Mies valehteli "pikkuasiasta", miten reagoisit?
Vuosi seurusteltu. Tapailumme alkuvaiheessa hän viestitteli erään naisen kanssa, huomasin tämän silloin (siis reilu vuosi sitten) sattumalta kun katsoin kelloa hänen puhelimestaan. En sanonut tuolloin mitään, koska ei seurusteltu vielä tai oltu vakavalla tasolla joten ei se mua haitannut.
Nyt tämän naisen nimi tuli muuta kautta esille (lainasin hänen puhelintaan ja huomasin että tämän nimisen henkilön numero on tallennettuna siellä), kysyessäni asiasta kertoi itse että on viestitellyt aiemmin tämän naisen kanssa. Kysyin, kauanko siitä on aikaa ja hän sanoi siitä olevan 2 vuotta aikaa. Kysyin usean kerran että onko siitä varmasti niin kauan. Jäi heti kiinni kun kerroin nähneeni sen viestin aiemmin.
Miten reagoisit tällaiseen? Olen luottanut mieheen 100% ja tuntuu että väkisin tämä jonkinlaisen särön siihen aiheuttaa.
Kommentit (63)
Menkää nyt eteenpäin tai kääntykää eri teille. Molemmilla on petrattavaa joka tapauksessa.
Eli valkoiset valheet pikkujutuissa on huono, mutta niin myös se että ap teki tuosta nyt jutun, mokomasta pikkuasiasta. Eri asia on sitten jos niitä valkoisia pikkuvalheita on kasautunut muitakin, sitten se on kaava joka ei lupaa hyvää. Mutta tuollainen yksittäinen pieni juttu kannattaa ihan oikeasti jättää nyt vaan omaan arvoonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jotka sanovat sairaalloisen mustasukkaiseksi, mua ei siis haittaa että miehellä on se numero eikä haittaa että hän on keskustellut tämän naisen kanssa, vaan se että valehteli sen olleen ennen meidän tapaamista vaikka näin ei ollut.
Hän oli vieressäni kun lainasin hänen puhelintaan, olin tallentamassa sinne erästä numeroa ja tässä yhteydessä ehdotti samankaltaista numeroa joka oli juuri tämän naisen. Eli ei, en ole tutkinut hänen puhelintaan
-apTallentamassa miehen puhelimeen numeroa :-DDDDDD
Kyllä, minun äitini numeroa, kun oli asiaa hänelle mutta mulla ei ollut omaa puhelinta mukana ja äitini oli aiemmin pyytänyt mieheni numeroa jos joskus tarvitsee. Tämäkö tässä nyt on ihmeellisintä?
-ap
No on ihmeellistä! Miksi sun äidin pitäisi soitella sun miehelle, ihan sairasta.
Ihmettelen mitä v... ittua se kenellekään kuuluu kenen kanssa viestittelee tai kenen numeroita puhelimessa on ja millä nimellä... Olis aika ahdistavaa olla suhteessa jos vaimo kyttäis mun puhelimia tai vaikka yövuorossa ollessaan kuinka vielä aamuyön tunteina käytän Whatsappia... Onneksi ei paljon isommatkaan jutut aiheuta ongelmia meillä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikille jotka sanovat sairaalloisen mustasukkaiseksi, mua ei siis haittaa että miehellä on se numero eikä haittaa että hän on keskustellut tämän naisen kanssa, vaan se että valehteli sen olleen ennen meidän tapaamista vaikka näin ei ollut.
Hän oli vieressäni kun lainasin hänen puhelintaan, olin tallentamassa sinne erästä numeroa ja tässä yhteydessä ehdotti samankaltaista numeroa joka oli juuri tämän naisen. Eli ei, en ole tutkinut hänen puhelintaan
Kyllä, minun äitini numeroa, kun oli asiaa hänelle mutta mulla ei ollut omaa puhelinta mukana ja äitini oli aiemmin pyytänyt mieheni numeroa jos joskus tarvitsee. Tämäkö tässä nyt on ihmeellisintä?
-apOn, todella ihmeellistä. Vuoden seurustelusuhde ja miehen puhelimeen tallennat äitisi numeroa. Kuka edes muistaa ihmisten numeroita ulkoa? Minä en muista edes puolisoni tai lapseni numeroa.
