Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskaana ja ero. Auttakaa...

Vierailija
15.07.2015 |

Auttakaa, puhukaa, selittäkää, lohduttakaa, järkeistäkää, jotain että jaksan... Selitän ja selitän, josko tästä tilanteesta saisi joku jotain tolkkua...

Kirjoitin tänne jo viime viikolla puhumattomasta avomiehestäni joka muuttoa edellisellä viikolla yhtäkkiä epäröikin koko muuttoa yhdessä uuteen kotiin... Ei halunnut puhua mistään, vaan päinvastoin ei kestä minua joka haluaisi aina puhua... Minulla leikki-ikäinen tyttö, joka pitää miestä isinään eikä muista aikaa ennen häntä. Hänkin on selkästi tosi stressaantunut tilanteesta... Ja nyt olen 23. viikolla raskaana miehelle. Mies siis teki taas nämä eropuhetemput, että ollaanko vai eikö olla, en yhtäkkiä ollutkaan oikeanlainen... Oli pari viikkoa sittenkin jättämässä heti kun tuli jotain.

Sovittiin sitten muutaman päivän epätietoisuuden jälkeen että kun en kerran taas yhtäkkiä kelpaa niin erotaan sitten, muutetaan tyttären kanssa kahdestaan... Heti samana iltana tultiinkin jo patjojen kanssa uuteen asuntoon yöksi... Illalla ja yöllä sitten mies haukkui minut ja koko suhteemme niin pystyyn, etten halua edes muistella, niin kipeää teki...

Seuraavana päivänä kaikki taas sitten kääntyi... Mies pyyteli viesteillä anteeksi ja sanoi tajunneensa kaiken ja että vika on hänessä, eikä halua menettää meitä, perhettään, eikä kaikkea asunnosta lähtien. Että nyt tajuaa meidän arvon ja lupaa muuttua ja puhua ja kuunnella eikä ikinä enää oltaisi eroamassa... No minä tunsin itseni jo niin hylätyksi ja loukatuksi etten osannut sanoa juuri mitään. Mies alkoi viesteillä pian uhkailla tappavansa itsensä jos asiat eivät pian korjaannu, ettei pysty elämään ilman meitä ja aloittamaan kaikkea alusta asuntoa myöten...  Seuraavana päivänä eli juuri eilen sitten nähtiin ja juteltiin, mutta miehen vaihtoehdot ovat vain että joko hän pian tuo tavaransa meidän luo ja jatketaan tai sitten ei mitään ja hän tappaa itsensä... Että päätä äkkiä...

Minä taas olen niin väsynyt, on niin paha olo, niin ikäväkin "meitä", en jaksa, kaikki on pilalla-olo... En luota mieheen tai yhteiseen hyvään muuttuneeseen tulevaisuuteen kovin paljon, tuntuu että riski on liian suuri perua taas ero ja soutaa ja huopaa tyttären nähden taas, jos homma ei taaskaan onnistuisi, jos mies olisikin jossain vaiheessa taas lähtöä tekemässä tai itsemurhalla kiristämässä lapsen nähden... Jokatapauksessa, tänään ehdotin kriisiapuun yhdessä menoa, käytäisiin edes pari kertaa ja saataisiin tilanteeseen näkökulmaa ja selvyyttä ja minä ajatukset selviksi haluanko miestä enää kanssamme asumaan... Mutta mies onkin jo psyk. hoidossa kun ei jaksanut enää... Eikä keskustelut ym onnistuisi nyt alkuun vaan minun pitäisi nyt heti ottaa hänet tavaroineen tänne tai sitten ei ollenkaan enää mitään, sitten haluaa vain unohtaa minut ja saada itsensä kuntoon...

Minusta tuntuu että ensin olin roskiskamaa mutta sitten kun en olekaan, minulle asetetaan edelleen tiukat ehdot ja vaatimukset ilman minun toiveista tai jaksamisesta piittaamatta...

Nyt vain ahdistaa niin jumalattomasti, itkettää, surettaa, ikävöin ja supisteleekin jatkuvasti kun mietin tätä tilannetta... En meinaa jaksaa huolehtia pienestä tytöstänikään. Miten muka jaksan kun samalla syyllistän tilanteesta itseäni, että en itse osaa elää paremmin, itse pilasin elämäni niin että olen taas saamassa toisenkin lapsen yksin, pahin pelkoni toteutuu... En pysty edes ajattelemaan koko vauvaa saatika puhumaan siitä, sen potkiessa ahdistaa ja pelottaa vielä enemmän...

