Ymmärsinköhän oikein?
" Ammattikorkeakoulun valintaperusteet
Pohjakoulutus: ylioppilastutkinto tai alan ammatti-, perus- tai opistotutkinto + 3 vuotta alan työkokemusta yo- tai ammatillisen tutkinnon suorittamisen jälkeen"
Eli jos on pohjakoulutuksena matkailualan pt, mutta ei alan työkokemusta, ei voi hakea?
Kommentit (4)
Valintakokeisiin ( " nuorisopuoli" ) ei tarvita mitään työkokemusta.
Tarvitsisiko sen olla ihan alan työkokemusta. Minulta kelpasi sosiaalipuolelle aikuiskoulutukseen kaikki sosiaali-, terveys- ja kasvatuspuolen työkokemus.
Ja kaikki nuorisokoulutukset ovat päiväopetusta, mutta nuo aikuiskoulutukset ovat ilta- ja monimuoto-opiskelua, joka olis ihan mahtavaa perheelliselle. Mutta perkule kun tarvitaan työkokemusta 3v opintojen päättymisen jälkeen. Mä saan paperit tässä kohtapuolin käteen..prkl...
ap
siis jos kurssille mahtuu. Onnistuisko teilläkin? Entäs jos kokeilet pääsykokeita ja sitten luovit niille iltakursseille...?
Minä olen perheellinen ja päiväopetuksessa. Ihan hyvin on onnistunut tämäkin. Yleensä lukujärjestyksessä tilaa viikolla tehdä tehtäviä ja illat sitten perheelle. " Nuorisopuolella" on kyllä perheellisiäkin, niitä joilla ei tuota 3 vuoden työkokemusta.
t. 4
Joten periaatteessa mahdottomuus.
Työkokemusta kyllä multa löytyy, mutta kaupalliselta alalta...
Huoh...
ap