Salasuhde päättyi, oman parisuhteen pelastaminen?
Olen elänyt 2 vuotta salasuhteessa toisen miehen kanssa, mies myös varattu. Nyt viikonloppuna päätimme lopettaa ja panostaa omiin suhteisiimme. Emme jääneet koskaan kiinni vaan yhteinen päätös tuli nyt eteen, kun huomasimme että tunteita alkoi tulla peliin.
Mitä olette mieltä, voiko oman parisuhteen vielä korjata kahden vuoden salailun jälkeen? Voiko parisuhde koskaan toimia jos et rehellisesti kerro kumppanillesi menneestä? Onko onnistumiskokemuksia?
Kommentit (50)
Olen ollut tuo höynäytetty, sinisilmäinen puoliso. Minunkaan ei ollut tarkoitus saada tietää. Viha ja katkeruus pettäjää kohtaan jatkuu vuosia. Mikä oikeus aviopuolisollani on viedä elämästäni vuosia elämällä kaksoiselämää? Oli kotona noina vuosina todella v-mäinen ja poissaoleva, epäilin suhdettakin mutta mitään ei suostunut myöntämään. Kurjia, onnettomia vuosia minulle. Ja vielä kurjempia oli edessä, kun pettäminen ja valehtelu paljastui. Narsistisia, sairaita ihmisiä te kaksoiselämään pystyvät olette.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:55"]
Olen ollut tuo höynäytetty, sinisilmäinen puoliso. Minunkaan ei ollut tarkoitus saada tietää. Viha ja katkeruus pettäjää kohtaan jatkuu vuosia. Mikä oikeus aviopuolisollani on viedä elämästäni vuosia elämällä kaksoiselämää? Oli kotona noina vuosina todella v-mäinen ja poissaoleva, epäilin suhdettakin mutta mitään ei suostunut myöntämään. Kurjia, onnettomia vuosia minulle. Ja vielä kurjempia oli edessä, kun pettäminen ja valehtelu paljastui. Narsistisia, sairaita ihmisiä te kaksoiselämään pystyvät olette.
[/quote]
Taisit itse olla aika paska puoliso.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:38"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:33"]
Mistä näitä h....a oikein sikiää. Erotkaa mieluummin ensin ja suhteilkaa sitten. Ei tarvi viattomien kärsiä.
[/quote]
Joillekkin tämä sopii paremmin. Sinulla ei näköjään ymmärrys riitä joten ole hiljaa, sun moraalisi on niin köyhää.
[/quote] Ole itse hiljaa.
Olen kuullut tarinoita joisssa salasuhde selviää puolisolle vasta vuosien päästä vaikka salasuhde jo ohi (ei puolison kertomana todellakaan). Että älä ainakaan huokaise ja elä uskossa ettei kukaan tiedä!
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:55"]
[/quote]
Taisit itse olla aika paska puoliso.
[/quote]
Aivan varmasti, kaikki petetyt ovat täysiä paskoja ja surkeita puolisoita. Pettäjä on se sankari. Kiva teoria. Miksi ap haluat pelastaa avioliittosi paskan puolisosi kanssa? Onko ap sun mies täysi kusipää?
On ihan helvetin itsekästä hakea itse onnea ja hauskuutta muualta, mutta olla antamatta sitä mahdollisuutta puolisolle (mikäli puolisolla sattuu olemaan vähän korkeampi moraali).
Tee palvelus puolisolle ja eroa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:20"]On ihan helvetin itsekästä hakea itse onnea ja hauskuutta muualta, mutta olla antamatta sitä mahdollisuutta puolisolle (mikäli puolisolla sattuu olemaan vähän korkeampi moraali).
Tee palvelus puolisolle ja eroa.
[/quote]
Tai ole edes rehellinen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:55"]Olen ollut tuo höynäytetty, sinisilmäinen puoliso. Minunkaan ei ollut tarkoitus saada tietää. Viha ja katkeruus pettäjää kohtaan jatkuu vuosia. Mikä oikeus aviopuolisollani on viedä elämästäni vuosia elämällä kaksoiselämää? Oli kotona noina vuosina todella v-mäinen ja poissaoleva, epäilin suhdettakin mutta mitään ei suostunut myöntämään. Kurjia, onnettomia vuosia minulle. Ja vielä kurjempia oli edessä, kun pettäminen ja valehtelu paljastui. Narsistisia, sairaita ihmisiä te kaksoiselämään pystyvät olette.
[/quote]
Näin.
Mun miehellä on keskivartalo lihavuutta, se on ällöä. Itsestäni olen aina pitänyt huolta ja toi toinen ei tee mitään.. kyllä se yrittää ja lähteekin mun kanssa lenkille kävelemään jne. muut elintavat on ihan retuperällä.. täytyy sanoa että ei se minua kiinnosta sängyssä enää yhtään.. Mies on varakas ja ihan hyvä isä, ei siinä mitään.. meillä on mukavaa yhdessä, seksi on vaan suorittamista.. Minulla on ollut muita miehiä, työmatkoilla, harrastusten parissa jne. ei se tätä kokonaisuutta mitenkään hajota. Tsemppiä sulle ap, uskon että löydät tasapainon kaiken välillä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:28"]Mun miehellä on keskivartalo lihavuutta, se on ällöä. Itsestäni olen aina pitänyt huolta ja toi toinen ei tee mitään.. kyllä se yrittää ja lähteekin mun kanssa lenkille kävelemään jne. muut elintavat on ihan retuperällä.. täytyy sanoa että ei se minua kiinnosta sängyssä enää yhtään.. Mies on varakas ja ihan hyvä isä, ei siinä mitään.. meillä on mukavaa yhdessä, seksi on vaan suorittamista.. Minulla on ollut muita miehiä, työmatkoilla, harrastusten parissa jne. ei se tätä kokonaisuutta mitenkään hajota. Tsemppiä sulle ap, uskon että löydät tasapainon kaiken välillä.
[/quote]
Kyllä se kokonaisuus hajoaa, kun miehesi saa tietää sen.
Oletpas saanut täällä taas rakentavaa kritiikkiä. Minun mielestäni sinun ei kannata kertoa, jos pystyt asian salata. Mitään hyvää kertomisesta ei koidu. Jos olet valmis panostamaan liittoosi täysillä, kannattaa yrittää. Todennäköistä kuitenkin on, että liittosi on ohi, koska eihän kukaan oikeasti petä onnellisessa liitossa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:38"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:33"]
Mistä näitä h....a oikein sikiää. Erotkaa mieluummin ensin ja suhteilkaa sitten. Ei tarvi viattomien kärsiä.
[/quote]
Joillekkin tämä sopii paremmin. Sinulla ei näköjään ymmärrys riitä joten ole hiljaa, sun moraalisi on niin köyhää.
[/quote]
Jos se sopii joillekin paremmin, kannattaa ottaa kumppani jolle se sopii myös. Kaikille se ei ole okei ja vie pahimmillaan luottamuksen ihmisiin jos selviää.
Ei välttämättä kannata kertoa ja viedä pohjaa miehesi luottamuksesta kanssaihmisiin. Mutta kannattaa kyllä erota ja antaa miehen etsiä joku häntä arvostava kumppani.
Jälleen kerran ajatuksena, että vika on liitossa, jossain mystisessä parisuhteen kiemurassa tai vaihtoehtoisesti siinä petetyssä, kun ei vain nyt tee minua onnelliseksi.
Joskus kannattaisi kuitenkin repiä se pää irti omasta navasta. Parisuhteen muodostavat kaksi ihmistä tekoineen. Jos on luvattu uskollisuutta, rakkautta ja välittämistä mutta tosiasiassa nautitaan seksistä muiden kanssa ja halutaan pysyä poissa kotoa jakamassa itsestään parasta jollekulle muulle, ei voi odottaa, että se parisuhde olisi onnellinen tai parantuisi itsestään tai se tietämätön osapuoli osaisi jotenkin korjata viat ihan itsestään. Jos kokee oman parisuhteensa riittämättömäksi, asialle on myös itse jotain tehtävä. Ensinnäkin se riittämättömyys on tunnustettava, jotta se voitaisiin parantaa ja sen jälkeen asioista on sovittava sen puolison kanssa niin, että kummallakin on samat oikeudet ja velvollisuudet siihen parisuhteen panostamiseen.
Jos ei näin toimi, ei edes ole missään parisuhteessa vaan valheiden verkossa kusettamassa ihmisiä, joista väittää välittävänsä mutta ei tosiasiassa välitä pisaraakaan.
En ole koskaan käsittänyt, miten itsekäs ihmisen pitää olla, jos hän omasta mielestään ansaitsee salasuhteen ja on sitä mieltä, että puoliso ei sitä ansaitse. Ei riitä enää pelkkä itsekeskeisyys vaan täytyy olla jotain muutakin persoonallisuushäiriötä, että pystyy olemaan niin tunnekylmä ja empatiakyvytön ja keskittyy pelkästään siihen omien tunteiden ja tarpeiden täyttämiseen muista välittämättä. On nimittäin erittäin helppoa sanoa sille puolisolle, että en ole onnellinen ja tarvitsen jotain muuta ja antaa näin sille toiselle osapuolelle mahdollisuuden päättää, haluaako jatkaa tällaisessa suhteessa vai ei.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:53"]Jälleen kerran ajatuksena, että vika on liitossa, jossain mystisessä parisuhteen kiemurassa tai vaihtoehtoisesti siinä petetyssä, kun ei vain nyt tee minua onnelliseksi.
Joskus kannattaisi kuitenkin repiä se pää irti omasta navasta. Parisuhteen muodostavat kaksi ihmistä tekoineen. Jos on luvattu uskollisuutta, rakkautta ja välittämistä mutta tosiasiassa nautitaan seksistä muiden kanssa ja halutaan pysyä poissa kotoa jakamassa itsestään parasta jollekulle muulle, ei voi odottaa, että se parisuhde olisi onnellinen tai parantuisi itsestään tai se tietämätön osapuoli osaisi jotenkin korjata viat ihan itsestään. Jos kokee oman parisuhteensa riittämättömäksi, asialle on myös itse jotain tehtävä. Ensinnäkin se riittämättömyys on tunnustettava, jotta se voitaisiin parantaa ja sen jälkeen asioista on sovittava sen puolison kanssa niin, että kummallakin on samat oikeudet ja velvollisuudet siihen parisuhteen panostamiseen.
Jos ei näin toimi, ei edes ole missään parisuhteessa vaan valheiden verkossa kusettamassa ihmisiä, joista väittää välittävänsä mutta ei tosiasiassa välitä pisaraakaan.
En ole koskaan käsittänyt, miten itsekäs ihmisen pitää olla, jos hän omasta mielestään ansaitsee salasuhteen ja on sitä mieltä, että puoliso ei sitä ansaitse. Ei riitä enää pelkkä itsekeskeisyys vaan täytyy olla jotain muutakin persoonallisuushäiriötä, että pystyy olemaan niin tunnekylmä ja empatiakyvytön ja keskittyy pelkästään siihen omien tunteiden ja tarpeiden täyttämiseen muista välittämättä. On nimittäin erittäin helppoa sanoa sille puolisolle, että en ole onnellinen ja tarvitsen jotain muuta ja antaa näin sille toiselle osapuolelle mahdollisuuden päättää, haluaako jatkaa tällaisessa suhteessa vai ei.