Tuntuu ettei musta ihan oikeasti ole tähän, en selviä enkä jaksa ja tunnun olevan ihan yksin...

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:20"]Jätä se sika, olet ansainnut parempaa. Kyllä, jos mies syyllistää, uhkailee, mairittelee, kääntää selkänsä yms. ei teillä ole eikä tule olemaankaan tasavertaista, kunnioittavaa parisuhdetta. Pärjäät kyllä,, kun on pakko.
[/quote]
Kyllä kuule jokainen mies ansaitsee parempaa kuin naisen, jolla on kaksi lasta kahdelle eri miehelle. Paitsi tietysti sellainen, joka on itsekin pannut paksuksi koko kylän naiset.

Vierailija
2/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on mielenterveysongelmia, ne olisi ehdottomasti saatava hoidettua. Voit tukea ja yrittää ymmärtää, mutta onko se myös lapsen velvollisuus? Ei ole, ensisijaisesti tehtäväsi on nyt huolehtia lapsesta (lapsista). Jos joudut taas kasvattamaan lapsen ilman isää, niin entä sitten. Sitten teet parhaasi niillä eväillä, joita sinulle on annettu, ja pyydät ulkopuolista apua. Selviät kylllä. Vaikka tuntuu nyt vaikealta, tulet selviämään. Hae apua neuvolasta, vaikka vain keskusteluapua. Paljon voimia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tsemppaavista viesteistä... Tunnen miehen perheen hyvin, ollaan oltu läheisissä tekemisissä. Tilanteiden keskelläkin siskonsakin ymmärsivät minua hyvin ja miten veljensä kohteli huonosti, mutta siinä vaiheessa kun mies vaipui niin synkkyyteen että itsemurhalla vain uhkaili, kaikki hänen tilanteessaan tuntuu olevan minun vikaa kun pysyinkin päätöksessämme... Tuntuu olevan minun vastuullani hänenkin jaksamisensa ja asuntotilanteensa, vaikka hän voi vain soutaa ja huopaa ja vaikka itsensä tappaa, minun olisi pakko vaan jaksaa kannatella itseni lisäksi lapsetkin...

Pitää yrittää tajuta juuri se, ettei voi lapsia ajatellen juuri ottaa riskiä enää... Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun mies uhkaa tappaakin itsensä...

Vaikea löytää voimia nousta aamulla ylös...

Vierailija
4/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:26"]

Kiitos tsemppaavista viesteistä... Tunnen miehen perheen hyvin, ollaan oltu läheisissä tekemisissä. Tilanteiden keskelläkin siskonsakin ymmärsivät minua hyvin ja miten veljensä kohteli huonosti, mutta siinä vaiheessa kun mies vaipui niin synkkyyteen että itsemurhalla vain uhkaili, kaikki hänen tilanteessaan tuntuu olevan minun vikaa kun pysyinkin päätöksessämme... Tuntuu olevan minun vastuullani hänenkin jaksamisensa ja asuntotilanteensa, vaikka hän voi vain soutaa ja huopaa ja vaikka itsensä tappaa, minun olisi pakko vaan jaksaa kannatella itseni lisäksi lapsetkin...

Pitää yrittää tajuta juuri se, ettei voi lapsia ajatellen juuri ottaa riskiä enää... Ei tämä ole ensimmäinen kerta kun mies uhkaa tappaakin itsensä...

[/quote]

Haarat auki ja uusi mies kehiin! Teet sitten kolmannelle miehelle lapsen!

Vierailija
5/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:20"]Jätä se sika, olet ansainnut parempaa. Kyllä, jos mies syyllistää, uhkailee, mairittelee, kääntää selkänsä yms. ei teillä ole eikä tule olemaankaan tasavertaista, kunnioittavaa parisuhdetta. Pärjäät kyllä,, kun on pakko.
[/quote]
Kyllä kuule jokainen mies ansaitsee parempaa kuin naisen, jolla on kaksi lasta kahdelle eri miehelle. Paitsi tietysti sellainen, joka on itsekin pannut paksuksi koko kylän naiset.
[/quote]

Mulla on kanssa kahden eri miehen kanssa lapsia, syystä että entinen petti ja kohteli huonosti. Miehen vika!

Vierailija
6/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaisi siltä et mies on todellakin pyrkii hallitsemaan ja alistamaan tuollaisella käytöksellä.

Kiristää sinua asettamalla tuollaiseen tilanteeseen uhkailemalla lähdöllä ym. 

Mieti hyvin tarkkaan haluatko alistua toisen tahtoon tuollaisella käytöksellä, tuskin koskaan hän tulee tekemään mitään muuta kuin pyrkiä alistamaan sinua koko suhteen ajan. 

Tasa-arvoista suhdetta ja etenkin toista tasa-arvoisesti kunnioittavaa suhdetta tuosta on hyvin vaikea rakentaa. 

Voimia haasteelliseen tilanteeseen

nm. tavaroitaan pakkaava (alistaminen on syvältä)

Vierailija
7/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt otat miehen kiristyksen jälkeen takaisin ja vaikka hän ensin vaikuttaisi muuttuneelta, niin olisiko taas hetken kuluttua muuttamassa pois (esim lapsen syntymä on taas iso muutos, jolloin sama voisi tapahtua). Olisitko silloin taas samassa tilanteessa? Voiko mies oikeasti muuttua? Vai kannattaisiko erota nyt ja alkaa työstää eroa? Ovatko vaihtoehdot vuoden päästä, että olet ollut vuoden erossa ja vihdoinkin onnellinen, kun olet hiljalleen päässyt surun yli vai mies uhkailee ties monetta kertaa erolla/itsemurhalla ja olet edelleen aivan rikki?

Vierailija
8/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein tekisi mieleni sanoa, että sinulla ja tyttärelläsi on parempi ilman tuollaista miestä. Ei hän voi teitä loputtomiin manipuloida tuollaisella huopaamisella, saati sitten itsemurhalla uhkailulla! Joutuisitte elämään jatkuvasti varpaisillanne, ja sellaiseen on huono rakentaa tukevaa perustaa.

Ja mitä tulee tuohon itsemurhaan: et voi ottaa vastuuta sellaisesta teosta, eikä ole missään määrin oikein, että hän yrittää tuollaisella sinua kiristää. Tuo on hänen ja hänen lääkärinsä välinen asia, ei sinun. Suosittelen todella, että vetäydyt tästä miehestä ja annat hänen hoitaa itsensä kuntoon tahollaan. 

Usko minua: vaikka saisit seuraavankin lapsen yksin, se on huomattavasti parempi kuin saada lapsi noin epävakaisen miehen kanssa, joka soutaa ja huopaa tuolla tavalla, kiristää ja manipuloi tuontasoisilla asioilla. Etsi voimavarasi muista ihmisistä. Omat vanhemmat, sisarukset, ystävät? Neuvola? Usko minua, tuolta mieheltä sinä et saa edes näennäistä tukea. Hänen pitää todella hoitaa itsensä ensin kuntoon, että hänestä olisi riittävästi tukea sinulle ja lapsillesi.

Vierailija
9/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa? Lyötte lyötyä? Tuleeko teille oikeasti parempi mieli siitä? Ja vaikka trollaisittekin niin miettikää nyt hetki ennenkuin kommentoitte tuollaista PASKAA!

Vierailija
10/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskity lapsiisi! Molemmat ansaitsevat vain parasta eli ennenkaikkea toimintakykyisen äidin. Hae apua, puhu neuvolassa! Selviät ulkopuolisten tuen avulla vauvan ja esikoisen kanssa ihan varmasti. Unohda mies, älä anna järkyttää pienten maailmaa.

Vierailija
11/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:26"]

[/quote]

[/quote]
Tuskin edes ap on niin etevä että toistaiseksi onnistuu, sillähän on edellinen pulla vielä uunissa. Mutta ei huolta, parhaiten lisääntyvät ne, joiden ei ikinä pitäisi lisääntyä, ap ehtii siis vielä saada elarit juoksemaan monesta uudesta kohteesta.

Vierailija
12/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:34"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:29"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:26"]

[/quote]

[/quote]
Tuskin edes ap on niin etevä että toistaiseksi onnistuu, sillähän on edellinen pulla vielä uunissa. Mutta ei huolta, parhaiten lisääntyvät ne, joiden ei ikinä pitäisi lisääntyä, ap ehtii siis vielä saada elarit juoksemaan monesta uudesta kohteesta.
[/quote]

Ei hätää, säkin oot wt. Lue kommenttis uusiks niin ymmärrät miks.

