Kumpi mielestäsi on suurempi rakkaudenosoitus ? ov
Kumpi mielestäsi on suurempi rakkaudenosoitus ( jos nyt näitä voi verrata edes keskenään... ) ,
mennä naimisiin puolison kanssa vai tehdä hänen kanssa yhteiset lapset?
Ajattelin kysyä täältäkin kannanottoja kun kaverini kanssa tästä olemme keskustelleet. Kaverini on naimisissa mutta hänen miehensä ei halua lapsia joka jonkin verran loukkaa kaveriani ( ja hän on sitä mieltä että mies ei rakasta häntä tarpeeksi ) ja minä taas olen avoliitossa mieheni kanssa ja meillä on kaksi lasta ja minä taas koen että minun mieheni ei rakasta koska ei ole valmis avioon...
Hullua, tiedän. Ja olemme varmaan molemmat oikeassa ja molemmat väärässä, mutta olisi kiva kuullla kommentteja?
Kommentit (45)
Minä tiedän (valitettavasti) miehen, joka ei ole 8 vuoteen tavannut omaa lastaan tai entistä tyttöystäväänsä.
Että niin paljon se lapsi sitoo...
Vierailija:
irti vaikka heti, lapsi sitoo parin yhteen lopun elämän.Sitäpaitsi avioliitto on menettänyt merkitystään ja menettää koko ajan, kun avoliitot yleistyvät. Eli ei se kovin korkea sitoutumisen mittari ole.
Rakkautta lienee ollut alunperin kun naimisiin on menty.
Mutta rakkauden määrää on vaikea määrittää sen perusteella onko naimisissa/onko yhteisiä lapsia.
Teidän molempien miehet ovat tehneet sitoumuksen teihin ja olkaa siitä onnellisia.
mutta tämä on yksilöllistä. Rakkaus sitoo mutta ei yksistään, mutta jos ei ihmisellä ole moraalia eikä vastuuntuntoa niin sitä ei sido kumpikaan.
Aina on olemassa sitoutumiseen ja rakkauteen kykenemättömiä ihmisiä, jotka eivät pysty elämään toisia loukkaamatta sivilisäädystään huolimatta.
t: 43 ja 44
Vierailija: