Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pinna aivan kireällä huonon sään takia.

Vierailija
08.07.2015 |

Lapset hyppivät seinille, kun ei keksitä mitään tekemistä, kun sataa sataa sataa sataa... koko ajan. Ei voi olla pihalla, ei voi mennä rannalle, ei voi mennä Serenaan, ei voi tehdään mitään ulkona, kun on kylmää ja sateista.

Vituttaa.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:23"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:19"]Yksi sadepäivä ja av-mammat ovat repimässä peliverkkareitaan. On vaikeaa, vaikeaa on. [/quote] Yksi? Tämä kesä on ollut poikkeuksellisen sateinen. Jos siitä valittaa, niin ei valita turhasta. Ap

[/quote] Missäpäin sataa noin?
[/quote]

Monessakin paikassa. Asian voit tarkistaa Ilmatieteen laitoksen sivuilta.

Ap

Vierailija
22/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:19"]Yksi sadepäivä ja av-mammat ovat repimässä peliverkkareitaan. On vaikeaa, vaikeaa on. [/quote] Yksi? Tämä kesä on ollut poikkeuksellisen sateinen. Jos siitä valittaa, niin ei valita turhasta. Ap [/quote] Missäpäin sataa noin? [/quote] Monessakin paikassa. Asian voit tarkistaa Ilmatieteen laitoksen sivuilta. Ap

[/quote] Olimme viikon automatkailemassa, ja ei satanut ennen eilistä missään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:26"]Jos yhtään lohduttaa niin mun mielestä on nyt hyvät kelit verrattuna kesäkuun alussa olleen lomani säihin.
Lämmintä on melkein 10 astetta enemmän, eikä ole kovaa kylmää tuulta.
Hyvä sää käydä esim. huvipuistoissa tai laivalla.

[/quote]

Totta, kesäkuussa oli viileämpää. Risteilytkin on hirveissä hinnoissa, mutta tärkein syy on, että haluaisi olla ulkona lämpimässä.

Ap

Vierailija
24/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans ollu pinna kireellä tänään. Ensinnäkin väsyttää aivan tajuttomasti, kun kaks yötä nukkunu heikosti. Sit olin aamulla kidutuspenkissä hammaslääkärissä, olen riehunu imurin kanssa, suihkussa myös kaikki oli jotenkin vaikeaa, en ole syönytkään vielä mitään, nyt vasta puudutus alkaa hälvetä, mutta hampaat ovat kipeät.....Sekä muutama asia painaa mieltä ja tämä sää on K A M A L A..... vituttaa suorastaan koko maailma tällä hetkellä. Pääsispä jo nukkumaan, peiton alle kaikkea piiloon. :(

Vierailija
25/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:26"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:24"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:23"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:19"]Yksi sadepäivä ja av-mammat ovat repimässä peliverkkareitaan. On vaikeaa, vaikeaa on. [/quote] Yksi? Tämä kesä on ollut poikkeuksellisen sateinen. Jos siitä valittaa, niin ei valita turhasta. Ap [/quote] Missäpäin sataa noin? [/quote] Monessakin paikassa. Asian voit tarkistaa Ilmatieteen laitoksen sivuilta. Ap

[/quote] Olimme viikon automatkailemassa, ja ei satanut ennen eilistä missään.
[/quote]

Eli ette olleet Suomessa.

Ap

Vierailija
26/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sunnuntaina oli vielä hellettä ja maanantainakin oli kiva ilma. Jos teidän pinna palaa parin sadepäivän takia, hermot on huonoissa kantimissa.

Vierailija
27/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sateella voi olla ulkona. Lapset tykkäisi, jos annettaisiin olla ja roiskia lätäköissä. Ennen ei ollut edes niin hyvä sadevaatteita kuin nykyään. 

Vierailija
28/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ilmatieteenlaitos.fi/tiedote/83638382

Kesäkuu oli viileä ja sateinen. Eilen oli säätiedotuksessa, että pohjoisessa on lämpotilat lähes 10 astetta normaalia alempana. Eli kylmää on.

Vierailija
29/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:31"]Sunnuntaina oli vielä hellettä ja maanantainakin oli kiva ilma. Jos teidän pinna palaa parin sadepäivän takia, hermot on huonoissa kantimissa.
[/quote]

Parin? Sadetta on ollut paljon, sen sijaan helkepäiviä on ollut ehkä kolme. Normaalisti hellepäiviä on kesällä n. 20.

Vierailija
30/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselen jo menopaluu lentoja. Poika jo 18 vee joten olen vallan huoleton.

Vierailija
31/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:32"]Kyllä sateella voi olla ulkona. Lapset tykkäisi, jos annettaisiin olla ja roiskia lätäköissä. Ennen ei ollut edes niin hyvä sadevaatteita kuin nykyään. 
[/quote]

Joo joo. Keväällä sai ihan tarpeeksi olla sateessa ja varmasti syksylläkin. Kesällä ei pitäisi olla tarvetta käyttää sadevaatteita, jessus sentään.

Vierailija
32/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:34"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:31"]Sunnuntaina oli vielä hellettä ja maanantainakin oli kiva ilma. Jos teidän pinna palaa parin sadepäivän takia, hermot on huonoissa kantimissa. [/quote] Parin? Sadetta on ollut paljon, sen sijaan helkepäiviä on ollut ehkä kolme. Normaalisti hellepäiviä on kesällä n. 20.

[/quote] On ollut muuten paljon vähemmän nurinaa säästä, kuin viime kesänä.

Vierailija
33/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tämä on ihanaa. Ei polta aurinko, ja viileässä jaksaa paremmin, niin vanha kuin nuorikin. Mä en löydä tästä mitään valitettavaa. Keli on pukeutumiskysymys, sadevaatteet päälle vaan. Sitä paitsi aurinko on epäterveellistä iholle ;).

Vierailija
34/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonon sään   eräs hyvä puoli on,  että lomalaisten  loma menee pilalle hähähääääää häähääää.  

Vierailija
35/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:35"]Musta tämä on ihanaa. Ei polta aurinko, ja viileässä jaksaa paremmin, niin vanha kuin nuorikin. Mä en löydä tästä mitään valitettavaa. Keli on pukeutumiskysymys, sadevaatteet päälle vaan. Sitä paitsi aurinko on epäterveellistä iholle ;).
[/quote]
Ai, mä jaksan taas paremmin, kun aurinko paistaa ja on tooosi lämmin. Nyt ei riitä virtaa mihinkään. Pötkötän vain sohvalla, en jaksa evääni liikauttaa, eikä nyt huvitakaan. To-pe päivinä olin oikein duracell-pupu, en meinannut edes nukkumaan malttaa mennä. Nyt sitä torkkuu vähän väliä.

Vierailija
36/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikö teillä ole ipadia ja tietokonepelejä? tai pelatkaa lautapelejä.

tehkää aarteen etsintää tms . Lapsi kyllä juoksee sateessakin jos saa palkinnon.

itse istun sateisessa säässä mökin kuistilla ja nautin. 

Vierailija
37/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle riitti se kun oli parina päivänä hellettä. Kesä sentään edes käväisi täällä. Yritin tankata talven varalle. Näillä on mentävä, jos lisää ei tule.

Vierailija
38/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:49"]

Mä luovutin jo tämän kesän osalta. Toivotaan ensi vuodeksi parempaa säätä.

[/quote]

Aivan varmasti tulee parempaa säätä silloin. Voin lohduttaa sanomalla, että ensi kesälle näin surkean kesän todennäköisyys on tilastollisestikin onneksi vain 2-3%, eli peräti 97-98% todennäköisyydellä ensi kesä on säiden puolesta parempi.

Näin surkean kesän uusiutumisen todennäköisyys edes seuraavan kymmenen vuoden aikana on onneksi vain 20%. Eli 80% todennäköisyydellä näin surkeaa kesää ei tule uudelleen seuraavaan kymmeneen vuoteen.

Vierailija
39/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein karmeinta tässä on se, että kun katsoo seuraavan 5-10 vrk. sääennustetta, niin mitään parannusta ei ole luvassa. Pelkkää kylmää ja sadetta luvassa koko ajan. Ja Ennusteperiodin lopulla ollaankin sitten jo melkein elokuussa. Joten eiköhän tämä kesä ollut tässä.

Vierailija
40/68 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:58"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:55"]

Miten niin ei voi mennä Serenaan? Sinnehän voi mennä vaikka talvellakin! Nythän siellä olisi hyvä käydä, kun ei ole niin paljon porukkaa. 

[/quote]

No... sitä kun haluaisi olla myös siellä ulkona, ei vain kökkiä sisällä.

ap

[/quote]

Uimapuvut päällähän siellä joka tapauksessa ollaan joten miksei ulkoaltaisiin voisi mennä sateella? Välillä käy vähän lämmittelemässä saunassa?