Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuorovastaava, mitä tarkoittaa?

Vierailija
09.07.2015 |

Siis käytännössä miten vuorovastaavan työ eroaa "rivityöntekijän" työstä? Eri paikoissa?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se on nimensä mukaisesti vuoron vastuuhenkilö eli vastuussa hommien sujuvuudesta kaikkien osalta sen lisäksi, että tekee niitä hommia samalla.

Vierailija
2/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtätyhjänpäiväinen titteli kuin asiakasvastaava

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorovastaava on sama kuin tiimiesimies. Eli hän on pieniesimies.

Vierailija
4/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekee ns. samoja hommia mitä muutkin, mutta on vastuussa siitä että hommat hoituvat. Eli jos henkilö A purkaa tavaraa X ja henkilö B täyttää hyllyä Y ja henkilö C on viemässä kuoraa Z toiseen paikkaan, ja  vuorovastaava huomaa että nyt A purkaa liian hitaasti tavaraa niin hänen vastuullaan on ratkaista asia (menellä itse auttamaan/pyytämällä B:tä tai C:tä auttamaan A:ta jne.)

Vierailija
5/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käytännössä se joskus tarkoittaa sitä, että joku rivityöntekijä on saanut sellaiset valtuudet että saa vuoron aikana pomottaa muita. Sitten hänellä nousee pissa päähän ja alkaa kuvitella olevansa isompikin pamppu. Siitä sitten saavat työkaverit kärsiä. JOidenkin kohdalla homma toimii ihan hyvin. Mutta aina löytyy näitä narsisteja, jotka todella nauttivat tilanteesta. Todella sitten oikein kunnolla pompottavat ja pomottavat. "Tee sitä, eikun teekin tätä, oletko varmasti tehnyt sen, et ole taaskaan tehnyt, jatkuva papatus..."

Vierailija
6/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tiedän vuorovastaavan työnkuvan esim. pikaruokapaikassa, puhelinmyynnissä ja metallialan firmassa. Mieelstäni aika ahdistavalta kuulostava paikka: joudut kyttäämään muita, olet vastuussa virheistä, itse pitää olla esimerkillinen, sua inhotaan (kuulut välimaastoon, pomot ei pidä kaverina eivätkä perustyöntekijät), joudut ehkä tekemään työvuorolistat ja sumplimaan sijaiset, sun pitää osata kaikkien muidenkin hommat, joudut tuuraamaan saikuttajia ja kaiken lisäksi itselläsi on omat duunisikin tehtävänä ja vaikkapa puhelinmyynnissä myyntitavoite. Mutta ehkä, siis ehkä, pääset etenemään tuosta vielä.

Vierailija
7/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:04"]

Itse tiedän vuorovastaavan työnkuvan esim. pikaruokapaikassa, puhelinmyynnissä ja metallialan firmassa. Mieelstäni aika ahdistavalta kuulostava paikka: joudut kyttäämään muita, olet vastuussa virheistä, itse pitää olla esimerkillinen, sua inhotaan (kuulut välimaastoon, pomot ei pidä kaverina eivätkä perustyöntekijät), joudut ehkä tekemään työvuorolistat ja sumplimaan sijaiset, sun pitää osata kaikkien muidenkin hommat, joudut tuuraamaan saikuttajia ja kaiken lisäksi itselläsi on omat duunisikin tehtävänä ja vaikkapa puhelinmyynnissä myyntitavoite. Mutta ehkä, siis ehkä, pääset etenemään tuosta vielä.

[/quote]

Kuulostaa ihan mun työltä! Olen "tiimivastaavana" hoitoalalla. On kyllä monesti aika epäkiitollista hommaa. Palkkalisä tavalliseen työntekijään on aivan olematon, mutta vastuu moninkertainen.

Vierailija
8/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tarkoittaa sitä että on vuorossa esimiehenä ja vastaa mm.asiakaspalautteisiin, tekee tavaran tilaukset, katsoo että homma toimii.

Vierailija
9/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten vuoromestari eroaa tuosta?

Vierailija
10/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kokemusta yo sairaalan osastolta. Ilta/yö viikonloppuvuoroissa vaan kokenein sh oli merkattu vuorovastaavaksi . Ei vaikuta palkkaan mitenkään, työhönkin vaikuttaa enemmän vain jos vaikka kaikki muut sattuvat olemaan ihan avuttomia hätäapu sijaisia. Muuten vaan sinä olet vuorovastaavana se tyyppi joka osaa neuvoa ja hoitaa yhteyksiä harvinaisissa ongelmatilanteissa muualle ( jostain osastosulusta päättäminen esim)

Toki vuorovastaava nyt huolehti esim henkilökunnan riittävyydestä seuraavalle päivälle jos tulee muutoksia vahvuuteen ym mutta ihan pikkujuttuja joita kokeneet työntekijät tekevät yhdessäkin riippumatta sitä kuka nyt sattuu olemaan se vuorovastaava.

Vierailija
11/11 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 13:04"]Itse tiedän vuorovastaavan työnkuvan esim. pikaruokapaikassa, puhelinmyynnissä ja metallialan firmassa. Mieelstäni aika ahdistavalta kuulostava paikka: joudut kyttäämään muita, olet vastuussa virheistä, itse pitää olla esimerkillinen, sua inhotaan (kuulut välimaastoon, pomot ei pidä kaverina eivätkä perustyöntekijät), joudut ehkä tekemään työvuorolistat ja sumplimaan sijaiset, sun pitää osata kaikkien muidenkin hommat, joudut tuuraamaan saikuttajia ja kaiken lisäksi itselläsi on omat duunisikin tehtävänä ja vaikkapa puhelinmyynnissä myyntitavoite. Mutta ehkä, siis ehkä, pääset etenemään tuosta vielä.
[/quote]
Ja jos niin onnettomasti käy, että saa "ylennyksen" tähän hommaan ohi kokeneempien tai muuten itseään pätevämpinä pitävien ihmisten, niin on siinä riemussa pitelemistä!