Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies valehteli "pikkuasiasta", miten reagoisit?

Vierailija
21.02.2022 |

Vuosi seurusteltu. Tapailumme alkuvaiheessa hän viestitteli erään naisen kanssa, huomasin tämän silloin (siis reilu vuosi sitten) sattumalta kun katsoin kelloa hänen puhelimestaan. En sanonut tuolloin mitään, koska ei seurusteltu vielä tai oltu vakavalla tasolla joten ei se mua haitannut.

Nyt tämän naisen nimi tuli muuta kautta esille (lainasin hänen puhelintaan ja huomasin että tämän nimisen henkilön numero on tallennettuna siellä), kysyessäni asiasta kertoi itse että on viestitellyt aiemmin tämän naisen kanssa. Kysyin, kauanko siitä on aikaa ja hän sanoi siitä olevan 2 vuotta aikaa. Kysyin usean kerran että onko siitä varmasti niin kauan. Jäi heti kiinni kun kerroin nähneeni sen viestin aiemmin.

Miten reagoisit tällaiseen? Olen luottanut mieheen 100% ja tuntuu että väkisin tämä jonkinlaisen särön siihen aiheuttaa.

Kommentit (63)

Vierailija
21/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos eivät kerran edes tavanneet, niin mitä väliä.

Vierailija
22/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Katsoin hänen puhelimestaan kelloa", "lainasin hänen puhelintaan"?

Olen ollut puolisoni kanssa kohta kahdeksan vuotta. En ole näiden vuosien aikana kertaakaan joutunut katsomaan kelloa hänen puhelimestaan tai lainaamaan hänen puhelintaan. Miksi et kerro ihan suoraan, että tutkit puhelimen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

hän valehteli siis tietoisesti vai ei edes muistanut, että siitä on vuosi, kun jutteli tälle naiselle? mitä hän sanoi siihen, kun kerroit, että näit viestin tältä naiselta vuosi sitten?

Tietoisesti. Sanoi, että meni paniikkiin ja luuli että suutun ja siksi valehteli

-ap

mielenkiintoista, että hänen mielestään on parempi valehdella tässä tapauksessa. tämähän on tosiaan aika pieni asia, mut mä miettisin juuri tätä valehtelua eniten. eli pitäis vain turvautua valehteluun, kun se on itselle helpompaa? hmm.

miten keskustelu eteni tästä vai etenikö minnekään? kuitenkin sanoit, että sua ei tämä juttelu haitannut niin oletan, että asiasta ei kuitenkaan riitaa seurannut?

Olin toki pettynyt ja sanoin sen että tämä on kolaus luottamukselle, mitään varsinaista riitaa ei käyty. Illalla keskusteltiin asiasta pitkään ja hän selitti, miksi valehteli (juuri tuo että suuttuisin ja olen ehkä aiemmin ollut turhasta mustasukkainen), kun yleensä hän on kertonut avoimesti kaiken, mm molempien ex-puolisoista on puhuttu. Sen takia ihmetyttääkin kun yhtäkkiä valehteli tuommoisesta.

-ap

ymmärrän. hyvä kun keskustelitte asiasta! ilmeisesti siis vaihtoivat vain muutamia viestejä eli tämä nainen ei hänelle kovin tärkeä ihminen ollut. kunhan mies ymmärtää, että ei kuulu valehdella, niin eiköhän tästä yli pääse. pääsittekö sellaseen yhteisymmärrykseen, että kumpikaan ei tästä lähin enää valehtele edes pienistä asioista?

se tietysti on vähän outoa, että hänellä on vielä tämä naisen numero. toisaalta, mä itsekin tossa ihan joku aika sitten poistin hirveän läjän joitain vanhojen tinder matchien numeroita, vaikka oon ollut jo 2v parisuhteessa. eli ei sitä välttämättä toki tule ajatelleeksi.

Vierailija
24/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot varmaan chekannut kaikki sen facebook frendit myös.  Oot sekopää.

Vierailija
25/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ton takia puhelinta ei kannata puolisolle lainata. Oma puhelin on täynnä miesten numeroita. Työhön liittyviä, mutta koska ei ole työpuhelinta erikseen ovat ne omassani. Tollainen mustasukkainen henkilö vetäisi varmaan kauheat kilarit, kun en muistaisi milloin olen kenenkin kanssa soitellut jne.

Ihan perusvinkkinä parisuhteeseen: jos et luota, älä jatka suhdetta.

Sulle on ongelma se, että mies ei muistanut onko viestittänyt vuosi vai kaksi sitten. Kauan siitä on joka tapauksessa. Ja ehkä miehesi mielestä se on oleellista, että se ei ole tapahtunut varsinaisen suhteenne aikaa.

Minua ihmetyttää tuo "vahingossa näkeminen". Jos joku katsoisi puhelimestani kelloa, hän näkisi yläreunassa ikoneita, että on tullut sähköpostia, tekstari tai whatsappia. Ei yhtään sen enempää.

Ja jotta ap voi nähdä jonkun nimen tallennettuna puhelimeen, hänen on pitänyt nuuskia yhteystietolistaa.

En tunne yhtään myötätuntoa näitä nuuskijoita kohtaan.

Vierailija
26/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille jotka sanovat sairaalloisen mustasukkaiseksi, mua ei siis haittaa että miehellä on se numero eikä haittaa että hän on keskustellut tämän naisen kanssa, vaan se että valehteli sen olleen ennen meidän tapaamista vaikka näin ei ollut.

Hän oli vieressäni kun lainasin hänen puhelintaan, olin tallentamassa sinne erästä numeroa ja tässä yhteydessä ehdotti samankaltaista numeroa joka oli juuri tämän naisen. Eli ei, en ole tutkinut hänen puhelintaan

-ap

Vierailija
27/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minkälaisia viestejä ovat lähetelleet? Minkälainen ihmissuhde heillä on muuten (ollut)? Oletko kertonut mitä tunteita ja ajatuksia miehen käytös sinussa herätti?

Heillä ei ollut ihmissuhdetta siis kehittynyt edes, oli saanut tämän naisen numeron kaveriltaan ja vaihtoivat muutaman viestin mutta eivät tavanneet koskaan. Varmaan tähän vaikutti se kun alkoi seurustelemaan minun kanssani.

Ja en kyllä ole mielestäni hullu stalkkeri, en ole lukenut mitään viestejä ja tähän asti luottanut mieheen 100%.

-ap

Exäni oli myös tuollainen valehtelija, joka kaunisteli asioita aina omaksi edukseen. Ajan myötä tajusin miten minulle syötettiin valheita.  Tästä ylläolevasta tekstistäsi tuli exäni mieleen, joka hyvin samanlaiset löpinät syötti minulle eräästä naisesta, joka kuulemma oli vain kaveri. Myöhemmin selvisi, että tämä kaveri oli ihan vakihoito ja näitä vakihoitoja oli myös useita muita. Vapaita ja varattuja.

Vierailija
28/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille jotka sanovat sairaalloisen mustasukkaiseksi, mua ei siis haittaa että miehellä on se numero eikä haittaa että hän on keskustellut tämän naisen kanssa, vaan se että valehteli sen olleen ennen meidän tapaamista vaikka näin ei ollut.

Hän oli vieressäni kun lainasin hänen puhelintaan, olin tallentamassa sinne erästä numeroa ja tässä yhteydessä ehdotti samankaltaista numeroa joka oli juuri tämän naisen. Eli ei, en ole tutkinut hänen puhelintaan

-ap

Tallentamassa miehen puhelimeen numeroa :-DDDDDD

Vierailija
29/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isoin ongelma tässä lie tuo, että myönsi valehtelevansa jottet suutu. Kahden tasa-arvoisen ihmisen suhteessa pitää täyttyä seuraavat edellytykset:

1) Kumpikin puhuu toiselle totta, vaikka tietäisi, että tämä aivan varmasti suuttuu.

2) Kumpikaan ei riehu toiselle asioista, joista ei ole mitään syytä suuttua, jotta kohdan 1 toteuttaminen ei käy kohtuuttoman raskaaksi.

Näin, täsmälleen näin. Suhteessa kannattaa aina molempien osapuolien sisäistää tämä.

Vierailija
30/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teet mitättömän pienestä asiasta parisuhdeongelman. 

Vierailija
31/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelloa katsoin ja vahingossa tutkin koko puhelimen. Eiköhän tuo ole jo sairaalloista mustasukkaisuutta

Vierailija
32/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

V i t t u näitä puhelinten stalkkaajia

Vierailija
33/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että terapeuteille tulvii rahaa ovista ja ikkunoista, kun epävarmat 90-lukulaiset rientää itkemään sitä, että mies valehteli asiasta, jolla ei ole merkitystä ja joka ei aiheuta mitään, mutta kun nyt en enää luota. Herranjestas sentään mikä pullamössösukupolvi, joka ei tajua, että mennyt meni jo ja jos tuolla tavalla jatkaa, on kohta itsekin menneisyyttä.

Vierailija
34/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sitten valehteli siksi, että on viestitelty vielä eilen...

Vierailija
35/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satutäti vauhdissa 🤣

Vierailija
36/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa pysähtyä kuulostelemaan tuntemuksiaan, että mistä epäluottamus kumpuaa tai millaisissa tilanteissa näitä tapahtuu.

Samoin, jos toinen valehtelee jossain pienissä asioissa, niin miksi hänen pitää turvautua valheeseen? Sanonta, että se joka valehtelee pienistä asioista valehtelee myös suurista asioista.

Vierailija
37/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Tallentamassa miehen puhelimeen numeroa :-DDDDDD

Kyllä, minun äitini numeroa, kun oli asiaa hänelle mutta mulla ei ollut omaa puhelinta mukana ja äitini oli aiemmin pyytänyt mieheni numeroa jos joskus tarvitsee. Tämäkö tässä nyt on ihmeellisintä?

-ap

Vierailija
38/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

Älä yritä paikkailla enää, sonta osui tuulettimeen paljastit jo mustasukkaiseksi kyttääjäksi

Vierailija
39/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli vähän sellainen vaikutelma, että ap olisi överimustasukkainen. Voin toki olla väärässäkin. Onko sinulla ap usein tapana suuttua miehelle jostain - millaisia asioita ja tilanteita ne ovat olleet? Olette kuitenkin vasta vuoden seurustelleet, tuossa vaiheessa ei pitäisi olla hirveästi riitoja tms, eikä oikeastaan paljon myöhemminkään tarkemmin ajateltuna. Jos se taas on oikeasti huono suhde, kannattaa erota.

Vierailija
40/63 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-ap

No mitähän "erästä numeroa" sun piti tallentaa miesystäväsi puhelimeen? Eikä mies voinut tehdä tätä itse?

Vähän ihmetyttää nämä puhelimen lainaajat "katsoin kelloa/piti tarkistaa jtn googlesta", kun nykyään lähes jokaisella alle 40-vuotiaalla on se OMA puhelin melkein liimattu käteen, niin miksi pitäisi jonkun toisen puhelimesta tarkistaa yhtään mitään? 

Kun esim. mun luona on nuorisoa käymässä, niin jokainen kulkee puhelimensa kanssa kaikkialle. Kukaan ei tarvitse toisen puhelinta, kun oma on niin näppärästi oman käden ulottuvilla. Ja kyllähän tämä aikalailla pätee myös tällaiseen yli 50 v. naishenkilöön, että omasta puhelimestani minä tarkistan kaikki. Kellon näen seinältä, en tarvitse siihen puhelinta muuten kuin ulkona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kaksi