt kutsumusammatissaan. Suu suppuun ja niaa kauniisti orja! 

1 osuma. 

Vierailija
15/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyäään se on raakaa kilpailua. Ihmiset ovat vain vaihdannanvälineitä. Koettavat löytää "vihollisistaan" heiikkoja kohtia ja iskeä niiihin.

Vierailija
16/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyäään se on raakaa kilpailua. Ihmiset ovat vain vaihdannanvälineitä. Koettavat löytää "vihollisistaan" heiikkoja kohtia ja iskeä niiihin.

Psykopaatit pärjääävät hyvin koska heillä ei ole turhia tunteita pilaaamaan hyviä nappikaupppoja.

Vierailija
17/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykopaatit pärjääävät hyvin koska heillä ei ole turhia tunteita pilaaamaan hyviä nappikaupppoja.

Huuumekaupoissa ihmisiä laitetaaan kylmäksi ja lama aikoja kun muistelee niin ihmiset vetivätt itsensä hirteeen kun yritykset meni konkkaaan.

Vierailija
18/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, että vie mieluummin toiselta sen vähänkin ihmisyyden tunteen pois väittäen hänen tehneen virheen/ymmärtäneen väärin/kuullen väärin/ottaen asiat liian *** ja kohtelemalla huonosti (mikä vastoin potilaan asemaa ja oikeuksia sekä potilashuoltolakia).  :(

Vierailija
19/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerroin se olevan yleisnimike ( kaikkien kyseisten kuljettajien yhteinen nimitys) vaan en yleinen nimike. Ne on kaksi eri asiaa. Olen kuullut sanan ja halusin vastata mitä tiedän. Enkä ole tuon vastauksen kirjoittaja. 

Termi yleisnimike viittaisi johonkin, mikä on laajassa ja kattavassa käytössä, joten en ymmärrä vieläkään mitä tarkoitat. Uskon kyllä että olet voinut sanan kuulla, mutta ei tässä varmaan ole mistään yleisnimikkeestä kyse.  Ja tuo loppuosa, kuski, on puhekieltä, ja sitä ei yleisnimikkeissä koskaan käytetä.

Vierailija
20/68 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitaja ei ole asiakaspalvelija vaan ammattihenkilö, jonka ei tarvitse miellyttää asiakasta. Samoin kuin lääkäri, kelan virkailija tai vaikkpa sossu.

Ei tarvitse miellyttää, mutta potilaalla on oikeus hyvään kohteluun jne. Luehan se potilashuoltolaki uudelleen jos et muista sekä potilaan asema ja oikeudet.

On myös äärimmäisen vaarallista tehdä virheitä ja jättää ne korjaamatta vain ylpeyden tähden  eikä luulisi olevan iso asia myöntää toimineen väärin jos siten on tapahtunut. Se kuuluu kaikissa töissä hyvään työmoraaliin.

Ei ole ensinnäkään oikein pyyhkiä jalkojaan asiakkaaseen ja pahimmillaan olet asiakkaalle ainoa ihmiskontakti viikkokausiin ja sekin ilkeilyä täynnä. Olen itkenyt niin monet kerrat, koska monisairaana olen todella kohdannut kaltaisiasi liian monta. Yksikin on liikaa sillä alalla. Kohtaamisesi jälkeen jo valmiiksi kipeä tai huonossa tilassa oleva ihminen, vaikka riistää henkensä kun ei enään kestä iskuja. Ei mistään. Eikä auta, vaikka olisi kauttasi koittanut saada itselleen nimenomaan apua

Taidat olla älyttömän idiootti tapaus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän