Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä kaikki kimalaiset mun puutarhasta? :(

Vierailija
09.07.2015 |

Mulla on ihania yrttejä ja kukkia, joissa yleensä on pörissyt ja surissut jatkuvasti. Nyt ei ketään, ihan autiota! Onko tää sadekesä vienyt mennessään perhoset ja kimalaisetkin? :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita tissit näkyville niin kiimalaiset pörrää

Vierailija
2/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt.

Työkaveri antoi hyvän vinkin... voi käydä itse pölyttämässä kasveja topsipuikolla. Toimii =) Viitseliäisyyttä vatii kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin. Jossain sanottiin, että tulossa hyvä mustikkavuosi... miten voi olla kun ei ole ollut pörriäisiä??

Vierailija
4/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vienyt. Meilläkään ei ole ollenkaan kimalaisia, ei perhosia eikä edes päässkysiä. Luonto on ihan horroksessa. Västäräkillä oli yksi poikanen opettelemassa lentämistä ja kerjäämässä hyönteisiä nokkaansa. Muut poikaset ovat varmaan kuolleet kylmyyteen tai nälkään.

Vierailija
5/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://safkatutka.fi/ennatysmainen-mustikoiden-kukinta-enteilee-suurta-mustikkasatoa/

http://yle.fi/uutiset/mustikka_kasvaa_maailmanennatystahdilla__kuusamosta_loytyi_2_053_kukkaa_neliolta/8107961

Marjominen

Mustikka marjoo heinäkuusta jopa lokakuulle kasvupaikasta riippuen.[3] Marjominen riippuu suuresti sääolosuhteista: pölyttäjistä sekä alkukesän pakkasista. Pölytyksen suorittavat pääasiassa hyönteiset, mutta mustikka voi myös itsepölyttyä. Pölyttäjien määrä vaikuttaa suuresti satoon: kontukimalaisten pölyttämillä marjamailla sato on jopa 12-kertainen verrattuna alueisiin, joista kimalaiset puuttuvat.[4]

Vierailija
6/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kai lukeneet uutisista mehiläiskadosta? Sama pätee varmaan kimalaisiinkin.

Vierailija
7/7 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höh. Niitä on aina niin hauska seurata ja kuunnella...

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme