Miksi en laihdu vaikka näen nälkää?
Syön n 1500 - 1700 kcal/vrk, olen 168/81. Kiloklubiin mukaan minun tulisi syödä 1800 jotta laihtuisin. En vaan laihdu! Masentaa niin että nytkin tekisi mieli mennä mättämään jotain lohturuokaa.
Olen nytkin nälkäinen ja väsynyt, ei oikein tunnu mielekkäältä vähentää syömisiä jos nytkin jo tuntuu että näen nälkää koko ajan. Olen testannut myös cheatdayta, ei vaikutusta.
Pyöräilen ja hölkkäilen. Miksei paino tipu vaikka olen vähentänyt syömisiä puoleen??
Kommentit (30)
Turhat hiilarit ja cheatdayt pois kuukaudeksi niin katotaan uudestaan
Rysäys ei pudota painoa niin hyvin kuin maltti.
Liikut liikaa. Kukaan ei laihdu liikunnalla.
Onhan sinulla pehmeitä rasvoja ruokavaliossa? Ilman rasvoja ei laihdu. Ja rasva polttaa rasvaa :')
Onhan sinulla pehmeitä rasvoja ruokavaliossa? Ilman rasvoja ei laihdu. Ja rasva polttaa rasvaa :')
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 21:47"]Syön n 1500 - 1700 kcal/vrk, olen 168/81. Kiloklubiin mukaan minun tulisi syödä 1800 jotta laihtuisin. En vaan laihdu! Masentaa niin että nytkin tekisi mieli mennä mättämään jotain lohturuokaa.
Olen nytkin nälkäinen ja väsynyt, ei oikein tunnu mielekkäältä vähentää syömisiä jos nytkin jo tuntuu että näen nälkää koko ajan. Olen testannut myös cheatdayta, ei vaikutusta.
Pyöräilen ja hölkkäilen. Miksei paino tipu vaikka olen vähentänyt syömisiä puoleen??
[/quote]
Onko sulla ne kiloklubin pallurat vihreinä? Mä käytin sitä jonkun aikaa, aina katsoin että pallurat on virheet ja vaje suositeltu. 2,5 kuukaudessa lähti melkei kymmenen kiloa.
On ruokavaliossa rasvaa, on runsaasti kasviksia, on myös hyviä hiilareita. Riittävästi proteiinia. En usko olevani säästöliekillä, mutta sen varmistamiseksi olen kerran viikossa syönyt vähän reilummin. Ei mitään överimättöä vaan ihan ruokaa sen verran että on kylläinen olo ja jälkkäriä normaaliannos päälle. Tuohon tyyliin.
Enkä liikukaan älyttömästi.
ap
Minulla on aivan sama tilanne! Olen jatkuvasti äkäinen ja kiukkuinen, lopetin alkoholin, vaaleat hiilarit ja herkut kokonaan. Ei hirveästi innosta olla dieetillä, kun paino ei vaan tipu ja voisin yhtähyvin nauttia herkuista...
Et laihdu siksi, koska näet nälkää. Jos sun pitäis syödä 1800 kcal laihtuaksesi, niin miksi ihmeessä kituilet tuolla 1500-1700 kcal:lla? Elimistösi tulkitsee, että on ihan oikeasti nälänhätä ja säästää. Syöt nyt ihan rohkeasti sen 1800 ainakin ja lopetat stressaamisen.
Ai, mä en koskaan näe nälkää, mutta tunnen sen sitäkin paremmin..
Pallurat ei oo aina vihreinä, kuitupallo tahtoo jäädä keltaiseksi ja energiapallo myös. Kuulemma liikaa kovaa rasvaa, tulee oivariinista jota käytän leivällä.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:00"]
Et laihdu siksi, koska näet nälkää. Jos sun pitäis syödä 1800 kcal laihtuaksesi, niin miksi ihmeessä kituilet tuolla 1500-1700 kcal:lla? Elimistösi tulkitsee, että on ihan oikeasti nälänhätä ja säästää. Syöt nyt ihan rohkeasti sen 1800 ainakin ja lopetat stressaamisen.
[/quote]
Aluksi söin 1800 muttakun mitään ei tapahtunut niin vähensin hiukan. Just tuon nälänhätätulkinnan välttämisen vuoksi olen kerran viikossa kuitenkin syönyt itseni kylläiseksi, kaloreita laskematta.
[quote author="Vierailija" time="16.07.2015 klo 22:00"]
Minulla on aivan sama tilanne! Olen jatkuvasti äkäinen ja kiukkuinen, lopetin alkoholin, vaaleat hiilarit ja herkut kokonaan. Ei hirveästi innosta olla dieetillä, kun paino ei vaan tipu ja voisin yhtähyvin nauttia herkuista...
[/quote]
Kauanko olet ollut dieetillä?
Ootko laskenut jotain väärin? Esim nuo kaloritarpeet tai sitten syömäsi ruuan sisältämän energian määrän.
Ehkä lasket väärin, tosi yleinen ongelma.
Syö samalla tavalla mutta vähennä liikuntaa. Sinuna lisäisin myös painoharjoittelun ettei lihakset lähde, nyt näytät tekevän vaan aerobista.
En usko laskevansa väärin. Miten ne voi laskea väärin, jos mittaa/punnitsee kaiken?
Kaloritarpeita en ole laskenut itse vaan Kiloklubi.
ap
Syöt liian vähän. Keho polttaa sääatöliekillä ja ottaa rahinnon lihaksista. Paino saattaa alkaa pudota, mutta se lähtee sitten lihaksista.
Mitä syöt? Olet ehkä säästöliekillä, lisää viikoksi hiilareita ja katso mitä tapahtuu. Ja muutokset ei muuten tuu kahdessa viikossa, laihduttamisen ja liikkumisen aloittamisen alussa paino voi myös nousta.