Leponex
Kommentit (17)
Vierailija kirjoitti:
Ainoa lääke, josta oli oikeasti hyötyä, vaikka toki on ollut myös paljon haittoja.
Mitä oireita sinulla on mihon leponex auttoi?
Ennen neuroleptien keksimistä vaikeasti psykoottiset ihmiset olivat riehumassa hulluinhuoneiden häkeissä ja kettingeissä. Joissakin tapauksissa sivuvaikutukset ovat pienempi paha, vaikka ne olisivatkin vakavia, kuten Leponexilla.
Kun annettiin Leponexia ja Sombutalia, niin vihdoin rauhoituin. Ja loppuelämä Hibernalia.
Eikö nykyaikana voi jo käyttää miedompia lääkkeitä kuin leponexia? Minullekin määrättiin sitä ja sukulainen ja hoitotaho painostivat käyttämään. Lopetin viikossa ja nyt on mennyt pari vuotta ilman psykoottisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa lääke, josta oli oikeasti hyötyä, vaikka toki on ollut myös paljon haittoja.
Sairastan skitsoaffektiivista häiriötä. Leponex vei harhat pois. Ennen sitä, minua seurasi tumma hahmo joka paikkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairastan skitsoaffektiivista häiriötä. Leponex vei harhat pois. Ennen sitä, minua seurasi tumma hahmo joka paikkaan.
Se oli varmaan joku paha henki.
Minulla leponex on kaiken varalta-lääke. Kaksi pakettia vie takuulla hengen. Säilytän niitä jos päädyn lopulliseen ratkaisuun.
Leponex on lääke, jota ei turhan päiten kirjoiteta. Se on hankala lääke, mutta edelleen ainut toimiva psykoottisuuteen, joten hyöty on kuitenkin suurempi kuin haitat. Vai onko joku oikeasti sitä mieltä, että salakavala psykoosiin vaipuminen on pienempi paha? Itsehän sitä sairauden puolelle liukumista ei välttämättä edes huomaa. Ulkopuoliset näkevät omituisen käytöksen, itsestään huolehtimattomuuden, oudot ajatuskuviot.
Vierailija kirjoitti:
Leponex on lääke, jota ei turhan päiten kirjoiteta. Se on hankala lääke, mutta edelleen ainut toimiva psykoottisuuteen, joten hyöty on kuitenkin suurempi kuin haitat. Vai onko joku oikeasti sitä mieltä, että salakavala psykoosiin vaipuminen on pienempi paha? Itsehän sitä sairauden puolelle liukumista ei välttämättä edes huomaa. Ulkopuoliset näkevät omituisen käytöksen, itsestään huolehtimattomuuden, oudot ajatuskuviot.
On sitä turhanpäitenkin kirjoitettu.
Vierailija kirjoitti:
Ennen neuroleptien keksimistä vaikeasti psykoottiset ihmiset olivat riehumassa hulluinhuoneiden häkeissä ja kettingeissä. Joissakin tapauksissa sivuvaikutukset ovat pienempi paha, vaikka ne olisivatkin vakavia, kuten Leponexilla.
Oikeudenmukaisinta olisi jos potilas saisi itse valita joko Leponexin tai sitten sen häkin/kettingin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeudenmukaisinta olisi jos potilas saisi itse valita joko Leponexin tai sitten sen häkin/kettingin.
Mikähän tyranni sinä olet....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AVOHOIDOSSA lääkitys on aina vapaaehtoinen!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AVOHOIDOSSA lääkitys on aina vapaaehtoinen!
Kauaa ei välttämättä saa olla avohoidossa jos on lääkekielteinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän tyranni sinä olet....
Ei tyranni vaan sen kannalla että edes joku itsemääräämisoikeus pitäisi olla. Nykyään ei ole.
Tuossa joku kertoi, että lääkärit kirjoittavat Leponexia turhaan. Ymmärtääkseni ei käytännössä koskaan ensimmäinen lääke mitä kokeillaan. Tottahan on, että jos potilas kertoo olevansa harhainen eikä oikeasti sitä ole, lääke on silloin turha. Valitettavasti psyyke lääkkeistä on yleensä aina sivuvaikutuksia ja totta kai on harmi jos väsyttää, syötättää tai ruoka ei maistu, viina tai huumeet ei lääkkeen kanssa käy yhdessä tai tulee seksi ongelmia, mutta silloin pitää ihmisen miettiä itse onko järjen kasassa pysymisen hinta liian kova. Harhat ei kuitenkaan yleensä ilman lääkkeitä katoa minnekään.
Pistäkää jo v.....uun noibfeikki lääkkeet.