Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä asioiden ostamista et ymmärrä?

Vierailija
09.07.2015 |

?

Kommentit (136)

Vierailija
81/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ne "uniikit" sisustuskamat ja etenki ne seinätarrat ja motivaatioquotet ympäri kotia! "Home is where your heart is" "live, laugh, love" "All you need is love"...
Mä oikeasti vihaan niitä, ne on niin mauttomia. Etkö muka ite voinu tuunata siihe puupalikkaa jotai omaperäisempää, just sua kuvaavaa juttua? Ja joka vitun kodissa ne samat aina!

Vierailija
82/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.aarikka.com/fi/koti-ja-vapaa-aika/puuveistokset/Paessi-veistos-monivaerinen-B4213

Tämä. En vain ymmärrä kuka ostaa tuollaisen kauhistuksen tuohon hintaan, vaikka rahaa olisikin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:45"]

Kaikki ne "uniikit" sisustuskamat ja etenki ne seinätarrat ja motivaatioquotet ympäri kotia! "Home is where your heart is" "live, laugh, love" "All you need is love"... Mä oikeasti vihaan niitä, ne on niin mauttomia. Etkö muka ite voinu tuunata siihe puupalikkaa jotai omaperäisempää, just sua kuvaavaa juttua? Ja joka vitun kodissa ne samat aina!

[/quote]

Tämä. Alueen lehdessä oli juttu alan yrittäjästä ja mun ensireaktio oli, että kuka ihme noita ostaa. 

Vierailija
84/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä! Kuka hölmö tykkää, et suomalaisessa kodissa lukee joka paikassa home? Mua aina naurattaa..

Vierailija
85/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:38"]

Suomalaisista astioista tykkään Kermansaven valmistamista astiastoista. Nämä tosiaan on varmasti makuasioita, mutta oma kokemukseni Iittalasta ja Arabiasta on että ovat kalliita, keskinkertaisia ja yliarvostettuja. [/quote]

Kai tämä menee sitten tasan, kun itse en taas meinaa ymmärtää miksi kukaan ostaa niitä kerman saven (huonosti) käsintehdyn näköisiä hirvityksiä :D.

Vierailija
86/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:26"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:22"]Hajustettujen muovipussien. [/quote] Vessa tuoksuu hyvältä, kun siellä on hajustettu pussi roskapussina.

[/quote]    Mistäs tuommoisia pusseja voi ostaa? En ole kuullutkaan.

Vierailija
87/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kapselikeittimiä en oikein ymmärrä. Jos haluaa hyvää kahvia, niin miksi ei osta oikeaa kahvikonetta?

Vierailija
88/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:23"]Kesämökin. Niillä rahoilla matkustelisi jo paljon.
[/quote]Minulla menee kesämökin lainanlyhennyksiin ja kuluihin alle tonni vuodessa. Kuinka kauas sillä pääsee kahden teinin kanssa? Ja kuinka pitkäksi aikaa? Nyt meillä on paikka joka viikonlopuksi ja kesälomille kuukaudeksi. T. Yh

Vierailija
89/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:38"]Se joka ei ymmärrä Arabian ja Iittalan ostamista vastaa:
Toki makuja on eriä, mutta silti en ymmärrä. Mun mielestä nämä astiat ei ole edes mitenkään laadukkaita, varsinkaan Arabia. Ja kyllä, minusta kaikki astiasarjat näistä on rumia. En ostaisi mitään. Itsellä on käytössä Ikean astiasto jo kohta kymmenen vuotta: ei mitään vikaa. Nyt kun lapset on isompia ajattelin jossain vaiheessa keräillä jonkun kauniin astiasarjan juhla-astiastoksi. En ole vielä päättänyt, mutta venäläinen koristeellinen posliini on mielestäni hyvin kaunista. Suomalaisista astioista tykkään Kermansaven valmistamista astiastoista. Nämä tosiaan on varmasti makuasioita, mutta oma kokemukseni Iittalasta ja Arabiasta on että ovat kalliita, keskinkertaisia ja yliarvostettuja. Sopivat kuitenkin vaikka ristiäislahjaksi (muumiastiasto tyttö tai poikaväreissä) tai joku Iittalan maljakko häälahjaksi. Itselleni en ostaisi.
[/quote]
Mitä on "tyttö- ja poikavärit"?

Vierailija
90/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä Kermansavi on kestävää ja murto-osa arabian hinnoista. Vuosienkin päästä voi samaa astiastoa ostaa. Kyllä ennemmin ostaisin kermansavea arkikäyttöön kuin arabiaa (jos ei nyt olisi tätä ikeaa jo olemassa ja haluaisin kotimaista designia). Esim. neilikka on mielestäni ihan perusnätti astiasarja. Juhla-astiastoksi en taas haluaisi mitään suomalaista designia, sillä huomattavasti kauniimpia ja laadukkaampia saa samaan hintaan ulkomailta. Esim Lomonosov, Villeroy &Bosch tai Meissen.

Vierailija
91/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 06:24"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:48"]

En ymmärrä minkään sellaisen ostamista mikä ostetaan vain halusta/yrityksestä tehdä vaikutus muihin.

Tuli mieleen tuosta mariskooli-aaltomaljakko polemiikista.

[/quote]

keneen teen vaikutuksen Aalto-maljakolla ? Pidän kuitenkin maljakkoa kotona enkä käsivarressa jossa ihmiset sen näkisi. 

Jos meillä nyt joku käy pari krt vuodessa, tuskin kukaan sanoo oo, teillä on Aalto-maljakko, tai 20 e mariskooli.

meillä lakanatkin maksaa enemmän ja nekin on ostettu ihan itselle. Ja vieraiden aikana ovat päiväpeiton alla.
[/quote]Minä säilytän aaltomaljassa taskulamppuja. Se ei ole siis koriste vaan hyvässä käytössä

Vierailija
92/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:40"][quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 01:21"]Aalto-maljakon
[/quote]

Meillä on kissojen juomakuppina aaltomaljakko. Ei muutakaan tekemistä ko. esineelle keksitty
[/quote]
Tällä viestität vieraillesi, että näin meillä.
[/quote]Meillä on kissojen ruokalautasena Paratiisi-sarjan teelautaset. Epäkäytännöllisen kokoinen muuhun.

Vierailija
93/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 02:56"]

Virtalähteestä toimivat kädenlämmittimet Harrikan kahvoihin. Siis kyllä, moottoripyörään jolla päästellään 120 km/h ajoviimassa.

[/quote]

Oletko koskaan ajanut itse moottoripyörällä? Jos olisit niin tietäisit, että ne kahvanlämmittimet on todella tarpeelliset eikä mikään turhake. Jos ei ole kahvanlämmittimiä, niin jo hieman viileillä keleillä näpit jäätyy, niin että ajaminen on hankalaa. Pyörän kytkin, kaasu ja etujarru on näppien varassa joten on aika tärkeää, että ne näpit toimii.

Asia erikseen, kuka motskaria oikeasti tarvitsee, kiva leluhan se on lähinnä. :)

Vierailija
94/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö ja poikavärit on vaaleansininen ja vaaleanpunainen. Kliseetä joo tiedän, mutta Ihan söpöä se on tyttövauvalle antaa vaaleanpunainen muumiastiasto. En kyllä ymmärrä miksi joku on niin allerginen tyttö ja poikaväreille (tai mitä niissä on niin pahaa? Ihan symbolisesti vaan ovat olemassa.)

Vierailija
95/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mitään ylisuuren hankintaa. Siis autot, asunnot, veneet ym. Kerskakulutusta yleensäkään.

Vierailija
96/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 10:18"]

Kirkas viina.

Huumeet.

Tupakka. 

[/quote]

Nyt on pakko tarttua tähän. Otsikossa kysytään minkä asioiden ostamista et ymmärrä. Onko joku oikeasti niin tyhmä ettei ymmärrä alkoholin, tupakan yms. mielihyvää ja riippuvuutta aiheuttavien päihteiden ostamista?

Vierailija
97/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa taas huvittavaa lukea ketjua ja varsinkin monien perusteluja, miksi jonkin tavaran hankkiminen on ihan käsittämätöntä. Useimmiten perustelu oli se vanha tuttu: Kun minä en osta / halua / tarvitse / tykkää ... niin ei kukaan muukaan saa / voi ostaa niitä.

Paras kyllä taisi olla, kun joku tuolla ketjun alkupuolella kirjoitti, että ei ymmärrä minkään muun kuin ruuan ostamisen. Kieroutunut mielikuvitekseni alkoi laukata, miten kirjoittajan perhe kirmailee kulkuset jäässä kilisten talvisella pakkassäällä talven riemuista nauttien. Miten pysynevät sisälläkään lämpiminä, kun ei voi ostaa sähköä? Varmaan virittelevät nuotion tuvan lattialle ja siinä värjötellen paistelevat hampparinkäyrää ja tikkupullaa.

Me ihmiset olemme niin erilaisia. Vanhan sanonnan mukaan yksi tykkää äidistä ja toinen tyttärestä. Samoin meillä on kaikilla omalaisemme maku. Hankimme sellaisia tavaroita ja palveluja, jotka miellyttävät meitä. Niin kauan kuin emme tule kerjäämään av-mammoilta rahoja turhuuksien ostoon, ei mammoillakaan pitäisi olla minkäänlaista nokankoputtamista siihen, miten käyttelemme itse ansaittuja rahojamme. 

Vierailija
98/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="09.07.2015 klo 09:40"]En ymmärrä ripsientuuhennosten, rakennekynsien ja hiustenpidennysten ottamista. Itselläni ei riittäisi aika, eikä mielenkiinto käydä niitä huollattamassa ja toisekseen; ripset, kynnet ja tukka on ihan ilmaista.. Ja aina ne näyttävätkin niin luonnottomilta. Ateriankorvikkeet, patukat jne. laihdutusmielessä; itse hätäpäissäni olen kerran yhden ateriankorvikkeen juonut ja voi elämä mitkä mahakivut. Jos haluaa kevyttä, niin tehdä itse keittolounas, salaatti tmv. Goji-marjat, aloe ja muut trendikkäät terveyssapuskat; mikä vika suomalaisissa marjoissa jne. Freddy-housut, sisustusteksit, tähtikuvioiset sisustustavarat ja muu trendisota, joka näyttää halvalta, rumalta ja persoonattomalta.   [/quote] No, en minäkään noista ostais mitään. Mutta aika moni asia on sellainen, että voin hyvin ymmärtää niiden ostamisen. Jotenkin tämä aika on ylikorostuneen ulkonäkökeskeinen, moni haluaa panostaa myös rahallisesti ulkonäköönsä. . Viestimet on täynnä dieettejä ja terveysruokien mainontaa ja tietenkin se, mikä on isoimmalla kirjoitettu näkyy kaikkein kauimmaks. . Joku saattaa ihan oikeasti tykätä noista tähdistä ja sisustustyynyistä ja muusta vastaavasta. Suurin osa nykyisestä sisustustyylistä sopis todella huobosti meidän kotiin.. enkä kuulu noihin tähdistä tykkääjiin. Mutta ymmärrän kyllä, että sellainen, joka tykkää tähdistä, ostaa niitä.. . Niitä harvoja asioita, joiden ostaminen on mun mielestä vaikea ymmärtää, on tekoturkikset, kun ekologisen, maatuvan tilalle ostetaan muovia, joka ei maadu, eikä häviä, mutta hajotessaan leviää maaperään ja vesistöihin ja hankaloittaa ensin pienten ja ravintoketjun mukana lopulta kaikkien eläinten elämää merkittävästi. Mun mielestä sitä ei vaan voi perustella eläinten oikeuksilla.. vai eikö luonnonvaraisilla tarvi olla oikeuksia?

[/quote]

Turkistarhaus on vieläkin verrattavissa eläinten kidutukseen, ymmärrän protestina ja boikotoimisena sen ettei osta aitoja turkiksia. Nahantuotannossa on erilainen, ihanteellinen tilanne, missä eläimestä käytetään kaikki osat eikä kasvatuksessa käytetä kiduttamiseen verrattavia asioita. Turkistarhauksessa pitäisi pyrkiä lähemmäs tuota.

Vierailija
99/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Pirkan hajustetut roskapussit ovat hyviä roskapusseja. Vielä parempia olisivat, jos niitä saisi myös hajustamattomina. Me käytämme kangaskasseja ostoksien kotiinkuljetukseen, joten tavallsia muovikasseja ei roskapusseiksi oikein keräänny.

Vierailija
100/136 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmispuuro, kiisseli, täytekakku, voileipäkakku, leivonnaiset, maustettu jogurtti, risifrutti yms., leipä... kaikki minkä voi tehdä kotona paremmin, edullisemmin ja terveellisemmin. En myöskään ymmärrä, että ostetaan salaatteja, yrttejä yms., kasvatan ne itse tai kerään villivihanneksia.