Voi jestas :D oltiin meidän mökillä viikonlopun vietossa. Lähdettiin hiihtämään, hänellä oli puhelin mukana, mulla ei. Hiihtoretki venyi pidemmäksi kun oli aiemmin suunniteltu joten päädyttiin soittamaan mun äidille että menevät isän kanssa ensin saunaan, koska meillä kestää ja sauna oli lämmin. Äitini oli aiemmin pyytänyt miehen numeroa, jos joskus tarvii johonkin. Tämän vuoksi päädyttiin siihen että tallennetaan numero hänen puhelimeensa ja minä näppäilin sen koska muistan sen ulkoa. Muistan paljon puhelinnumeroita ulkoa, mm perheenjäsenten, osan kavereista ym eikä siinä mielestäni ole mitään erikoista.
-ap
Etkö nyt tätä palstaa lukeneena ole ymmärtänyt, että miehet ovat suoraan h-tistä ja typerintä mitä nainen voi tehdä on yleensäkään yrittää olla minkään miehen kanssa. Osta dildo.
Sua ei yhtään haittaa se, että miesystävä ei pidä sua luotettavana vaan riehuvana akkana?
Minullakin on puolison äidin numero, koska ollaan käyty yhdessä mm sienimetsällä ja sovittu siihen liittyvistä aikatauluista
-ap
Eniten tässä ihmetyttää se että mies sanoi viestitelleensä naisen kanssa ”jonka numeron on saanut kaveriltaan ja ei ole koskaan nähnyt naista ”
Ap, tämä ei takuulla ole totta!
Mutta kieltämättä, itse asiasta teit turhan ison numeron.
Ensin viikon itkupotkuraivari ja sitten ilmoitus poliisille, että mies hakkaa mustelmille.
Heivaa ukkos mäelle! Kerran valehtelija aina valehtelija. Se on kerrasta poikki, kiitos ja näkemiin! Älä kuuntele selittelyjä!
Terveisin kiintiö rempseä muijja av:lta ja naistenhuoneryhmistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-apOn, todella ihmeellistä. Vuoden seurustelusuhde ja miehen puhelimeen tallennat äitisi numeroa. Kuka edes muistaa ihmisten numeroita ulkoa? Minä en muista edes puolisoni tai lapseni numeroa.
Voi jestas :D oltiin meidän mökillä viikonlopun vietossa. Lähdettiin hiihtämään, hänellä oli puhelin mukana, mulla ei. Hiihtoretki venyi pidemmäksi kun oli aiemmin suunniteltu joten päädyttiin soittamaan mun äidille että menevät isän kanssa ensin saunaan, koska meillä kestää ja sauna oli lämmin. Äitini oli aiemmin pyytänyt miehen numeroa, jos joskus tarvii johonkin. Tämän vuoksi päädyttiin siihen että tallennetaan numero hänen puhelimeensa ja minä näppäilin sen koska muistan sen ulkoa. Muistan paljon puhelinnumeroita ulkoa, mm perheenjäsenten, osan kavereista ym eikä siinä mielestäni ole mitään erikoista.
-ap
Muistat ulkoa, mutta et osaa sanella numero numerolta, ainoastaan näppäillä?
Hohh, Hohh, hoijaa.
Yritähän nyt keksiä vähän parempaa.
Mun mies on joskus jättänyt kertomatta mulle ikäviä asioita. Kuitenkin mulla oli epäily joistakin niistä. Myöhemmin kun tätä on ruodittu niin selvisi että syy oli se että hän halusi suojella mua niiltä ikäviltä asioilta. Tein selväksi että mua loukkasi eniten se asioiden piilottelu ja pienet valheet kuin ne itse asiat mistä mulle ei kerrottu. Mun mielestäni rehellisyys ennenkaikkea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
hän valehteli siis tietoisesti vai ei edes muistanut, että siitä on vuosi, kun jutteli tälle naiselle? mitä hän sanoi siihen, kun kerroit, että näit viestin tältä naiselta vuosi sitten?
Tietoisesti. Sanoi, että meni paniikkiin ja luuli että suutun ja siksi valehteli
-apmielenkiintoista, että hänen mielestään on parempi valehdella tässä tapauksessa. tämähän on tosiaan aika pieni asia, mut mä miettisin juuri tätä valehtelua eniten. eli pitäis vain turvautua valehteluun, kun se on itselle helpompaa? hmm.
miten keskustelu eteni tästä vai etenikö minnekään? kuitenkin sanoit, että sua ei tämä juttelu haitannut niin oletan, että asiasta ei kuitenkaan riitaa seurannut?
