Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytöeläintalolta ei saa kissaa. Moni muukin on asiaa ihmetellyt, että kelle ne kissat sitten menee? Kuka täyttää kriteerit?

Vierailija
22.02.2022 |

Olen työssäkäyvä keski-ikäinen nainen ja minulla on ollut kissoja ennenkin. Lapsi on 10v, ei mikään taapero joka kiusaisi kissaa. Olen nyt 2vuotta ollut yhteydessä paikallisee löytöeläintaloon, kysellyt saako kissoja tulla katsomaan kun nettisivuilla on maininta että koronan takia vain yksittäis-esittelyt. Alkuun tuli aina vastaus " ei ole teille sopiva kissa" (mikä oli käsittämätöntä kun ilmoituksessa luki tyyliin että lapsiin tottunut, seurallinen sylivauva) ja nyt sitten ei vastata enää mitään! Jos soitan, käsketään lähettää sähköpostia.

Kokeilin myös etsiä kissanpentua, mutta en ala maksaa 700 e leikkaamattomasta maatiaspennusta jonka terveydestä ei ole takeita. Serkkuni "eläinlääkärin tarkistama, madotettu" kissapentu kuoli kolme viikkoa heille tulemisen jälkeen, myyjä oli huijari ja pentu sairas. Siksi otan mielummin aikuisen kissan joka on jo leikattukin. 150 e tälläisestä kissasta löytöeläintalolla ei mielestäni ole kohtuuton hinta.

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastaava kokemus täälläkin: 

Minä kotiäiti,  5v  ja 7v lapset jotka osaa käsitellä eläimiä  rauhallisesti, iso kerrostalo asunto lasitetulla parvekkeella. Aina kun kysyin uudesta kissasta, oletetaan nyt että kissan nimi oli olisi vaikka Minni "hei olisin kiinnostunut antamaan kodin Minnille, kerroitte että on leikkisä ja lapsiin tottunut jne jne"  niin vastaus oli joka kerta " Valitettavasti valinta ei osunut tällä kertaa perheeseenne".

Jollain lottokoneellako ne kissoja arpoo?!

Ja pentua en  tosiaan halunnut ottaa, koska  myynnissä on ylihinnalla sairaita maatiaisen pentuja.

Miksi luulet kissojen pitävän lapsista?

Vierailija
62/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinlääkäri saa ELANTONSA tappamalla terveet, nuoret, kissat. Näin tulot kasvaa. Isot palkkiot pyörii tappotyössä. Turhia kuolemia. Rikos!! Löytötalot ja Ell saa rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kotiäiti,  5v  ja 7v lapset jotka osaa käsitellä eläimiä  rauhallisesti, iso kerrostalo asunto lasitetulla parvekkeella. Aina kun kysyin uudesta kissasta, oletetaan nyt että kissan nimi oli olisi vaikka Minni "hei olisin kiinnostunut antamaan kodin Minnille, kerroitte että on leikkisä ja lapsiin tottunut jne jne"  niin vastaus oli joka kerta " Valitettavasti valinta ei osunut tällä kertaa perheeseenne".

Ja pentua en  tosiaan halunnut ottaa, koska  myynnissä on ylihinnalla sairaita maatiaisen pentuja.

En ole kelle vastasin mutta kissat nimenomaa pitävät lapsista koska he  jaksavat leikittää  ja paijata.  Kun me otettiin kissa, mun poika juoksi tunnin ympäri taloa kädessään semmoinen ongenvavan mallinen kissalelu ja kissa perässä. Myöhemmin  illalla kävivät nukkumaan samaan sänkyyn. Siitä tulikin sitten pojan kissa ;D

Vierailija
64/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on RIKOS varastaa kaikille kuukuvat löytöeläimet!! Pitäisikö tehdä tutkintapyyntö poliisille jos eivät suostu luovuttamaan heillä hoidossa olevaa eläintä normaaliin hyvään kotiin? Teeppä niin, ap, että uhkaa tutkintapyynnöllä! Jotain on vialla, jos sinne kuitenkin jää selvästi eläimiä mutteivät anna niitä poiskaan vaan varastavat lainvastaisesti ne itselleen, tukirahojen takia!

