Kannattaako lukiolaisen ottaa opintolainaa ajokorttia varten?
Poikamme haluaisi kovasti hankkia ajokortin, mutta meillä ei ole yksinkertaisesti varaa maksaa siitä kuin pieni osa.
Olisiko mahdollista ja/tai järkevää, että poikamme ottaisi opintolainaa tulevalle lukuvuodelle? Laskimme, että sitä saisi 9*260 euroa = 2 340 €, mikä riittäisi hyvin autokoulun kuluihin.
Kommentit (24)
Saako kotona asuva alaikäinen edes opintolainaa?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:05"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:53"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:46"]En tiedä kannattaako, mutta minä otin kun ei ollut muutakaan vaihtoehtoa.välillä hirvittää ajatus, että mulla on melkein 2000e velkaa, mut kyllä ne saan maksettua :) N19 [/quote] Luojan kiitos en koskaan ottanut opintolainaa. Kavereilla kosahti tämä "huima" rahamäärä hattuun, putosivat korkealta kun piti alkaa makselemaan takaisin.
[/quote]
Sen opintolainan saa anteeksi. Itse saanut korkoineen n. 19000 euroa opintolainaa anteeksi. Siihen riitti kun jätti pankille maksamatta lyhennykset 3 kuukauden ajan... Sitten pankki irti sanoi sen lainan ja se siirtyi kelan hoiviin. Sinne sitten selostus tilanteesta.
[/quote]Näin se menee
[/quote]
meneekö siitä sitten luottotiedot, saako esim luottokorttia tai talolainaa?
[/quote]
Ei mene luottotiedot.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:20"]
Saako kotona asuva alaikäinen edes opintolainaa?
[/quote]
Saa tietenkin! Saa 1000 euroa maksaa 1400 euroa! Lainaa saa.
Ei siitä opintolainasta nyt niin selviä, että jättää maksamatta. Kyllä sitten pitää olla syyt siihen. Muistutan ap:lle, että opintolaina on markkinakorkoista lainaa. Korkoa kertyy myös korolle, joten harkitse tarkkaan, voitko suositella pojalle lainaa tässä elämänvaiheessa.