[/quote]
Loistava kirjoitus!
se mitä mä ihmettelen eniten, on että mistä ihmeestä te näitä pettämiskumppaneita oikeesti löydätte??? missä te tapaatte??? vai eikö teillä ole perhettä vielä kummallakaan? esim. 2 v. omassa suhteessa ois aika kamalaa ajatella että mä oon ja hoidan kodin ja lapset ja mies sen sijaan et on töissä rilluttelee jonkun muun kans ja nauttii ja panostaa siihen. tottakai se on hauskempaa kuin arki kotona, se on sanomattakin selvää. ja joo, nykypäivänä helppoa kun on kaikenmaailman sovellukset ym. olemassa jotka mahdollistaa salaiset yhteydenotot. mutta silti, MISSÄ tai miten te tapaatte nämä elämämänne salasuhteet tai miten tällaiseen ajautuu.
Kerro ap myös että miten tuo teidän yhteinen eropäätös nyt sitten oikeasti tapahtui: livenä vai puhelimen välityksellä. oliko samalla kerralla myös seksiä? (jos oli, jompikumpi vonkaa kännissä kuitenkin...) luuletko että olitte toisillenne ainutkertaisia vai onko teillä ollut muitakin? tietääkö teidän työporukka, kaveripiiri tai naapurit moisesta?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:05"]se mitä mä ihmettelen eniten, on että mistä ihmeestä te näitä pettämiskumppaneita oikeesti löydätte??? missä te tapaatte??? vai eikö teillä ole perhettä vielä kummallakaan? esim. 2 v. omassa suhteessa ois aika kamalaa ajatella että mä oon ja hoidan kodin ja lapset ja mies sen sijaan et on töissä rilluttelee jonkun muun kans ja nauttii ja panostaa siihen. tottakai se on hauskempaa kuin arki kotona, se on sanomattakin selvää. ja joo, nykypäivänä helppoa kun on kaikenmaailman sovellukset ym. olemassa jotka mahdollistaa salaiset yhteydenotot. mutta silti, MISSÄ tai miten te tapaatte nämä elämämänne salasuhteet tai miten tällaiseen ajautuu.
Kerro ap myös että miten tuo teidän yhteinen eropäätös nyt sitten oikeasti tapahtui: livenä vai puhelimen välityksellä. oliko samalla kerralla myös seksiä? (jos oli, jompikumpi vonkaa kännissä kuitenkin...) luuletko että olitte toisillenne ainutkertaisia vai onko teillä ollut muitakin? tietääkö teidän työporukka, kaveripiiri tai naapurit moisesta?
[/quote]
Baarissa mun nahjus-ex iskettiin.
Olisikohan teidän pitänyt keskittyä parisuhteisiinne silloin 2 vuotta sitten? Halvalla annoit itsesi! Miehesi ei ole ansainnut tuota ja kusipäisyys ei ole syy. Kusipäistä varsinkin erotaan!
En tosiaan kertoisi yhtään mitään jos tarkoitus on pitää liitto vielä kasassa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:48"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:47"]
Eikö hölmön huoran olisi kannattanut erota siinä vaiheessa kun havaitsi, ettei yksi ihminen riitä ja ettei voi olla parisuhteessa uskollinen. Huorat ovat laiskoja ja ahneita, haluavat säästää kakun ja samalla syödä sen. Mikä oikeus sinulla on kohdella miestäsi kuin roskaa. Tuskin hän on huoran kanssa halunnut parisuhdetta. Nyt hyvän sään aikana ero ja jaa itseäsi sen jälkeen vapaasti. Halpamaista touhua kun horo kuvittelee, että hänen pillunsa saa määrittää toisen ihmisen elämän suunnnan.
[/quote]
Huora ottaa maksua palveluksista. Ap ei maininnut sivutuloista mitään.
[/quote]
Saivartelua. Ihan sopiva nimi huoraavalle on huora. Prostutioidut ovat sentään rehellisesti sitä.