Minkä asioiden ostamista et ymmärrä?
Kommentit (136)
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 07:45"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 07:43"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:55"]Alkoholi, tupakka, rumat merkkilaukut, feikki merkkilaukut, perunamuusijauhot [/quote] perunamuusijauhe on hyvä leivonnassa ;) harva sitä kai muusina syö.
[/quote]
Jep. Siitä maidottomasta versiosta saa lapselle leipää eli hyviä gluteenittomia maissiperunarieskoja, suurempi vaiva on keittää ja kuoria perunat. Mutta maku niissä on muusina kamala.
[/quote]
Meillä tykätään perunamuusijauheesta. Todella helppo ja nopea valmistaa.
Ylenpalttinen määrä mitä tahansa kuulostaa aina käsittämättömältä. Yhellä tutulla on 62 muumimukia...
Ja sitten tietty ne kaikki merkkipellet, jotka ostaa sen seitsemää merkkilaukkua, ei siksi että tykkäisi tms. vaan siksi, koska merkki. Kaikki tekoripset, -kynnet ja hiustenlisäkepidennyspelleily. Tekorusketus, siis mitä vittua nyt? Se näyttää ihan kauheelta. Ja just ne ihmeterveystuotteet ja ostostvkamat..
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:26"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:22"]Hajustettujen muovipussien.
[/quote]
Vessa tuoksuu hyvältä, kun siellä on hajustettu pussi roskapussina.
[/quote]
Vessa tuoksuu hyvltä kun sen pesee puhtaaksi säännöllisin väliajoin.
Merkkilaukut joita hamstrataan kuin viimeistä päivää
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:29"]Menkkasiteet. En vaan käsitä kuka niitä haluaa vapaehtoisesti käyttää kun tamponeja ja kuukuppejakin on.
[/quote]
Mulla on kierukka ja sen kanssa en oikein voi tamponia käyttää, vuoto on niin vähäistä. Ja synnytyksessä laskeutui kohtu niin alas, ettei kuukuppi toimi.
Maitojuomat, juotavat jogurtit, turkikset, suurin osa valmisruuista menee yli hilseen.
Valmiiksi pussiin revitty salaatti, viipaloitu juusto. No ehkä voi just mennä molemmat vaikkapa piknik-eväinä. työkaverini ostaa kyllä tuota salaattia ihan kotiinkin.
En ole mikään einstein, mutta ostaminen on sen verran yksinkertainen tapahtuma, että sen ymmärrän. Siinä vaihtavat omistajaa tavara/palvelu ja raha, mutta päinvastaisiin suuntiin.
Siis vastaukseksi otsikon kysymykseen: ymmärrän KAIKKIEN asioiden ostamisen.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:40"]
Valmiiksi pussiin revitty salaatti, viipaloitu juusto. No ehkä voi just mennä molemmat vaikkapa piknik-eväinä. työkaverini ostaa kyllä tuota salaattia ihan kotiinkin.
[/quote]
Me ostetaan viipaloitua juustoa. Ei se ole kalliimpaa kuin viipaloimaton (ainakaan se mitä itse syödään), ja on vaan paljon helpompaa nostaa viipale pakkauksesta leivälle kuin kaivaa juustohöylä, höylätä pari palaa, ja pestä höylä. Juustoa menee meillä sen verran vähän (ehkä 2 siivua päivässä) että ei viitsi säilyttää höylää jääkaapissakaan (eli ettei pesisi välillä).
Valmiiksi siivutetut myös tulee syötyä loppuun asti. Juustomöhkäleestä jää se viimeinen näplitty pala aina ylimääräistä, kun ei sitä saa mitenkään järkevästi ja hygieenisesti enää leikattua.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 06:13"]Muumimukit. Vitun rumia.
[/quote]
Mäkään en ymmärrä muumimukien hysteeristä keräilyä hinnalla millä hyvänsä. Meidän tytöllä (2v.) on muutama muumimuki, kun on saanut lahjaksi. Ja ovatkin mielestäni lähinnä lasten mukeja.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:48"]
Muutoin vastaisin Mariskooli / Aalto-maljat. Onhan ne ihan hienoja, mutta MITÄ NIILLÄ TEHDÄÄN? Aaltomaljat... mitä siellä säilytetään? Vai kuuluuko sen olla hyllyssä ilmoittamassa "Meillä oli varaa ostaa tällainen malja olemaan tässä" :'D
[/quote]
Mulla on kaksi Mariskoolia. Toinen pieni, toinen iso. Oon saanut lahjaksi. Toisen mieheltä äitienpäivälahjaksi. Vähän hassua kyllä, myönnän. Mutta varsinkin sitä miehen lahjaa käytän tosi paljon tarjoiluastiana, siinä on yleensä pähkinöitä.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:26"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:22"]Hajustettujen muovipussien. [/quote] Vessa tuoksuu hyvältä, kun siellä on hajustettu pussi roskapussina.
[/quote]
En tiennyt tällaisten olemassaolosta ennen av-palstaa. Mistä näitä saa? Ostan heti.
Kylläpä minä olen joviaali ihminen kun en keksi tähän mitään
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:59"]
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:48"]
Muutoin vastaisin Mariskooli / Aalto-maljat. Onhan ne ihan hienoja, mutta MITÄ NIILLÄ TEHDÄÄN? Aaltomaljat... mitä siellä säilytetään? Vai kuuluuko sen olla hyllyssä ilmoittamassa "Meillä oli varaa ostaa tällainen malja olemaan tässä" :'D
[/quote]
Mulla on kaksi Mariskoolia. Toinen pieni, toinen iso. Oon saanut lahjaksi. Toisen mieheltä äitienpäivälahjaksi. Vähän hassua kyllä, myönnän. Mutta varsinkin sitä miehen lahjaa käytän tosi paljon tarjoiluastiana, siinä on yleensä pähkinöitä.
[/quote]
Mariskoolissa on pähkinöitä ja karpaloita kuivattuina, tai välillä karkkeja. Aaltomaljakko toimii ihanasti tuikkukynttilänjalkana. Kokeilkaa. Pimeänä iltana se on tosi kaunis valo.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:55"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 08:40"]
[/quote]
Me ostetaan viipaloitua juustoa. Ei se ole kalliimpaa kuin viipaloimaton (ainakaan se mitä itse syödään), ja on vaan paljon helpompaa nostaa viipale pakkauksesta leivälle kuin kaivaa juustohöylä, höylätä pari palaa, ja pestä höylä. Juustoa menee meillä sen verran vähän (ehkä 2 siivua päivässä) että ei viitsi säilyttää höylää jääkaapissakaan (eli ettei pesisi välillä).
Valmiiksi siivutetut myös tulee syötyä loppuun asti. Juustomöhkäleestä jää se viimeinen näplitty pala aina ylimääräistä, kun ei sitä saa mitenkään järkevästi ja hygieenisesti enää leikattua.
[/quote]
Palajuuston lopun voi laittaa ruokaan.
Partylitet, tupperwaret,yms.kotimyyntijutut
Perunamuussijauhoja tarvitaan joidenkin suolaisten piirakoiden pohjataikinaan.
[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:55"]
Alkoholi, tupakka, rumat merkkilaukut, feikki merkkilaukut, perunamuusijauhot
[/quote]
Mä ainakin ostan hajustettuja roskapusseja koska ne on halvimpia. Eipä ne omenantuoksuiset ainakaan mitenkään löyhkää, rullaa avattaessa tuoksu on kyllä melko voimakas. Mutta ei sitä tuoksua roskakorissa enää oikein erota. Omani olen ostanut Prismasta, mutta olen nähnyt niitä esim. Tokmannillakin. Citymarketeissa oli joskus vastaavia myös, mutta ne olikin kamalan kalliita.
Tupakka. Yhtä hyvin voisi poltella rahaa nuotiossa.