Mitkä ovat eliittilasten harrastuksia
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:50"]Ketä kuuluu eliittiin?
[/quote]
Et sinä, sitä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:54"]En tiedä eliitistä, mutta akateemiset/älymystö tukee kulttuuriharrastuksia kuten musiikkia, kuvataidetta ja teatteria. Ei sählyä.
[/quote]yleensä sivistyneet ja älykkäät tukevat lasta siinä harrastuksessa, joka lasta innostaa ja kiinnostaa.
[/quote]
No, kuten haluat, mutta kylläpä se koulutus ja henkinen kapasiteetti vain periytyvät. Raveissa itse juokseva Leif tuskin sinnikkäästi kuskaa omaa poikaansa kuvataidekouluun. Tai sitten kuskaa, päättele itse.
[/quote] tiedän kyllä hyvin mistä puhuin.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:06"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:01"]Mun lasten rikkaat kaverit harrastaa showtanssia, jalkapalloa, omistavat jäsenyyden kalliille kuntosalille, osa harrastaa pelkkää shoppailua. Ei ne rikkaiden lapset välttämättä eroa juurikaan tavallisista, ainoastaan niillä on enemmän käyttörahaa. Ovat yhtä laiskoja harrastamaan ainakin teini-iässä kuin muutkin. [/quote] Ovatko koulutettuja? Ja jos, niin mille alalle?
[/quote]
En minä tiedä. Mutta asuvat Espoon kalleimmilla alueilla isoissa kivitaloissa. Mistään white trashista ei ole kysymys.
[/quote]
Koulutus on wt mittari, ei raha.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:54"]En tiedä eliitistä, mutta akateemiset/älymystö tukee kulttuuriharrastuksia kuten musiikkia, kuvataidetta ja teatteria. Ei sählyä.
[/quote]yleensä sivistyneet ja älykkäät tukevat lasta siinä harrastuksessa, joka lasta innostaa ja kiinnostaa.
[/quote]
No, kuten haluat, mutta kylläpä se koulutus ja henkinen kapasiteetti vain periytyvät. Raveissa itse juokseva Leif tuskin sinnikkäästi kuskaa omaa poikaansa kuvataidekouluun. Tai sitten kuskaa, päättele itse.
[/quote]
Aivan, ongelma tulikin siinä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:14"]
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:06"] [quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:01"]Mun lasten rikkaat kaverit harrastaa showtanssia, jalkapalloa, omistavat jäsenyyden kalliille kuntosalille, osa harrastaa pelkkää shoppailua. Ei ne rikkaiden lapset välttämättä eroa juurikaan tavallisista, ainoastaan niillä on enemmän käyttörahaa. Ovat yhtä laiskoja harrastamaan ainakin teini-iässä kuin muutkin. [/quote] Ovatko koulutettuja? Ja jos, niin mille alalle? [/quote] En minä tiedä. Mutta asuvat Espoon kalleimmilla alueilla isoissa kivitaloissa. Mistään white trashista ei ole kysymys. [/quote] Koulutus on wt mittari, ei raha.
[/quote]
Se on wt-mittari, että katsoo itseään "alemmin" koulutettuja pitkin nenän vartta ja arvostelee. Kateus paistaa hyvin vahvasti niiden "koulutettujen" puheista, kun arvostelevat muita hyvätuloisia ja ei koulutettuja.
Henkinen kapasiteetti ja sivistys ei ole rahalla ostettavissa.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:54"]En tiedä eliitistä, mutta akateemiset/älymystö tukee kulttuuriharrastuksia kuten musiikkia, kuvataidetta ja teatteria. Ei sählyä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]voimme hyvin jatkaa tätä keskustelua , mutta teemmekö sen yksityisesti, niin ei tarvitse muiden lukea naurettavaa eipäsjuupasvääntöä.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:21"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:17"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:02"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:54"]En tiedä eliitistä, mutta akateemiset/älymystö tukee kulttuuriharrastuksia kuten musiikkia, kuvataidetta ja teatteria. Ei sählyä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]voimme hyvin jatkaa tätä keskustelua , mutta teemmekö sen yksityisesti, niin ei tarvitse muiden lukea naurettavaa eipäsjuupasvääntöä.
[/quote]joten siis sähköpostisi?
Motocross saattaa vaikuttaa wt harrastukselta (voi kauheaa, ollaan tekemisissä moottoreiden kanssa!) mutta jos katsoo pyörien hintoja, voi mielipide muuttua :D
Se on jännä, että täällä alle 10k asukkaan paikkakunnalla ei oikeastaan ole eliittiharrastuksia, vaikka muutamia erityisen hyvin tienaavia on. Samallla tavalla niidenkin lapset pelaa jääkiekkoaja sählyä yms.
Ratsastus, rikkain ystäväni ostanut tyttärelleen hevosen ja tyttö kilpailee esteratsastuksessa. Menee paljon rahaa mitä hän on kertonut...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:49"]
siis mitä hyvätuloisten lapset harrastaa?
[/quote]
Jääkiekko, ratsastus, golf nyt ainakin on tietämieni perusteella. Samoin tanssi ja taitoluistelu. Purjehdus lienee sellainen, en edes tunne ketään sen harrastajaa. Noista saa myös aika hyvät verkostot sitten bisneselämää ajatellen...
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:49"]
siis mitä hyvätuloisten lapset harrastaa?
[/quote]
Tähtitiedettä, lintujen bongailua, kirjakerhoa ja postimerkkeilyä.
Meidän tuttö harrastaa taitoluistelua. Terveiset duunari-perheestä! :)
Ei jalkapallo ja homokyykkä(sähly) oo kalliita lajeja.
Jääkiekko, taitoluistelu, ratsastus, tennis... Musiikkiopinnot musiikkiopistoissa...
Purjehdus nyt ainakin vois olla alemman keskiluokan ulottumattomissa.
Taitoluistelu. Serkkuni on aika iso kiho, hänen tytär harrastaa ratsastusta ja poikaa ei vissiin oikein urheilu kiinnosta. Tanssi on myös aika yleinen tyttöjen harrastus. Musiikki on luokkariippumaton harrastus. Yksi sukulaislapsi harrastaa viulun soittoa, hän on kyllä ihan sossun asiakkaan lapsi ja luulen, että harrastus kustannetaan jostain muualta, on kyllä todella lahjakas ja musikaalinen. Yleensä jousisoittimet miellän eliitin harrastukseksi. Karting ja muukin autourheilu on myös rahaa vievää.
Sukulaispoikani harrastaa moottorikelkkailua kilpatasolla. Vie järkyttäviä summia vuodessa.
No mun varakas sisko suurinpiirtein asuu jäähallilla lastensa kanssa. Pojat pelaavat jääkiekkoa ja tytöt taitoluistelevat. Lisäksi pojat pelaavat sählyä ja futista. Vanhemmat ovat korkeakouluttautuneet.
Samoin Eirassa asuvan ystäväperheen poika soitti ensin kitaraa ja nyt pelaa futista.
Toisen rikkaan ystäväperheen lapset eivät saa harrastaa mitään, koska vanhemmat ovat pihejä ja laiskoja viemään harrastuksiin (ovat sanoneet tämän suoraan).
Mun lapsuudenkodissa kaikki 8 lasta harrastimme pianonsoittoa, vanhemmat hyvätuloisia.
Eli porukkaa on ihan laidasta laitaan myös eliittipiireissä.