Jos on ilmotus edelleen esillä kissasta, mutta eivät luovuta, tee rikosilmotus. Voi olla tukihuijaus.

Vierailija
65/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole kelle vastasin mutta kissat nimenomaa pitävät lapsista koska he  jaksavat leikittää  ja paijata.  Kun me otettiin kissa, mun poika juoksi tunnin ympäri taloa kädessään semmoinen ongenvavan mallinen kissalelu ja kissa perässä. Myöhemmin  illalla kävivät nukkumaan samaan sänkyyn. Siitä tulikin sitten pojan kissa ;D

Härnäämistä. Eläimellä on oikeus olla rauhassa. Kissat nukkuu päivät, ovat yöeläimiä. Jätä se eläinparka rauhaan! Ja pojallesi sapiskaa!

Vierailija
66/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein normaalisti sosiaalisia ja kesyjä kissoja ei anneta ainoiksi kissoiksi, ei varsinkaan pentuja. Jonkun iäkkään seniorikissan tai villinä pyydystetyn aran yksilön saa helpommin kuin nuoren ns. perhelemmikin. Mun tuttu otti entisen populaatiokissan, joka oli täysin villi ja vietti aluksi aikaa pelkästään saunan lauteiden alla. Harva, varsinkaan lapsiperheellinen, on valmis tarjoamaan kotia tuollaiselle kissalle.

Vierailija
67/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöeläintalossa on poikkeuksetta ne arat ja aggressiivisetkin kissat. Tosi harvassa on täysin kesyjä ja ihmisiin tottuneita yksilöitä. On vähän venäläistä rulettia että millaisen kissan saa. Jos haluat olla varma millaisen saat niin hanki rotukissa, jonka kasvatat pennusta saakka. 

Vierailija
68/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakemaan Virosta

Vierailija
69/78 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytöeläintalosta voi saada entisen kulkukissan, joka tarvitsee aluksi paljon eläinlääkäriä ja lääkkeitä, sitten lopetuksen.

Kantapään kautta oppinut

Vierailija
70/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesyllä tilat pursuaa kissoista, jopa niin, että kissoja joudutaan pitämään jo ei niille soveltuvissa tiloissa. Itse en sieltä kissaa ottaisi.

Vierailija
71/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysellä löytöeläinpaikoista maalta. Meidän pihapiiriin tuli kulkukissa ja soittelin paikalliseen löytöeläintaloon. Todettiin, että kissa on villikissa, joten sitä ei kannata tuoda löytöeläintaloon, vaan loukuttaa ja viedä suoraan eläinlääkärille lopetettavaksi. Näin toimin. Tuo henkilö sanoi, että villikissoja ihan turha tuoda, kun suurin osa kesykissoistakin joudutaan lopettamaan, kun ei niitä kukaan kysele tai hae. Että ehkä kannattaa laajentaa aluetta, jolta kissaa kyselee.

Miten kissa todettiin kulkukissaksi?

Vierailija
72/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että eivät haluakkaan löytötaloa tyhjäksi. Haluavat pitää osan eläimistä siellä että saavat pitää työpaikkansa, harrastuksena ja kokea olevansa tarvittu...

Siksi pitäävät rimaa korkealla tahallaan. Onko jopa rikollista tuo toiminta? Saavat lahjoituksia, testamentteja jne??

Kokemukseni ainakin Hämeenlinnan kissakoti Kattilasta on, että siellä on vaikka kuinka paljon kissoja, joista ei haluta luopua. Niitä saisi käydä ihailemassa ja saa lahjoittaa ruokaa ja rahaa, mutta jos haluat ostaa kissan, niin... eeh... ei oikein ole. Toki osa kissoista voi olla käytökseltään arvaamattomia tms., mutta ei kai nyt valtaosa kissoista voi olla sellaisia, että niiden on automaattisesti parempi vuodesta toiseen jossain löytöeläintalossa (jossa ei tietysti aina ole ketään ihmistä paikallakaan) kuin rauhallisessa kodissa. Sinänsä arvostan tällaista vapaaehtoistoimintaa, mutta vähän ihmettelen toiminnan perusteita.

Vierailija
73/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa kysellä löytöeläinpaikoista maalta. Meidän pihapiiriin tuli kulkukissa ja soittelin paikalliseen löytöeläintaloon. Todettiin, että kissa on villikissa, joten sitä ei kannata tuoda löytöeläintaloon, vaan loukuttaa ja viedä suoraan eläinlääkärille lopetettavaksi. Näin toimin. Tuo henkilö sanoi, että villikissoja ihan turha tuoda, kun suurin osa kesykissoistakin joudutaan lopettamaan, kun ei niitä kukaan kysele tai hae. Että ehkä kannattaa laajentaa aluetta, jolta kissaa kyselee.

Miten kissa todettiin kulkukissaksi?

Miten todettiin villikissaksi oli tarkoitus kysyä?

Vierailija
74/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jopas, kyllä me saatiin KKY:ltä heti eka kissa jota kysyttiin. Tosin meillä on ennenkin ollut kissa, lapset jo teinejä ja iso omakotitalo jossa kissat pääsee pihatarhaan ulkoilemaan.

Vierailija
75/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on syötetty jotain semmoista pajunköyttä, että "tuo Pekka jota silittelitte, se on löytökodissa asunut niin kauan ettei se totu ja on toisille kissoille tärkeä johtohahmo". Mitä kummaa...? Kissat toki kiintyvät toisiinsa, ja olisin ymmärtänyt perusteen että joku kissa luovutetaan vain rakkaan kaverinsa kanssa. Mutta kissat eivät ole sillä lailla laumaeläimiä, että kaikkialla on kaaos, jos yksi tärkeä hahmo lähtee. Sitä paitsi kuka hyötyy siitä, jos kissoja kasaantuu ja kasaantuu niin,ettei uusia mahdu ja ne vanhat laitostuvat sinne? Kaikki kissat joista itse pidin, oli kuulemma näitä "kuuluu kalustoon" kissoja. Ehkä jotkut työntekijät ovat vaan omistushaluisia eivätkä suostu luopumaan omista suosikeistaan? En sitten käynyt siellä enää kiintymässä kissoihin, kun ei sieltä itselle sellaista saanut ja palvelukin oli niin tylyä, jos johonkin kissaan ilmaisi kiinnostusta.

En myöskään ole mikään viallinen yksilö, että olisi estettä ottaa kissaa. Ja tässä vaiheessa he eivät olleet mitään tietojani edes keränneet.

Vierailija
76/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Epäilen että eivät haluakkaan löytötaloa tyhjäksi. Haluavat pitää osan eläimistä siellä että saavat pitää työpaikkansa, harrastuksena ja kokea olevansa tarvittu...

Siksi pitäävät rimaa korkealla tahallaan. Onko jopa rikollista tuo toiminta? Saavat lahjoituksia, testamentteja jne??

Kokemukseni ainakin Hämeenlinnan kissakoti Kattilasta on, että siellä on vaikka kuinka paljon kissoja, joista ei haluta luopua. Niitä saisi käydä ihailemassa ja saa lahjoittaa ruokaa ja rahaa, mutta jos haluat ostaa kissan, niin... eeh... ei oikein ole. Toki osa kissoista voi olla käytökseltään arvaamattomia tms., mutta ei kai nyt valtaosa kissoista voi olla sellaisia, että niiden on automaattisesti parempi vuodesta toiseen jossain löytöeläintalossa (jossa ei tietysti aina ole ketään ihmistä paikallakaan) kuin rauhallisessa kodissa. Sinänsä arvostan tällaista vapaaehtoistoimintaa, mutta vähän ihmettelen toiminnan perusteita.

Kattilasta kerroin minäkin

-75

Vierailija
77/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äitikin yritti saada kissan Hesystä tai vastaavasta ja jotenkin tylyä toimintaa on. Vastaus oli jotain sellaista, ett ei saa itse valita kissaa vaan otettava se jonka antavat, jos nyt edes antavat. Onkohan siellä edes mitään kissoja vaan keräävätkö vaan ilmaisia hyväntekeväisyysrahoja omaan taskuun.

Vierailija
78/78 |
24.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on syötetty jotain semmoista pajunköyttä, että "tuo Pekka jota silittelitte, se on löytökodissa asunut niin kauan ettei se totu ja on toisille kissoille tärkeä johtohahmo"..

Onko Paavo syrjäytetty johtotehtävistä, sehän oli huippukissa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi