Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä tarkoittaa BOHEEMI ELÄMÄNTAPA???

Vierailija
26.09.2006 |

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

samaa tarkoittaa myös käsitöiden myyminen ja joskus myös hevosmies. Suoraan kun ei voi sanoa.

Vierailija:

Mitä se sitten tarkoittaa...?

Samalla tapaa kuin pitkähameinen tai kansallispukuinen nainen ei tarkoita lehdissä sattumalta pitkään hameeseen pukeutunutta tai tanhuesiintymisestä tulossa olevaa.

Vierailija
22/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boheemi mies = työtön, joka ei edes halua töihin, koska sossu/ vaimo elättää. Mies ei myöskään halua tehdä kotitöitä, koska ne eivät sovellu hänen luonteelleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme onnellinen perhe ilman ongelmia. Molemmat vanhemmat luovalla alalla, otamme elämän rennosti, kuitenkin siivoten ja ruokaa laittaen ;-)

Emme murehdi pienistä, vaan nautimme arjesta ja pienistä asioista! Kuten kasteisesta nurmikosta, kasvimaasta, kuolleiden kukkien kauneudesta, maukkaista omenoista, mudasta... Jaksamme unelmoida ja toteuttaa niitä rohkeasti. Unelmamme ovat kuitenkin saavutettavissa, koska emme rakenna pilvilinnoja, jotka perustuisivat hirmuisiin rahavuoriin.

Itse koemme sen vain positiivisena kuvauksena!

Vierailija
24/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Boheemi on 1800-luvulla Ranskassa yleistynyt termi, joka kuvaa [b]taiteilijoita ja kirjoittajia, jotka viettävät erikoista ja epäsäännöllistä elämää.[/b]

Alun perin sana boheemi tarkoitti T¿ekin historiallisen alueen Böömin (lat. Bohemia) asukasta. Nykymerkitys tulee ranskalaisten 1400-luvun uskomuksesta, jonka mukaan mustalaiset tulivat Böömistä. Alkuperäiset boheemit taiteilijat muistuttivat ranskalaisten mielestä vaeltelevia mustalaisia, jotka elivät vakiintuneiden yhteiskunnallisten tapojen ulkopuolella, vähät välittäen sovinnaisempien piirien paheksunnasta.

Henri Murgerin novellikokoelma Scènes de la vie de bohème (Boheemin elämän näytöksiä, 1845) popularisoi termin Ranskassa. Sen teemat esiintyivät paljolti myös myöhemmin Giacomo Puccinin oopperassa La Bohème (1896). Englanniksi termi yleistyi William Makepeace Thackerayn romaanissa Vanity Fair (1848).

Vierailija
25/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki ihmiset voivat itsestään tai naapuristaan sanoa, että ovat boheemeja, jos pitävät oransseja lakanoita verhojen sijasta ikkunoissaan tai käyttävät kestovaippoja lapsillaan ja harrastavat savenvalantaa tai uskaltaa hankkia voimakkaan väriset ja vinot silmälasinsangat. Se on yksi juttu. Mutta jos lehdessä mainitaan henkilön boheemi elämäntapa, se tosiaan yleensä tarkoittaa joko rappioalkoholismia tai vähintään 24/7 nudismia ja joogalentämistä. Todennäköisemmin vielä alkoholismi tai muu hyvin ongelmallinen elämäntapa.

Suomeenkin nämä kiertoilmaukset ovat viime vuosina yhä vahvemmin rantautuneet ja välillä sen, mitä oikeasti tarkoitetaan päätteleminen siitä, mitä sanotaan voi vaatia melkoista kiertoilmausten tuntemusta. Esimerkiksi äsken kuulin erään äidin puhuvan lapsestaan oppimishäiriöisenä. Onhan vaikea-asteinen kehitysvammaisuus, jossa 6-vuotias lapsi alle vuotiaan tasolla tietysti varmaankin oppimishäiriökin, mutta... Aika moni ei myöskään varmasti osaa yhdistää sanaa erityislapsi vammaiseen tai sairaaseen lapseen, vaan viesti menee iloisesti ohi. Sosiaalisesti toimintarajoitteisen moni kai jo ymmärtää pultsariksi tai rikolliseksi.

Vierailija
26/29 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lapset kuin yö ja päivä, toinen boheemi ja toinen tarkkaakin tarkempi. Näin arkipäivässä.

Vierailija
27/29 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

boheemi ei juuri siivoa ja käyttää intian basaari vaatteita...

ei juuri huonekaluja, patsi lundioita vaan lattialla futonpatja ( kallis!)

ja tekstiilit batiikilla itse kursseilla maalattuja

Kyllä boheemius määritellään jokaisen kohdalla ihan omalla tavalla. Boheemiuden voi kiteyttää yhdellä termillä: vapaus. Sitä ettei kuluta energiaa kelailemalla mitä muut mahtavat minusta ajatella. Kukin pukeutuu ja sisustaa niinkuin tykkää mutta todellinen boheemius on sitä vapauden löytämisen riemua...niin ja luovuutta.

Vierailija
28/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee joitain vuosia myöhässä, mutta boheemi on ihminen joka ei ole ihan niin turhantarkka esim. siivoamisesta (tiskit saattaa olla altaassa useitakin päiviä ennen kuin ne tiskataan, jos ei tiskikonetta ja pölyriekaleita on huoneen nurkassa ja nekin siivotaan sieltä, kun jaksetaan tai viimeistään kun liikaa alkavat häiritsemään). Boheemi ihminen on yleensä myös luova ja monesti, mutta ei aina tykää sisustaa värikkäästi ja pukeutuakin melko rennosti(esim. rennot puserot, neuleet, rennot housut, huivit, ponchot, yksinkertaiset hameet ja mekot ja tunikat, jos nainen jne.) Boheemi ihminen myös tekee niin kuin itse haluaa. Hän pitää kiinni omasta musiikimausta eikä kuuntele mitään vain trendien vuoksi ja muutenkin elää niin kuin itse haluaa, ainakin niin pitkälle kuin mahdollista. Boheemilla voi olla myös omat ajat nukkumisen suhteen ja ainakin silloin, kun on aikaa noudattaa omaa päivärutiinia, esim. jos töissä, niin vaikka vapaalla noudattaa sitten enemmän (esim. ei mene kovin aikaisin nukkumaan). Myös muissakin asioissa voi olla omat ajat niin pitkälle kuin mahdollista. Boheemille ihmiselle ei myöskään luksuselämä ole el'män suurin päämäärä eikä välttämättä edes tosi hyväpalkkainen työ (esim ekonomisti, juristi)Liika alkoholin juonti ja/tai huumeiden käyttö ei välttämättä kuulu boheemiuteen mitenkään, toki joillakin voi, mutta tämä on yleensä vain boheemiuteen liittyvä stereotypia. Bohemius on ennenkaikkea vapautta olla sellainen kuin on ja sitä että osaa ottaa asioita myös rennommin.

Itse olen vähän boheemi. En esim. ole siivousintoilija, en aina mene tosi aikaisin nukkumaan, jos aikaa ja sauna saatan saunoa vaikka aamulla tai keskellä päivää, kuuntelen mitä musiikkia haluan ja mistä vain genrestä(ei väliä vaikka bändi tai artisti tai kappale olisi mikään hitti tai ollut sellainen aikoinaan, jos pidän siitä), tykkään eniten rennoista vaatteista ja pidän väreistä ja kuvioista(myös sisustuksessa). Itse en myöskään haaveile mistään uranaisen elämästä, en ole koskaan haaveillut enkä kalliista muotisuunnittelijan laukuista ja kengistä yms. Mulla ei ole ajokorttia, mutta jos olis ja olis mahdollisuus hankkia auto, niin kyllä mää ottaisin jonkun vanhan rämän, esim. jonkun vanhan pakettiauton tai sit jonkun pikku kotteron, mutta käytännössä mulle käy ihan hyvin ajella linja-autolla.

Vierailija
29/29 |
04.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen likainen hippi. Mies tai nainen. Käyttää Intia-kaupan rääsyjä kuten kaikki kaltaisensa. Lapsensa juoksevat paljain jaloin, viikon ruokalista naamallaan. Koti tuoksuu suitsukkeilta, likaiselta ja laittomilta päihteiltä. Kiduttaa lähipiiriään rummunpaukuttelulla ja huonolla kitaransoitolla. On niin kovin henkinen että, vaikka on suunnilleen lukenut aiheesta yhden artikkelin. Myös luo "taidetta", jonka voisi oikeasti viedä suoraan kaatopaikalle. Kaiken kruunaa ruskeat ja reikäiset hampaat.

Näitä on nähty.