Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi yhteiskunta tukee työttömäksi joutuvia insinöörejä?

Vierailija
08.07.2015 |

Miksi minun pitää verorahoilla maksaa työttömän insinöörin talolainaa ja pentujen ruokintaa? Eihän meille muillekaan mitään tukipaketteja tarjoilla kun työttömyys koittaa. 

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:03"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:59"]

Miksi minun pitää verorahoilla maksaa työttömän insinöörin talolainaa ja pentujen ruokintaa? Eihän meille muillekaan mitään tukipaketteja tarjoilla kun työttömyys koittaa. 

[/quote]

Ai ei muille ole muka tukipaketteja? Et ilmeisesti ole koskaan kuullut suomalaisesta maanviljelijästä. Lähes 80% koko maanviljelijän vuosituloista tulee valtion ja EU:n tukiaisista. Tuli sitä satoa tai ei...

[/quote]

Kerro ihmeessä lisää! Paljonko viljelijä saa yhdeltä vehnähehtaarilta tukea, jos siitä tulee satoa ja paljonko, jos ei tule mitään. Mikä pitää olla tuhoprosentin, että saa korvauksia menetetystä sadosta?

Muista samalla, että viljatila saa EU-tukia keskimäärin reilusti alle 10 000 e/v.

[/quote]

Jos pellosta pitää 15% vanhalla nurmella eli luonnonhoitopeltona, siihen saa ympäristötukea. Jos olet nuori viljelijä, niin saat nuoren viljelijän tukea. Jos kasvatat luomua, saat luomutuotannon tukea. Jos tulee huono sato, saat satokorvauksia. Jos ostat puimurin, saat investointitukea. Jos koko maatila on pieni, saat pienen maatilan tukea.. jne jne.

Lisäksi saat yleensä tilatuen tasatukea, luonnonhaittakorvausta, yleistä hehtaaritukea, lfa:n kansallista lisäosaa...

Vierailija
22/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:33"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:30"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:19"] Ovat osaavaa porukkaa. Pienellä tuuppauksella pystyvät luomaan uusia työpaikkoja, uusia kansainvälisiä firmoja ja panostusta vientiin. [/quote] Paras vitsi :D Insinöörit koin lähtökohtaisesti EIVÄT ole luovasti ajattelevia riskinottajia tai pioneereja. Päinvastoin. [/quote] Olivat tai eivät, niin kutakuinkin jokainen kansainvälisesti menestyvä kotimainen yritys on insinöörien tai insinööris-henkisten perustama.

[/quote]

Suomessa lähtökohtaisesti arvostetaan teollisuutta ja sitä myös tuetaan erilaisin tulonsiirroin ja yritystuin. Teollisuuslobbaus on vahvaa. Se selittää kansainvälistymisen.

Jos muita toimialoja tuettaisiin yhtälailla, saisimme muutkin kuin perinteisen teollisuuden alat nousuun. Ja näin tulisi tehdäkin jos haluamme luoda työpaikkoja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eikö? Itse sain 12 kk palkan , irtisanomisaikana yrittäjäkoulutus ja 8 tuntia valtion maksamaa konsulttitukea ja lisäksi tuli vielä starttiraha TE-toimistosta. En ole insinööri.

Vierailija
24/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Insinöörit saavat jonkun insinööritukipaketin valtiolta vai? 

Mikä sun ongelmasi on?

Vierailija
25/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:41"]

[/quote]

Eikö? Itse sain 12 kk palkan , irtisanomisaikana yrittäjäkoulutus ja 8 tuntia valtion maksamaa konsulttitukea ja lisäksi tuli vielä starttiraha TE-toimistosta. En ole insinööri.

[/quote]

12kk palkan maksoi varmaankin työnantaja, eli ei otettu verokirstusta? Otit siis potkupaketin eli erosit vapaaehtoisesti?

Vierailija
26/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:03"]

[/quote]

Ai ei muille ole muka tukipaketteja? Et ilmeisesti ole koskaan kuullut suomalaisesta maanviljelijästä. Lähes 80% koko maanviljelijän vuosituloista tulee valtion ja EU:n tukiaisista. Tuli sitä satoa tai ei...

[/quote]

Kerro ihmeessä lisää! Paljonko viljelijä saa yhdeltä vehnähehtaarilta tukea, jos siitä tulee satoa ja paljonko, jos ei tule mitään. Mikä pitää olla tuhoprosentin, että saa korvauksia menetetystä sadosta?

Muista samalla, että viljatila saa EU-tukia keskimäärin reilusti alle 10 000 e/v.

[/quote]

Jos pellosta pitää 15% vanhalla nurmella eli luonnonhoitopeltona, siihen saa ympäristötukea. Jos olet nuori viljelijä, niin saat nuoren viljelijän tukea. Jos kasvatat luomua, saat luomutuotannon tukea. Jos tulee huono sato, saat satokorvauksia. Jos ostat puimurin, saat investointitukea. Jos koko maatila on pieni, saat pienen maatilan tukea.. jne jne.

Lisäksi saat yleensä tilatuen tasatukea, luonnonhaittakorvausta, yleistä hehtaaritukea, lfa:n kansallista lisäosaa...

[/quote]

Kysyin ihan eksaktia summaa! Paljonko saa hehtaarilta ihan tavallista vehnää. Ihan tavallinen viljelijä. Euroja hehtaarilta ilman mitään luomua. Pienen maatilan tukeakaan ei ole olemassa.

Koneiden hankintaan ei saa EU-tukea, jos on maanviljelijä. Muille yrityksille on tarjolla EU-tukea konehankintoihin.

Joten voisitko ystävällisesti vastata, koska halusit asian ottaa esille. Miten suuri se tukisumma on, jotta tiedämme, kannattaako kadehtia.

Vierailija
27/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:45"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:41"]

[/quote]

[/quote]

12kk palkan maksoi varmaankin työnantaja, eli ei otettu verokirstusta? Otit siis potkupaketin eli erosit vapaaehtoisesti?
[/quote] kerro nyt jo mitä tukea insinöörit saavat.

Vierailija
28/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin ap hävisi?

Vierailija
29/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:28"]

Näistä lisätuista oli joskus jossain sanomalehdessä juttua ja kun yksittäisiltä työntekijöiltä kysyttiin, niin he vaikuttivat aika pettyneiltä tukeen, siis sen muotoon. Ilmeisesti rahoja käytetään samoihin työkkärin kursseihin kuin muillekin, mutta niihin ohjataan vain nämä irtisanotut heti kun mahdollista.

Ei niin, että irtisanotuille jaettaisiin jotain ylimääräistä rahaa.

[/quote]

Olisivat onnellisia että on mahdollisuus kursseihin.

Itse hain kaksi vuotta kaikille mahdollisille työkkärin kursseille enkä päässyt. Pidin suorastaan lottovoittona sitä, että lopulta pääsin opiskelemaan laitoshuoltajaksi.

Vierailija
30/32 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 23:07"]Mihin ap hävisi?
[/quote]
Ymmärsi mennä häpeemään.

Vierailija
31/32 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei insinööriäkään kukaan muista, jos on tullut irtisanotuksi pikkufirmasta, eikä osana suuria massairtisanomisia. Ei puhettakaan mistään irtosanomispaketeista, koulutuksesta, uraneuvonnasta tai muusta tuesta miltään taholta. Edes teetä ja sympatiaa ei heru, kun oman työpaikan yt:t eivät ylitä uutiskynnystä.

Vierailija
32/32 |
09.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin insinööri ja kyllä itsekin ihmettelen aina, että miksi on etuoikeutettuja ryhmiä. Varsinkin nämä tietotekniikan alalta irtisanotut. Toinen etuoikeutettujen ammattiryhmä on lääkärit.