Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gluteeniton ruokavalio ja akne

Vierailija
08.07.2015 |

Ajattelin kokeilla gluteenitonta ruokavaliota aknen hoitoon, mutta en tiedä mitä ruoka-aineita pitää vältää. Neuvokaa minua.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tai sit aknen aiheuttaa hormonitoiminnan häiriö, eikä siihen auta mikään. Ei ruokavalio, mönjät eikä pillerit.
T. 12 vuotta aknen kanssa, näillä mennään

Vierailija
2/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gluteenittomuudella ei ole mitään vaikutusta akneen/näppyihin. Mulla on ollut kohta kymmenen vuotta keliakia, joten en siis syö gluteenia, mutta ihon kunto seilaa ääripäästä toiseen. Ihan siis muut asiat vaikuttaa. 

Muutenkin ärsyttää tuollaiset huvikseen gluteenittomalla ruokavaliolla olevat hifistelijät. Gluteeni ei todistetusti ole haitallista kenellekään muille kuin keliaakikoille. Ärsyttää, kun itse pitää aina etsiä tai pyytää erikoistuotteita ja tyytyä monesti huonompiin korvikkeisiin, ja sitten sellainen, joka saisi syödä mitä vaan rupeaa nirsoilemaan. Raivostuttavaa. 

Vierailija
4/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:04"]

Gluteenittomuudella ei ole mitään vaikutusta akneen/näppyihin. Mulla on ollut kohta kymmenen vuotta keliakia, joten en siis syö gluteenia, mutta ihon kunto seilaa ääripäästä toiseen. Ihan siis muut asiat vaikuttaa. 

Muutenkin ärsyttää tuollaiset huvikseen gluteenittomalla ruokavaliolla olevat hifistelijät. Gluteeni ei todistetusti ole haitallista kenellekään muille kuin keliaakikoille. Ärsyttää, kun itse pitää aina etsiä tai pyytää erikoistuotteita ja tyytyä monesti huonompiin korvikkeisiin, ja sitten sellainen, joka saisi syödä mitä vaan rupeaa nirsoilemaan. Raivostuttavaa. 

[/quote]

Älä narise. Mulle lääkäri ehdotti gluteenittoman ruokavalion kokeilemista vatsavaivojen takia. Monet joutuvat eri syistä sitä kokeilemaan kun varsinaista vikaa ei löydy mutta suolisto on kuralla silti.

Vierailija
5/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:04"]

[/quote]

Niin sinulla ei ole vaikutusta, muilla voikin olla. Outoa, että raivostut muiden gluteenittomuudesta, onko se sinulta pois? On vain hyvä kun ihmiset tajuavat vähentää täysin turhan ja sairauksia aiheuttavan ainesosan ruokavaliostaan. Muista, että stressikin voi aiheuttaa sitä aknea.

Vierailija
6/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:01"]Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä
[/quote]

Mitä sitten voin syödä, jos jätän maitotuotteetkin pois? Ennen söin aamulla leipää, mutta nykyään maustamattoman jogurtin. Mitä sitten tohon tilalle?

Vierailija
7/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:04"]Gluteenittomuudella ei ole mitään vaikutusta akneen/näppyihin. Mulla on ollut kohta kymmenen vuotta keliakia, joten en siis syö gluteenia, mutta ihon kunto seilaa ääripäästä toiseen. Ihan siis muut asiat vaikuttaa. 

[/quote]
Miksi se sua raivostuttaa? Mun järkeeni ainakin käy että mitä useampi ihminen käyttää gluteenittomia tuotteita niin sitä alemmaksi niiden hintaa voi saada. Siitä on siis jopa hyötyä myös sinulle.

Mä käytän gluteenittomia tuotteita sen takia että miehellä on keliakia ja olisi hölmöä ostella toiselle esim. gluteenillista leipää ja toiselle gluteenitonta kun puolet menisi kummaltakin piloille. Mun mielestä on kyllä nykymaailmassa todella helppoa elää gluteenittomalla ruokavaliolla, toki erikoistuotteita täytyy erikseen pyytää mutta ei niiden saaminen kyllä vaikeaa ole. Ja itse tekemällä ainakin saa aivan yhtä hyvää kuin normaalit, gluteenillisetkin.

Vierailija
8/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
9/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:01"]Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä
[/quote]

Mitä sitten voin syödä, jos jätän maitotuotteetkin pois? Ennen söin aamulla leipää, mutta nykyään maustamattoman jogurtin. Mitä sitten tohon tilalle?
[/quote]

Munia?

Vierailija
10/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:01"]Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä
[/quote]

[/quote]

Munia?
[/quote]

Munat ovat yksi niistä harvoista ruoista, joista en pidä. Pystyn kyllä syömään ja ehkä jos pakotan itseni syömään opin pitämään niistä.

Vierailija
11/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:55"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:04"]Gluteenittomuudella ei ole mitään vaikutusta akneen/näppyihin. Mulla on ollut kohta kymmenen vuotta keliakia, joten en siis syö gluteenia, mutta ihon kunto seilaa ääripäästä toiseen. Ihan siis muut asiat vaikuttaa. 

[/quote]
Miksi se sua raivostuttaa? Mun järkeeni ainakin käy että mitä useampi ihminen käyttää gluteenittomia tuotteita niin sitä alemmaksi niiden hintaa voi saada. Siitä on siis jopa hyötyä myös sinulle.

Mä käytän gluteenittomia tuotteita sen takia että miehellä on keliakia ja olisi hölmöä ostella toiselle esim. gluteenillista leipää ja toiselle gluteenitonta kun puolet menisi kummaltakin piloille. Mun mielestä on kyllä nykymaailmassa todella helppoa elää gluteenittomalla ruokavaliolla, toki erikoistuotteita täytyy erikseen pyytää mutta ei niiden saaminen kyllä vaikeaa ole. Ja itse tekemällä ainakin saa aivan yhtä hyvää kuin normaalit, gluteenillisetkin.
[/quote]

Täältä ohis kommentoi, että kuulostaa pöljältä tuo teidänkin toiminta. Gluteenia sisältävät leivät ovat hurjan paljon parempia kuin gluteenittomat. Itse olen keliaakikko, ja tietysti mies syö normaaleja ruokia. Pakastin on keksitty, jos ei ruisleivät hänellä kulu riittävän nopsaan. Ja gluteenittomat ovat muutenkin yleensä pakasteita. Nooh, joillakin ilmeisesti rahaa on hukkaankin heitettäväksi...

Vierailija
12/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:01"]Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä
[/quote]

[/quote]

Munia?
[/quote]

Munat ovat yksi niistä harvoista ruoista, joista en pidä. Pystyn kyllä syömään ja ehkä jos pakotan itseni syömään opin pitämään niistä.
[/quote]
Ja vehnätöntä leipää on myös olemassa. Itse käytän vain 100% kauraleipää. Ihan siksi kun muut viljat aiheuttavat vatsaoireita.

Vierailija
13/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:01"]Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä
[/quote]

[/quote]

Munia?
[/quote]

[/quote]
Ja vehnätöntä leipää on myös olemassa. Itse käytän vain 100% kauraleipää. Ihan siksi kun muut viljat aiheuttavat vatsaoireita.
[/quote]
Tai vaihtoehtona vaikka kaura tai riisipuuro?

Vierailija
14/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:01"]Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä
[/quote]

[/quote]

Munia?
[/quote]

[/quote]
Jos itse testaisin gluteenitonta ja maidotonta aamupalaa, niin söisin gluteenitonta leipää maidottomalla keijulla (se sininen, laktoositon keiju on myös maidoton). Päälle vielä jotain kinkkua ja kasviksia. Juomaksi appelsiinituoremehua.

Eri asia sitten se, onko hommassa mitään järkeä. Jaksaisiko sitä kovin pitkään, vaikka iho vähän paremmaksi tulisikin?

Meillä on yhdellä perheenjäsenellä keliakia ja toisella maitoallergia. Ei tämä ruokien keksiminen hauskaa ole. Kyllästyttää! Toivon niin että tuo maitoallergia menisi ohi pian...

Vierailija
15/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:06"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 19:01"]Jätä ainakin maitotuotteet pois. Ja sokeri ja vehnä
[/quote]

[/quote]

Munia?
[/quote]

[/quote]
Jos itse testaisin gluteenitonta ja maidotonta aamupalaa, niin söisin gluteenitonta leipää maidottomalla keijulla (se sininen, laktoositon keiju on myös maidoton). Päälle vielä jotain kinkkua ja kasviksia. Juomaksi appelsiinituoremehua.

Eri asia sitten se, onko hommassa mitään järkeä. Jaksaisiko sitä kovin pitkään, vaikka iho vähän paremmaksi tulisikin?

Meillä on yhdellä perheenjäsenellä keliakia ja toisella maitoallergia. Ei tämä ruokien keksiminen hauskaa ole. Kyllästyttää! Toivon niin että tuo maitoallergia menisi ohi pian...
[/quote]

Vierailija
16/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut akne on-off viimeiset 15 vuotta. Valilla on ollut tosi hyvia kausia, valilla taas ihan kamalia. Pahimpina aikoina olen syonyt antibiootteja, jotka ovat korjanneet tilannetta vahan.

Taman lisaksi mulla on myos ollut IBS, erilaisia ihottumia yms. ja olen huomannut, etta akne, IBS, ihottumat KAIKKI pahenevat aina, kun minulla on stressia (ja voi siis liittya hormoonitoiminnan muutoksiin stressikausina). Luulenkin, etta kaikki nuo eri vaivat liittyvat jotenkin toisiinsa.

Itsellani on auttanut lahes maidoton ruokavalio. Erityisesti lehman maito ja juustot on ns. kiellettyjen listalla, koska niista saan ihan kammottavia paukamia kasvoihin. Syon myos paljon kasviksia, valtan vehnaa, punaista lihaa ja olen saanut niilla aika hyvin kontrolloitua ihottumia ja finneja.

MUTTA: kaikki ovat erilaisia! Eli suosittelisin vahan testailemaan, etta pahentaako tietty ruoka-aine akneasi. Voit tehda taman jattamalla kyseisen ruoka-aineen ruokavaliostasi pariksi viikoksi ja sitten palauttamalla sen taas. Katso mita tapahtuu ja onko ruokavaliolla vaikutusta sinun vaivoihisi.

Ja te kaikki "akne johtuu vain hormooneista, ruokavaliolla ei ole vaikutusta asiaan"-huutelijat: Juu, voi ollakin joillekin, mutta vaittaisin silti, etta monilla akne voi hyvinkin liittya ruokavalioon.

Vierailija
17/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä hetki aknea. Sitä hormoniperäistä. Hormonien esiaste on kolesteroli, joo juuri se suuri syntipukki. Jos siis kuulut siihen suureen enemmistöön, joka välttää kolesterolia kaikessa ja syöt vielä varmuuden vuoksi kolesterolia alentavia elintarvikkeita tai lääkkeitä, voi hyvinkin olla, että sinulla ei ole tarpeeksi kolesterolia normaaliin hormonintuotantoon. Elimistösi on siis sekaisin ja siksi sinulla on akne ja mahdollisesti myös muita hormoniperäisiä vaivoja. Kilpirauhasongelmat, PCO, kuukautisongelmat, lapsettomuus jne.

Gluteeniton ruokavalio voi auttaa akneesi tai sitten ei. Sitä ei tiedä ennen kuin kokeilet useamman viikon ajan. Juuri sinulle sopivaa ruokavaliota ei kukaan muu voi ylhäältä määrätä. Voit myös kokeilla auttaisiko suurempi kolesterolin syönti juuri sinun akneesi. Lisää ruokavalioosi kananmunia, lihaa, äyriäisiä ja ihan oikeaa voita. Nykytiedon mukaan syöty kolesteroli ei aiheuta sydäntauteja. 

Vierailija
18/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:29"]

Ajattelin kokeilla gluteenitonta ruokavaliota aknen hoitoon, mutta en tiedä mitä ruoka-aineita pitää vältää. Neuvokaa minua.

[/quote]Ajattelit kokeilla gluteenitonta, mutta et edes tiedä mitä se tarkoittaa??

Vierailija
19/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 22:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 17:29"]

[/quote]Ajattelit kokeilla gluteenitonta, mutta et edes tiedä mitä se tarkoittaa??
[/quote]

Juups

Vierailija
20/28 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lähti kystiset finnit kun lopetin vehnänsyömisen. Finnit oli siis mulla joku allergiareaktio. (olen allerginen gluteenille)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme viisi