Onko Mellunkylässä turvallista?
Löysin sieltä hyvän asunnon ja harkitsen muuttoa. En ole koskaan asunut Helsingissä enkä tiedä paljon sen kaupunginosista. Onko kellään täällä kokemuksia Mellunkylästä?
Kommentit (8)
Mellunkylään kuuluu Kontula, Vesala, Mellunmäki, Kivikko ja Kurkimäki.
Joten mssä päin asunto sijaitsee?
Mellunkylä on aika iso alue, mm. Kontula kuuluu siihen. Ei oo mikään kauhean kiva alue noin yleisesti, mutta kyllä siellä nyt asua uskaltaa kunhan välttää pahimpia paikkoja ja liikkuu päiväsaikaan.
Nelonen lisää: Onhan tuolla ihan kivoja omakotialueitakin mutta kyllä se viimeistään lasten mennessä kouluun tulee selväksi että huono-osaisuutta on ja paljon.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:47"]
Mellunkylään kuuluu Kontula, Vesala, Mellunmäki, Kivikko ja Kurkimäki. Joten mssä päin asunto sijaitsee?
[/quote]
Asunto on Mellunmäessä.
No ei vitussa. Oon ollu Mellunmäessä töissä. :o ei oo herkkua
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:51"]
No ei vitussa. Oon ollu Mellunmäessä töissä. :o ei oo herkkua
[/quote]
Voitko kertoa lisätietoja?
Mellunmäessä on asemanseutu aika rauhatonto KUTEN kaikkialla. Oli sitten juna-, metro tms asema niin ilta-aikaan niissä on usein kaikenlaista örveltäjää, riippumatta paikkakunnasta.
Olen asunut Fallpakassa jossa oli todella rauhallista vaikka olikin kaupungin asunto. Nythän sielläkin on uutta rakennuskantaa ja aika paljon omistus tai ASOasuntoja. Niihin ei ihan rupusakki ole päässyt. Fallpakan alue on siis Mellarin pohjoisosassa, puolivälissä matkaa Vuosaareen.
Metriksen luona on myös ASO- sekä vuokra-asuntoja, Nallitien puolella pientaloja ja omakotitaloja.
Hyvät liikenneyhteydet sekä Itikseen ( metro ja bussi) että esim. Tikkurilaan. Jumboonkin pääsee jos jaksaa bussissa istua. Samoin Porvooseen menee Itäväylällä busseja.
Mustavuoren luonto-alue lähellä, siellä on hyviä mustikkapaikkoja ja muutenkin Mellunmäen alue on vihreää.....
Turvallisempaa kuin Kontulan ostarin liepeillä. Itse tykkäsin todella paljon ja harmitti, että ei saatu sieltä isompaa asuntoa ja oli pakko muuttaa pois....
Ei ilta-/yöaikaan. Muuten on.