Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on feministi (mies väittää...)??

Vierailija
09.07.2015 |

Siis mua on kalvannut jo kauan tää aihe. Usein riidan tullen mies haukkuu mua feministiksi! Olen mielestäni ihan normaali (ikään tai sukupuoleen tms katsomatta) tasa-arvoa kannattava nainen, mutta en sitä mitenkään erikseen mainosta, oiekastaan olen vanhanaikainen, tykkään jos mies pitää ovea auki tai kantaisi kauppakasseja (voi kun mies joskus noita tekisikin!).

On alkanut tuntua siltä, että mies on itse joku "rasisti". Jos pyydän jotain tai muuta sellaista, mies sanoo että "sä olet kotiäiti". Eli mies perustaa kaiken sille, miksi itse saa tehdä mitä huvittaa, että minä olen kotona lasten kanssa?! Onko oikein? Ja kun tästä sitten väitellään, niin mies alkaa haukkua femakoksi!

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:03"]

Miehen palvelu ei ole huono joka kerta. Silloin vain, jos sitä on liikaa ja jos mies ei ollenkaan tee naiselle kotijuttuja.

[/quote]

Tee naiselle kotijuttuja? Miten niin naiselle? Eikö se ole sen miehenkin koti?

Vierailija
22/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"]

Miehen palvelu ei ole huono joka kerta. Silloin vain, jos sitä on liikaa ja jos mies ei ollenkaan tee naiselle kotijuttuja.

[/quote]

[/quote]Noo, kotijutut ei kaikkia miehiä niin kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:10"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 11:05"]

[/quote]

[/quote]Noo, kotijutut ei kaikkia miehiä niin kiinnosta.

[/quote]

Vau, ootko tosissas?
Ei muakaan kiinnosta siivoaminen tippaakaan, mutta pakko se on jos ei paskan keskellä halua elää.

Vierailija
24/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:50"]

Ensinnäkin: feministi ei ole haukkumasana eikä feminismi negatiivinen aate. Kysypä mieheltäsi joskus asiallisesti, tietääkö hän mitä feminismi oikeasti tarkoittaa. Valitettavasti miehesi ei vaikuta kovinkaan älykkäältä, joten se keskustelu voi jäädä aika lyhyeksi. 

Toiseksi: miksi kuuntelet yleensä minkäänlaista haukkumista ja aliarvostusta? Puhu miehesi kanssa myös siitä, miten tasa-arvoinen parisuhde ja keskinäinen arvostus toimii.

[/quote]

Ap taas vastailee. Olen puhunut hänelle, kertonut miten pahalle tuollainen tuntuu, mies vastaa että suutuksissa puhui tyhmiä, mutta sama toistuu silti aina vaan... Olen opetellut keskustelemaan ja koitan muuttaa omaa käytöstäni, mies ei juurikaan yritä? Hän sanoo että on väsynyt töistä ja siksi ei jaksa mitään tehdä.

Minä sanon että ymmärrän toki asian ja taas odotan viikonloppua. Mutta mies tekee mitä huvittaa, ei koskaan panosta meihin tai järjestä mitään!

Vierailija
25/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän ole aika selvää, ettei tuo mies kunnioita ap:ta tai luultavasti naisi ylipäätään. Haluas ilmeisesti ap:sta vain kotiorjan ja runkkausalustan. Lapsetkin on ilmeisesti tehty vain siksi, ettei ap pääsisi liian helposti huonoa kohtelua karkuun, jos mies ei kerran heistäkään ole kiinnostunut. Itse en jäisi tuollaiseen suhteeseen (tai edes alottaisi sellaista), mutta minä olenkin sellainen pahamaineinen feministi.

Vierailija
26/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sinulla mitään koulutusta tai minkään alan työkokemusta? Minusta tuntuu ettei mies tule työpanostasi arvostamaan josset asetu oikeasti tasa-arvoiseksi ja hanki omaa elantoasi tai ala oskelemaan. Tämä antaisi sinulle mahdollisuuden painavaan sanaan kun mies tietäisi lähtemisen olevan sinulle helpompaa kun ennen.
ps. Sinä näytät olevasi miehen kannalla ja pitävän feministiä haukkumasanana. Ota selvää mitä feministit ovat saaneet aikaan ja mitä aate oikeasti tarkoittaa. Areenalla näkyy Intian tytär- dokumentti, siinä voi miettiä naisen asemaa ilman tasa-arvotaistelijoita. En halua syyllistää sinua, mutta naiset jotka tavallasi hyväksyy miehiltä epäkunnioittavaa käytöstä edesauttaa yhteiskunnan lipumista takaisin tuohon aikaan.

Vierailija
27/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taistelevat feministit, uusi joka kodin taulu.

Vierailija
28/28 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö muka mitään havainnut miehen asenteesta naisia kohtaan aiemmin? Vaikka teillä on "perinteinen" mallikin kotona käytössä, sinä hoidat kodin ja lapset ja mies työn.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi