Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Rehellinen kysymys, syötkö päivittäin 500 g kasviksia?

Vierailija
22.02.2022 |

Itse myönnän että ihan joka päivä tuo 500 g ei toteudu, esimerkiksi viikonloppuisin. Pientä petrattavaa siis olisi. N32

Kommentit (992)

Vierailija
961/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 500g, syön kasviksia joka aterialla. 

Ei ole vaikeaa kun opettelee käyttämään kasviksia monipuolisesti.

Vierailija
962/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä te syötte joille ei tule puolta kiloa kasviksia  päivässä täyteen?

Mahtaa olla ummetusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
963/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En, enkä edes yritä. Päinvastoin, olen lopettamassa kaikkien kasviperäisten ruokien syömistä. 

Tähän pyrin minäkin. Vielä on asia hakusessa, koska en saa syötyä rasvaa niin paljon, että paska kulkisi. Paketti pakastekasviksia tai hapankaalia on toiminut.

Ehkäpä elimistösi yrittää kertoa sinulle jotain? Että vaikka YouTubessa olis monta carnivorella hyvinvoivaa ihmistä, sinun elimistösi kaipaa kasviksia toimiakseen hyvin?

Vierailija
964/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-ruokasovelluksen mukaan syön kasviksia ja hedelmiä enemmänkin kuin tuon puoli kilo päivässä ja ruokasovelluksen tieto pitää varmasti paikkansa koska olen yksin eläjä ja ostan ruuat vain itselleni. Tavoite on helppo toteuttaa jos syö päivän pääateriat lautasmallin mukaan ja joku päivän välipaloistakin on yleensä hedelmä.

Vierailija
965/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö päivittäin välttämättä yhtään mitään.. joskus syömätä 2-3 päivää.

Syöminen. Ruoka. 🤮

Vierailija
966/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, vaan 600 kramma teitsin kasvimaalta haettuja sipuleita, ja juon ne, pirtelön muotoisena

Vierailija
967/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön yleensä lähemmäs kilon tai ylikin. Kesällä suurinta herkkua vesimeloni jota voi mennä puolikaskin päivässä. Ja yksi kokonainen kurkkukin menee. Tykkään hedelmistä ja kasviksista. 

Vierailija
968/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu nyt kesällä joo, rakastan uusia porkkanoita rouskuttelen niitä pari päivässä, nami uutta kukkakaalia keittelen sitä lisukkeeksi ruokiin, lisäilen ihanaa kesäkurpitsaa joka ruokaan, tomaattia ja kurkkua leiville, juhannuksesta asti ollaan ostettu tuoreita mansikoita lähi tilalta, perkaan mansikat valmiiksi jääkaappiin kulhoon, sieltä tulee napsuteltua niitä pitkin päivää.

Vierailija
969/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä,  helposti.

Olen vegetariaani, syön joka päivä hedelmiä ja marjoja ja ruokavalioni on kasvipohjainen.

Lihaa  ja lihatuotteita en syö ollenkaan, en ole vuosiin syönyt. Lehmänmaitoa en käytä, soijajogurttia, kauramaitoa ja mantelimaitoa.

Minulla kuluu päivässä muun syömisen lisäksi  tuoretta pinaattia, tomaattia, maissia, eri värisiä paprikoita,  appelsiini ja banaani. Nämä ainakin. Herneitä en voi syödä koska vatsa ei sulata.

Olen hoikka ja liikun paljon. Olen terve, ikää syyskuussa 60. 

Vierailija
970/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En luultavasti pääse tuohon päivittäin.

Vierailija
971/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sattunut katsomaan kasviksien kilo hintaa?!

Vierailija
972/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liha on paljon kalliimpaa kuin kasvikset ja hedelmät. Porkkanat, banaani, omenat, tomaatit, appelsiinit, kaali, sipuli, kesäkurpitsa, salaatit, herkkusienet, bataatti, lanttu 1-3 euroa kilo. Ja kun kippaa ostoskoriin sesonkituotetta niin pääsee halvemmalla! Linssit ja pavut voi olla kalliimpia ja prosessoidummat vegetuotteet kuten härkäpavut tai soijavalmisteet yms. rouheet. En voi esim käyttää soijaa ja vain vähän palkokasveja, joten syön pienen määrän eläinproteiinia päivittäin. Toki kasviksia pitää syödä enemmän kuin lihaa jotta tulee kylläinen olo, mutta en edes osaisi syödä lihapainotteisesti.

Jos sekasyöjänä jaksaa valmistaa itse ruokaa ja käyttää paljon heviä ja omaan painoon nähden sopivan määrän eläinperäistä proteiinia päivässä niin tulee takuulla 500 g kasvista täyteen ja halvemmalla pääsee kuin makkaran- ja pihvinpuputtajat.

Vierailija
973/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä,  helposti.

Olen vegetariaani, syön joka päivä hedelmiä ja marjoja ja ruokavalioni on kasvipohjainen.

Lihaa  ja lihatuotteita en syö ollenkaan, en ole vuosiin syönyt. Lehmänmaitoa en käytä, soijajogurttia, kauramaitoa ja mantelimaitoa.

Minulla kuluu päivässä muun syömisen lisäksi  tuoretta pinaattia, tomaattia, maissia, eri värisiä paprikoita,  appelsiini ja banaani. Nämä ainakin. Herneitä en voi syödä koska vatsa ei sulata.

Olen hoikka ja liikun paljon. Olen terve, ikää syyskuussa 60. 

Eiköhän 99%lla ihmisistä ole "kasvipohjainen ruokavalio". Nämä carnivoret jotka syövät pelkkää lihaa ovat minimaalisen pieni vähemmistö, ja muilla lihaa tulee varmasti alle puolet ruoasta. Onhan nimittäin pasta ja vehnä jne kasvipohjaista.

Ihmetyttääkin tämä nykyinen tapa alleviivata kuinka "syö kasvipohjaisesti" kun näin tekee aika lailla kaikki, onhan se lautasmallikin 75% kasviperäistä ruokaa. 

Vierailija
974/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti. Kuitenkin n. 4 kertaa/vko tulee syötyä. Kasvikset on hyvä lisä lautasella.

Vierailija
975/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä jos tulee edes puolta kiloa syötyä yhteensäkään joka päivä. Eli en syö kasviksia noin paljon. Jonain päivänä tosin tulee syötyä vain kasvisruokaa, keittoa ja leipää. Juomat erikseen, mutta kasvipohjaisia nekin aina on.

Vierailija
976/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön pääsääntöisesti, välillä tuota enemmänkin. Pakastemarjoja ja banaania smoothiessa, leivän päällä kurkkua, suippopaprikaa tai suolakurkkua, aterialla lisukkeena esim. mikrossa lämmitettyä pakastekasvissekoitusta, kurkkusiivuja, etikkapunajuuria tai hapankaalia, uuniruokiin laitan sekaan vaikka kukkakaalia tai parsakaalia, kastikkeisiin paprikaa tai säilykeananasta, wokkeja tulee syötyä, iltapalalla hedelmää. Tomaattipohjaisia kastikkeita teen myös, tuohon puolen kilon määräänhän lasketaan siis myös esim. tomaattimurska. Myös papuja ja linssejä syön runsaasti, ne tosin lasketaan proteiininlähteiksi nykyään, mutta kuitua saa niistäkin runsaasti.

Vierailija
977/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. En ole koskaan mitannut. 

Vierailija
978/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön vain kasvisruokaa, mutta en punnitse ruokia, joten määrää en tiedä. 

Vierailija
979/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm..

Olin kerran vaimo kullan ja anoppini kanssa ravintolassa syömässä ja tarkoilija tuli pöytään, kysyi mitä minulle saisi olla. Katsoin listaa ja valitsin häränlihaa pippurikastikkeella, sitten hän kysyi mitä juomaa.. valitsin punaviiniä. Sitten hän kysyi, entäs nuo kasvikset? Katsoin hetken anoppiani ja vastasin..kyllä ne ottaa tätä ihan samaa.

Vierailija
980/992 |
08.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te syötte joille ei tule puolta kiloa kasviksia  päivässä täyteen?

Mahtaa olla ummetusta.

Syön joka päivä  noin kilon lihaa, välillä jopa enemmän,kuten tänään kun söin jo lounaalla 800 gr kanansiipiä ja vielä on päivällinen ja iltaruoka syömättä.