Minkä asioiden ostamista et ymmärrä?
Kommentit (136)
Kaiken turhan tilaaminen Zalandoista ja vastaavista vaikka hyllyt notkuvat edellisiä rytkyjä (osa käyttämättömiä / kerran käytetty)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:16"]
Joulukoristeiden. Mä käytän vuodesta toiseen samoja koristeita, enkä voi käsittää, miten niitä pitäisi muka ostaa vuosittain.
[/quote]
Tämä. Turhiahan ne ovat muutenkin, mutta ne ovat tavaraa, mikä kestää vuosikymmeniä ja eikä niissä edes muoti vaihdu suuresti.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 07:53"]
Valmislettuja. Enkä tarkoita nyt veri-tai pinaattilettuja vaan niitä räiskäleitä. Vain muutama paketissa ja samalla hinnalla pyöräyttäisi isollekin porukalle tuoreet letut.
[/quote]Minä ostaisin niitä juuri siksi, että niitä on vain muutama paketissa. En tarvitse kerralla kuin sen kuusi kappaletta ja paistaminen on maailman ärsyttävintä hommaa, varsinkin kesähelteellä. Mutta ne valmiit maistuu pahalta, niin en osta.
Sisustusesineiden. Millä ihmeellä ne lukemattomat sisustuliikkeet jotka myy lyhtyjä ja purkkeja ja tauluja joissa lukee erilaisia mietelauseita englanniksi, oikein pysyy pystyssä?
Joulukoristeiden. Mä käytän vuodesta toiseen samoja koristeita, enkä voi käsittää, miten niitä pitäisi muka ostaa vuosittain.
[/quote]Tuliko mieleen, että joka vuosi jotkut muuttavat asuntoon, jossa heillä ei vielä ole joulukoristeita? Ja joillakin saattaa mennä joulukoristeita rikki? En minäkään osta vuosittain esimerkiksi astioita ja kattiloita, mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin, miksi niitä on kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:48"]Talouspaperin??!
[/quote]
Tämä! Kuka idiootti käyttää jotain talouspaperia?!
Valmissapuskat on toinen.
En ymmärrä ripsientuuhennosten, rakennekynsien ja hiustenpidennysten ottamista. Itselläni ei riittäisi aika, eikä mielenkiinto käydä niitä huollattamassa ja toisekseen; ripset, kynnet ja tukka on ihan ilmaista.. Ja aina ne näyttävätkin niin luonnottomilta.
Ateriankorvikkeet, patukat jne. laihdutusmielessä; itse hätäpäissäni olen kerran yhden ateriankorvikkeen juonut ja voi elämä mitkä mahakivut. Jos haluaa kevyttä, niin tehdä itse keittolounas, salaatti tmv.
Goji-marjat, aloe ja muut trendikkäät terveyssapuskat; mikä vika suomalaisissa marjoissa jne.
Freddy-housut, sisustusteksit, tähtikuvioiset sisustustavarat ja muu trendisota, joka näyttää halvalta, rumalta ja persoonattomalta.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:21"]Aalto-maljakon
[/quote]
Meillä on kissojen juomakuppina aaltomaljakko. Ei muutakaan tekemistä ko. esineelle keksitty
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:40"] Valmiiksi pussiin revitty salaatti, viipaloitu juusto. No ehkä voi just mennä molemmat vaikkapa piknik-eväinä. työkaverini ostaa kyllä tuota salaattia ihan kotiinkin. [/quote] Me ostetaan viipaloitua juustoa. Ei se ole kalliimpaa kuin viipaloimaton (ainakaan se mitä itse syödään), ja on vaan paljon helpompaa nostaa viipale pakkauksesta leivälle kuin kaivaa juustohöylä, höylätä pari palaa, ja pestä höylä. Juustoa menee meillä sen verran vähän (ehkä 2 siivua päivässä) että ei viitsi säilyttää höylää jääkaapissakaan (eli ettei pesisi välillä). Valmiiksi siivutetut myös tulee syötyä loppuun asti. Juustomöhkäleestä jää se viimeinen näplitty pala aina ylimääräistä, kun ei sitä saa mitenkään järkevästi ja hygieenisesti enää leikattua. [/quote] Palajuuston lopun voi laittaa ruokaan.
[/quote]
Arvasin että joku tätä ehdottaa, olisi pitänyt disclaimeroida valmiiksi... Niinhän sen varmaan voi, mutta sitten pitääkin optimoida juustoisen ruoan laitto siihen hetkeen kun juusto on loppumassa. Menee liian hankalaksi, ja aika monta kertaa tuli niitä homeisia juustonkantoja heitettyä roskiin kun ei sattunutkaan lähipäiville tarvetta juustolle ruoassa. Ei käytetä juustoa ruoassa kuin ehkä max kerran kuussa jos sitäkään. Yleensäkään emme tee ruokaa kuin kerran tai pari viikossa, niin ei vaan jaksa säätää tai alkaa pakastelemaan juustoa.
Paljon helpompaa on ostaa sitä viipaloitua juustoa kun se on muutenkin helpompaa. Ihmisillä on erilaisia tapoja ja tarpeita, ja meille tuo viipaloitu sopii paljon paremmin kuin se möntti. Minusta itselleen sopivan tuotteen ostaminen ei ole ikinä mitenkään turhaa, etenkin kun tässäkään tapauksessa se ei edes ole yhtään kalliimpaa.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:40"]En ymmärrä ripsientuuhennosten, rakennekynsien ja hiustenpidennysten ottamista. Itselläni ei riittäisi aika, eikä mielenkiinto käydä niitä huollattamassa ja toisekseen; ripset, kynnet ja tukka on ihan ilmaista.. Ja aina ne näyttävätkin niin luonnottomilta.
Ateriankorvikkeet, patukat jne. laihdutusmielessä; itse hätäpäissäni olen kerran yhden ateriankorvikkeen juonut ja voi elämä mitkä mahakivut. Jos haluaa kevyttä, niin tehdä itse keittolounas, salaatti tmv.
Goji-marjat, aloe ja muut trendikkäät terveyssapuskat; mikä vika suomalaisissa marjoissa jne.
Freddy-housut, sisustusteksit, tähtikuvioiset sisustustavarat ja muu trendisota, joka näyttää halvalta, rumalta ja persoonattomalta.
[/quote]
No, en minäkään noista ostais mitään. Mutta aika moni asia on sellainen, että voin hyvin ymmärtää niiden ostamisen. Jotenkin tämä aika on ylikorostuneen ulkonäkökeskeinen, moni haluaa panostaa myös rahallisesti ulkonäköönsä.
.
Viestimet on täynnä dieettejä ja terveysruokien mainontaa ja tietenkin se, mikä on isoimmalla kirjoitettu näkyy kaikkein kauimmaks.
.
Joku saattaa ihan oikeasti tykätä noista tähdistä ja sisustustyynyistä ja muusta vastaavasta. Suurin osa nykyisestä sisustustyylistä sopis todella huobosti meidän kotiin.. enkä kuulu noihin tähdistä tykkääjiin. Mutta ymmärrän kyllä, että sellainen, joka tykkää tähdistä, ostaa niitä..
.
Niitä harvoja asioita, joiden ostaminen on mun mielestä vaikea ymmärtää, on tekoturkikset, kun ekologisen, maatuvan tilalle ostetaan muovia, joka ei maadu, eikä häviä, mutta hajotessaan leviää maaperään ja vesistöihin ja hankaloittaa ensin pienten ja ravintoketjun mukana lopulta kaikkien eläinten elämää merkittävästi. Mun mielestä sitä ei vaan voi perustella eläinten oikeuksilla.. vai eikö luonnonvaraisilla tarvi olla oikeuksia?
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 07:53"]
Valmislettuja. Enkä tarkoita nyt veri-tai pinaattilettuja vaan niitä räiskäleitä. Vain muutama paketissa ja samalla hinnalla pyöräyttäisi isollekin porukalle tuoreet letut.
[/quote]Minä ostaisin niitä juuri siksi, että niitä on vain muutama paketissa. En tarvitse kerralla kuin sen kuusi kappaletta ja paistaminen on maailman ärsyttävintä hommaa, varsinkin kesähelteellä. Mutta ne valmiit maistuu pahalta, niin en osta.
[/quote]
Niinpä. Jos tarvitsee/haluaa vaikka 2-4 lettua, niin alapa siinä vääntää taikinaa, paistaa ja siivota jäljet ja joko joudut heittämään loput letut roskiin tai syömään ihan liikaa. Kaikilla kun ei ole sitä "isoa porukkaa" lettuja syömässä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:27"]
[/quote]Tuliko mieleen, että joka vuosi jotkut muuttavat asuntoon, jossa heillä ei vielä ole joulukoristeita? Ja joillakin saattaa mennä joulukoristeita rikki? En minäkään osta vuosittain esimerkiksi astioita ja kattiloita, mutta ymmärrän kyllä varsin hyvin, miksi niitä on kaupassa.
[/quote]
No minä ymmärsin että hän tarkoittaa ja ihmettelen itsekin samaa, että kaikki koristeet uusitaaan vuosittain, eli heitetään ne vanhat roskiin. Sellaisiakin on.
Ihan mistä tahansa marketista saa, ja minusta ne Pirkan tuoksulliset jätekassit, joissa on se sulkijanauha reunassa, on todella hyviä, isoja ja käteviä sulkea siitä nauhasta. En tosin tiedä, jos niitä saisi ilman hajustetta, mutta siksi olen noita tuoksuvia pusseja ostanut. Tähän vielä lisään, että turhaa on ostaa myös ns.kertakäyttöisiä siivousliinoja, mutta ne on niin käteviä käyttää. Olen jonkin sortin siivousintoilija, ja niillä pyyhkii lähes kaiken helposti, ilman että pitää etsiä rättiä, kastella se, ja sitten vielä huuhtoa monta kertaa, kun koirankarvoja on aina vaan. Lidlin liinat on parhaita, ne omenan-tuoksuiset..
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:57"]
Jättitrampoliinin
[/quote]
Mä voin kertoa, mitä sillä tehdään: sillä hypitään.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:29"]Menkkasiteet. En vaan käsitä kuka niitä haluaa vapaehtoisesti käyttää kun tamponeja ja kuukuppejakin on.
[/quote]
Jos se tamponi tai kuukuppi tarvii varmistukseksi siteen vaikka vaihtaisi/tyhjäisi kahdesti tunnissa. Ymmärrätkö nyt?
1) Ihan uusi auto lainarahalla. Njoo. Joku joskus selutte, että kun ei juo, pilra tai herkuttele niin käyttää rahansa tämmöseen "kuukausimaksuun" uudesta autosta. Silti en tajua. Mulla on aina ollut vanhat, halvat, siistit ja toimivat autot. Ennemmin vaikka matkustelen kuin ajelen uudella autolla.
2) Arabian ja Iittalan astiat. Mun mielestä rumia ja ylihintaisia. Ymmärrän jos ostetaan lahjaksi jollekin josta ei tiietä mistä tykkää. (Jis ei kehtaa antaa rahaa) Mut itelleen? Miks?