Miksi tytöt tekevät harrastusten puitteissa työtä, pojat eivät?
Tyttöjä näkee äiteineen enne joulua paketoimassa, myymässä, inventoimassa... Tytöt leipovat, askartelevat, oli harrastus sitten luistelu, voimistelu, mikä vain urheilu. Tytöt joutuvat tehdä työtä saadakseen rahaa.
Sama asia ratsastusharrastus, siellä joutuu tehdä kovasti työtä.
Valtio ja kunnat eivät tue noita tyttöjen harrastuksia oikeastaan olleenkaan.
Sen sijaan jääkiekkoilevat pojat passataan pilalle. En ole koskaan nähnyt poikia kauppakeskuksissa paketoimassa tai inventoimassa. Jos heillä on myyntipöytä, äidit ovat leiponeet poikeinsa puolesta. Ei ole mitään leipomisgeeniä olemassa, pojat osaavat aivan yhtä hyvin jos haluavat.
Koska äidit hemmottelevat poikansa pilalle, ja tästä koituu myöhemmin paljon avioeroja ja särkyneitä perheitä, kun vaimo ei jaksa isoa lasta, niin eikö koulu voisi järjestää pojille työtä? Esim. pojat vuorotellen kello 5 koululle siivoamaan vessat, käytävät, kaikki? Siivojia ei näin enää tarvittaisi ollenkaan ja kunnat säästäisivät.
Kommentit (93)
Mulla on ollut minimitoiveet miesystävälle.
1) Pitää olla sisko/siskoja, että osaa olla naisten kanssa.
2) Pitää olla/ollut lemmikkejä, että ymmärtää eläimiä.
Nyt lisään siihen listaan kolmannen:
3) Ei jääkiekkoharrastusta.
Koska: kuka sen kasvatuksen jaksaa aloittaa alusta aikuisen miehen kanssa?
Kyllä minun poikani tekivät talkootöitä lain puitteissa ollessaan nuorempia. Mm. pihojen siivousta, Karkkien myymistä, autojen pesua jne
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:50"] Kyllä minä pienenä poikana myin pesupulvereita ja sukkia ovelta ovelle ja äiti teki työvuoroja paikallisen Citymarketin pullohuoneella, jonne oli tehty sopimus joukkueen kanssa rahojen keräämisestä. Naurettavaa yleistystä ja miesvihaa [/quote] Äiti teki....Naurettavaa tosiaan. [/quote] Niin, koska ei taida olla laillista laittaa 9v kakaraa yksin pullohuoneelle työskentelemään. Toki olin usein siellä kaverina, se oli jopa ihan mukavaa. Samallalailla äiti auttoi pikkusiskoni harrastuksen raha-asioissa kun hänen aikansa koitti. Hienosti sivuutit faktan, että tein itsekin rahan keräämiseksi töitä myymällä sukkia ja astianpesuainetta ovelta ovelle
[/quote]
Ehkä en arvosta kerjäläisiä ja kaupustelijoita.
Meillä ei kukaan joukkueelaisten vanhemmistakaan tahtonut tehdä talkoita, vaan maksoivat mieluummin korkeamman maksun.
Harmitti kyllänäin pienipalkkaisena yksinhuoltajana.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]Mulla on ollut minimitoiveet miesystävälle.
[/quote] ja kuka niitä karvakasoja jaksaisi.
Nykyään talkoita myös verotetaan niin rankasti ( koska iso harmaan talouden muoto) ettei ole kovin kannattavaa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:50"] Kyllä minä pienenä poikana myin pesupulvereita ja sukkia ovelta ovelle ja äiti teki työvuoroja paikallisen Citymarketin pullohuoneella, jonne oli tehty sopimus joukkueen kanssa rahojen keräämisestä. Naurettavaa yleistystä ja miesvihaa [/quote] Äiti teki....Naurettavaa tosiaan. [/quote] Niin, koska ei taida olla laillista laittaa 9v kakaraa yksin pullohuoneelle työskentelemään. Toki olin usein siellä kaverina, se oli jopa ihan mukavaa. Samallalailla äiti auttoi pikkusiskoni harrastuksen raha-asioissa kun hänen aikansa koitti. Hienosti sivuutit faktan, että tein itsekin rahan keräämiseksi töitä myymällä sukkia ja astianpesuainetta ovelta ovelle
[/quote]
Ehkä en arvosta kerjäläisiä ja kaupustelijoita.
[/quote]
>Ole katkera nainen
>miehet sikoja yhyhy
>vaadi poikalapsia tekemään jotain harrastusrahojensa eteen
>poikalapset tekevät jotain rahojensa eteen
>"YHYY paskasti teette kun en arvosta kerjäläisiä tai kaupittelijoita"
>silti valittaa miksi vain tytöt kaupittelevat tavaraa, joka poikien toteuttamana on jotain mitä et arvosta? :Dd
Olisko järkevämpää ja kivempaa pelata sitä jääkiekkoa ulos jäädytetyillä kentillä ihan harrastusmielessä kuin hallissa verenmaku suussa kilpailla kenestä tulee se rahakas nhl-tähti? Pahimmassa tapauksessa vielä myöhään illalla, kun eihän niitä hyviä pelivuoroja kaikki saa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]
[/quote]
Sinkkuna tulet varmaan pysymäänkin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]Mulla on ollut minimitoiveet miesystävälle. 1) Pitää olla sisko/siskoja, että osaa olla naisten kanssa. 2) Pitää olla/ollut lemmikkejä, että ymmärtää eläimiä. Nyt lisään siihen listaan kolmannen: 3) Ei jääkiekkoharrastusta. Koska: kuka sen kasvatuksen jaksaa aloittaa alusta aikuisen miehen kanssa? [/quote] ja kuka niitä karvakasoja jaksaisi.
[/quote]
Tää listahan toimii! Karsii kaikki epäkelvot.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:12"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]Mulla on ollut minimitoiveet miesystävälle. 1) Pitää olla sisko/siskoja, että osaa olla naisten kanssa. 2) Pitää olla/ollut lemmikkejä, että ymmärtää eläimiä. Nyt lisään siihen listaan kolmannen: 3) Ei jääkiekkoharrastusta. Koska: kuka sen kasvatuksen jaksaa aloittaa alusta aikuisen miehen kanssa? [/quote] ja kuka niitä karvakasoja jaksaisi.
[/quote]
Tää listahan toimii! Karsii kaikki epäkelvot.
[/quote] vakka kantensa valitsee :D
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:16"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]
[/quote]
Sinkkuna tulet varmaan pysymäänkin.
[/quote]
Ei kait toi nyt ihan mahdoton lista ole, olen kuullut paljon kovempiakin vaatimuksia. Autoa, rahaa, ulkomaanmatkaa, filmitähden ulkonäköä jne.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:40"]
Niin, kertokaapa tosiaan te harrastavien poikien äidit, miksi te pesette poikienne pyykit ja leivotte myyjäisiin ym? Eikä poikien tietenkään tarvitse kotitöitäkään tehdä, kun on niin rankka harrastus.
No, sama se oli jääkiekkoilevan tytön vanhempana, mutta tyttö tosiaan myi itsekin joululehtiä ja inventoi kaupassa tavaraa.
Ihan sama se minulle muuten olisi, mutta mistähän minun tyttäreni löytävät aikanaan lapsilleen isän, joka ei loisi perheessä vaan isona lapsena.
[/quote]
Mist te tiedätte ettei pojat ole osallistuneet??
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:12"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]Mulla on ollut minimitoiveet miesystävälle. 1) Pitää olla sisko/siskoja, että osaa olla naisten kanssa. 2) Pitää olla/ollut lemmikkejä, että ymmärtää eläimiä. Nyt lisään siihen listaan kolmannen: 3) Ei jääkiekkoharrastusta. Koska: kuka sen kasvatuksen jaksaa aloittaa alusta aikuisen miehen kanssa? [/quote] ja kuka niitä karvakasoja jaksaisi. [/quote] Tää listahan toimii! Karsii kaikki epäkelvot. [/quote] vakka kantensa valitsee :D
[/quote]
Ja missukka kiekkoilijan. :D
Onhan se hyvä, että poitsu ymmärtää eläimiä. Naisia tuskin kuitenkaan.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:17"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:12"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:06"]Mulla on ollut minimitoiveet miesystävälle. 1) Pitää olla sisko/siskoja, että osaa olla naisten kanssa. 2) Pitää olla/ollut lemmikkejä, että ymmärtää eläimiä. Nyt lisään siihen listaan kolmannen: 3) Ei jääkiekkoharrastusta. Koska: kuka sen kasvatuksen jaksaa aloittaa alusta aikuisen miehen kanssa? [/quote] ja kuka niitä karvakasoja jaksaisi. [/quote] Tää listahan toimii! Karsii kaikki epäkelvot. [/quote] vakka kantensa valitsee :D
[/quote]
[/quote] mikä on missukka?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:20"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 14:19"]
[/quote]
[/quote] mikä on missukka?
[/quote]joku teini-ilmaus ehkä?
Kyllä mun mieheni nuorena poikana oli mukana partion rahankeruussa. Myivät joulukuusia, pukkipalveluja, joulukalentereita, kävivät järkkäämässä partiokaupan varaston jne. Mutta ehkä partio toimii vähän eri arvopohjalla kuin jääkiekkoseurat...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 13:50"]
Kyllä minä pienenä poikana myin pesupulvereita ja sukkia ovelta ovelle ja äiti teki työvuoroja paikallisen Citymarketin pullohuoneella, jonne oli tehty sopimus joukkueen kanssa rahojen keräämisestä. Naurettavaa yleistystä ja miesvihaa
[/quote]
Äiti teki....Naurettavaa tosiaan.
[/quote]
Niin, koska ei taida olla laillista laittaa 9v kakaraa yksin pullohuoneelle työskentelemään. Toki olin usein siellä kaverina, se oli jopa ihan mukavaa.
Samallalailla äiti auttoi pikkusiskoni harrastuksen raha-asioissa kun hänen aikansa koitti.
Hienosti sivuutit faktan, että tein itsekin rahan keräämiseksi töitä myymällä sukkia ja astianpesuainetta ovelta ovelle