Kumpi mielestäsi on suurempi rakkaudenosoitus ? ov
Kumpi mielestäsi on suurempi rakkaudenosoitus ( jos nyt näitä voi verrata edes keskenään... ) ,
mennä naimisiin puolison kanssa vai tehdä hänen kanssa yhteiset lapset?
Ajattelin kysyä täältäkin kannanottoja kun kaverini kanssa tästä olemme keskustelleet. Kaverini on naimisissa mutta hänen miehensä ei halua lapsia joka jonkin verran loukkaa kaveriani ( ja hän on sitä mieltä että mies ei rakasta häntä tarpeeksi ) ja minä taas olen avoliitossa mieheni kanssa ja meillä on kaksi lasta ja minä taas koen että minun mieheni ei rakasta koska ei ole valmis avioon...
Hullua, tiedän. Ja olemme varmaan molemmat oikeassa ja molemmat väärässä, mutta olisi kiva kuullla kommentteja?
Kommentit (45)
Toisaalta naimisiin menemisessä on tiettyä lopullisuutta ja sitoutumista juuri siihen suhteeseen.
Mulla on nyt se tilanne, että mies haluaa lapsen, emmekä käytä enää ehkäisyä, on kosinut kesällä, mutta itse se käytännön naimisiin meno on täysin auki.
Miehellä on ehdoton vaatimus, että häät ei saa olla isot - no en minäkään halua isoja häitä, mutta ei olla edes alettu miettiä minkälaiset häät olis kuitenkin kivat, vaikka pienet.
Mutta mäkin mietin vähän tota, että olis kivempi mennä ensin naimisiin (mulla on jo yksi vahinkolapsi yhden illan suhteesta) ja tehdä kerrankin jotain konservatiivisesti. Toisaalta en halua mitättömiä häitä enkä toisaalta lykätä lapsensaamista kovin pitkälle, olen jo 31 ja toivoisin ainakin kahta lasta vielä.
Naimisiinmenohan on vaan juridinen muotoseikka, jolla ei todellisuudessa ole arkisessa perhe-elämässä mitään merkitystä!
t. rouva ja kolme lasta
nimim. nähnyt liian monta naimisiinmenoa joissa mies menee naimisiin sen vuoksi kun nainen sitä niin kovasti haluaa
Vierailija:
nimim. nähnyt liian monta naimisiinmenoa joissa mies menee naimisiin sen vuoksi kun nainen sitä niin kovasti haluaa
kuin naimisiinmeno. Eli turha varmaan verrata näitä kahta asiaa.
Itsellekin kun ikää on tullut, niin naimisiinmeno on hankaloitunut just ton hääkysymyksen takia, haluan ikimuistoiset pikkuruiset häät, jossa on kuitenkin kaikki läheiset huomioitu, läheisiä on paljon jne. mitä hittoa?
ettei mies halua avioon vaikka lapsiakin on jo 3. Syy on siinä kuulema eteti tämä mies halua, vaimoaan 15v. vanhempana, että vaimo perii häntä. Sanomattakin on selvää ettei tämä mies rakasta häntä. Molemmat ovat jotenkin tosi ällöjä, itsekeskeisiä tyyppejä.
Naimisiin mennään sitäpaitsi tosi heppoisin perustein ja ainahan voi erota eikä sen jälkeen tarvitse olla tekemisissä ollenkaan!!
kaikkia ei lasten tekokaan sido mihinkään..
TE OLETTE NAIVEJA!
Kahden aikuisen ihmisen suurin keskinäinen rakkaudenosoitus toista kohtaan on naimisiin meno! Lapset sitten syntyvät tästä rakkaudesta.
Lapsi on taas paljon suurempi juttu. Mikään noista ei välttämättä osoita mitään rakkauden määrästä, mutta mulle avioliittolla on vähiten merkitystä.
Mutta kun rakastuin, se oli menoa ja naimisiinmenon halusta olin heti varma.
Puolisoaan voi rakastaa, vaikka ei tahtoisikaan tehdä lapsia.
Naimisiin mennään rakkaudesta, lapsia tehdään kun halutaan lapsia.
Kuka hullu tekee lapsia vain osoittaakseen rakkautensa, kyllä siinä pitää olla mukana ihan selkeä halu saada itselle jälkikasvua!!!
tullessaan vanhemmaksi ihminen sitoutuu lapseensa, mutta tullessaan aviopuolisoksi ihminen sitoutuu puolisoonsa.
nämä pettämistilastot avioliitossa...... ?
Vierailija:
tullessaan vanhemmaksi ihminen sitoutuu lapseensa, mutta tullessaan aviopuolisoksi ihminen sitoutuu puolisoonsa.
yhdessä suunnitellut ja ' tehdyt' lapset.
Mutta omalta kohdaltani (olen naimisissa ja meillä 1 lapsi) jos asiaa pohdin, niin ehdottomasti koen suuremmaksi rakkauden osoitukseksi sen, että mies halusi yhteisen lapsen kanssani. Minulle se on PALJON suurempi rakkauden osoitus kuin naimisiin meneminen. Toiseen ihmiseen ei voi enempää enää sitoutua kuin jakamalla vanhemmuus hänen kanssaan.
irti vaikka heti, lapsi sitoo parin yhteen lopun elämän.
Sitäpaitsi avioliitto on menettänyt merkitystään ja menettää koko ajan, kun avoliitot yleistyvät. Eli ei se kovin korkea sitoutumisen mittari ole.
t: rouva kera kolmen lapsen