Olin toki pettynyt ja sanoin sen että tämä on kolaus luottamukselle, mitään varsinaista riitaa ei käyty. Illalla keskusteltiin asiasta pitkään ja hän selitti, miksi valehteli (juuri tuo että suuttuisin ja olen ehkä aiemmin ollut turhasta mustasukkainen), kun yleensä hän on kertonut avoimesti kaiken, mm molempien ex-puolisoista on puhuttu. Sen takia ihmetyttääkin kun yhtäkkiä valehteli tuommoisesta.
-ap
Kirjoitat, että ole ollut aiemmin turhasta mustasukkainen, mutta seuraavassa viestissäsi "...ja tähän asti luottanut mieheen 100%.". Huomaatko Ap ristiriidan? Jo tämä aloituksesi kertoo siitä, että tunnet mustasukkaisuutta (joka on muuten hyvin inhimillinen tunne). Sen sijaan, että projisoisit tätä nyt mieheesi, voisitko pohtia, miksi koet mustasukkaisuutta? Onko sinulla aiempia kokemuksia, jossa olet tullut hylätyksi, joka vielä tekee kipeää? Tärkeää, että löytäisi nyt ymmärrystä itseäsi kohtaan, ja ymmärrystä tunteitasi kohtaan - ne kertovat aina jostakin syvemmästä. Tärkeää myös, ettet laita miestäsi vastuuseen tunteestasi, sillä miehesi ei nyt ole millään tavalla syyllinen tässä tilanteessa. Mikäli miehesi joutuu jatkuvasti pelkäämään reaktioitasi, ajat hänet itse pois luotasi.
soita siihen numeroon ja kysy mikä tää juttu on että nainen viestittelee varatun miehen kanssa ja sano haluat varmuuden etkä voi luottaaa miehen sanomiseen. Oikeesti. Elämäsi aika on kalliimpaa kun tuo arvuuttelu mitä mies tekee selkäsi takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Kai sun vanhemmat olisivat älynneet mennä saunaan ilman soittelua, keski-ikäiset ihmiset sentään kyseessä.
Kyllä minä sen ymmärrän, että annetaan puolisoiden numerot myös kaikille vanhemmille, on minullakin poikani naisystävän numero ja soitellaan ja viestitellään. Mutta ehkä toisenlaisessa tilanteessa tulisi annettua numero kuin keksken hiihtolenkin ja ihan turhan takia soittelitte. Ei tämä nyt kovin uskottava tarina ole.
Kummastuttaa myös, että onpa hyvin jäänyt sinulle mieleen tämä yli vuoden takainen viestittelynainen, eli jollain tasolla jäänyt taka-alalle kummittelemaan, jos edes koko tarina on totta. Jos nyt on totta, niin kannattaa molempien unohtaa juttu ja keskittyä tulevaisuuteen, jos koette että suhteestanne olisi pidempäänkin yhteiseloon. Tällainen pikkuasioista nillittäminen ei tiedä hyvää jatkoa ajatellen. Voisin veikata, että jatkossakin tulet ottamaan juuri tämän asian esille esim. riitojen yhteydessä, kun et pääse siitä ylitse, kun kerta näin paljon häiritsee jo nyt. Ei tiedä hyvää ollenkaan.
Valehtelu on deal breaker. Erosin vaimosta kun jäi kiinni valehtelusta
Yksittäisestä pikku tilanteesta nyt ei kannata koskaan tehdä numeroa. Sitten vasta jos huomaa että kumppanilla on toistuva kaava tehdä jokin hiertävä asia x (kuten nyt vaikkapa toistuva tapa valehdella ap:n kuvailemalla tavalla), vasta sitten se kannattaa ottaa puheeksi - silloinkin harkiten että miten sen asian esittää.
Jos joka pikkuasiaan takertuu joka kerta, ei suhteesta tule kyllä pitkän päälle mitään, koska se syö molempia osapuolia että pitää jauhaa jostain mitättömästä.
Kyllä ap on tässä se isompi ongelma. Todella epäuskottavaa, että ap olisi tallentanut miehen puhelimeen mitään numeroa. Miksei mies itse tallentanut?
Miksi ap tenttasi naisen yhteystiedoista, vaikka tiesi että mies on viestitellyt ennen suhdetta tämän kanssa? Ei puhelimesta tarvitse poistaa yhteystietoja. Eikä se, poistaako mies yhteystietoja vai ei kuulu ap:lle millään tavalla.
On, todella ihmeellistä. Vuoden seurustelusuhde ja miehen puhelimeen tallennat äitisi numeroa. Kuka edes muistaa ihmisten numeroita ulkoa? Minä en muista edes puolisoni tai lapseni numeroa.