Vierailija
13/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:16"]

Hei haluaisin auttaa sinua ihan tosissaan. Miten saisin yhteyden sinuun? Tee itsellesi uusi sähköpostiosoite ja laita tänne. Otan yhteyttä heti. Tiedän mitä käyt läpi ( itse ollut vastaavanlaisessa tilanteessa, vertaistuki on äärettömän tärkeää!) Olisi mukava vaihtaa ajatuksia kanssasi. Liina

[/quote]

Tein uuden sähköpostin niinkuin ehdotit... Laita minulle viestiä... hadankukkanen@gmail.com

Ap

Vierailija
14/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:34"]

Mikä helvetti teitä ihmisiä vaivaa? Lyötte lyötyä? Tuleeko teille oikeasti parempi mieli siitä? Ja vaikka trollaisittekin niin miettikää nyt hetki ennenkuin kommentoitte tuollaista PASKAA!

[/quote]

Niin, ne pahat miehet väkisin panee aloittajan paksuksi , ja ehkäisy on aloittajalle utopiaa?

Vierailija
15/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

YLLÄPITO! 
Saisiko tämän keskustelun siistittyä ilman, että koko keskustelua hävitetään? Tämäntasoinen trollailu on jo mauttomuuden huippu.

Vierailija
16/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:20"]Jätä se sika, olet ansainnut parempaa. Kyllä, jos mies syyllistää, uhkailee, mairittelee, kääntää selkänsä yms. ei teillä ole eikä tule olemaankaan tasavertaista, kunnioittavaa parisuhdetta. Pärjäät kyllä,, kun on pakko.
[/quote]
[/quote]

Mulla on kanssa kahden eri miehen kanssa lapsia, syystä että entinen petti ja kohteli huonosti. Miehen vika!
[/quote]
Mikään ei ole koskaan vain toisen vika. Mies ei selvästikään ollut onnellinen kanssasi. Enkä ihmettele yhtään, lapsi jo toisen kanssa etkä ole vieläkään kyllin kypsä ottamaan vastuusta omaa osaasi. Mahdoit olla loistava vaimo.

Vierailija
17/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:33"]

Jos nyt otat miehen kiristyksen jälkeen takaisin ja vaikka hän ensin vaikuttaisi muuttuneelta, niin olisiko taas hetken kuluttua muuttamassa pois (esim lapsen syntymä on taas iso muutos, jolloin sama voisi tapahtua). Olisitko silloin taas samassa tilanteessa? Voiko mies oikeasti muuttua? Vai kannattaisiko erota nyt ja alkaa työstää eroa? Ovatko vaihtoehdot vuoden päästä, että olet ollut vuoden erossa ja vihdoinkin onnellinen, kun olet hiljalleen päässyt surun yli vai mies uhkailee ties monetta kertaa erolla/itsemurhalla ja olet edelleen aivan rikki?

[/quote]

Näitä asioita yritänkin nyt takoa päähäni... Pari kuukautta sitten nimittäin tapahtui jo hyvin samankaltaisesti, jolloin mies uhkasi tappaa itsensä ja lupasi muuttua. Sitten jatkettiin, ja muuttuikin joksikin aikaa, kunnes oltiin varmaan taas liian arkea ja tässä ollaan...

Vierailija
18/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:42"]

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:33"]

[/quote]

Näitä asioita yritänkin nyt takoa päähäni... Pari kuukautta sitten nimittäin tapahtui jo hyvin samankaltaisesti, jolloin mies uhkasi tappaa itsensä ja lupasi muuttua. Sitten jatkettiin, ja muuttuikin joksikin aikaa, kunnes oltiin varmaan taas liian arkea ja tässä ollaan...

[/quote]

Erittäin hyvä esimerkki siitä, että jos muutosta haluat, päätät tämän suhteen tässä ja nyt. Kuinka monta kertaa jaksat tuon saman rumban? 

Vierailija
19/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:39"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:30"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:25"][quote author="Vierailija" time="15.07.2015 klo 23:20"]Jätä se sika, olet ansainnut parempaa. Kyllä, jos mies syyllistää, uhkailee, mairittelee, kääntää selkänsä yms. ei teillä ole eikä tule olemaankaan tasavertaista, kunnioittavaa parisuhdetta. Pärjäät kyllä,, kun on pakko.
[/quote]
[/quote]

[/quote]
Mikään ei ole koskaan vain toisen vika. Mies ei selvästikään ollut onnellinen kanssasi. Enkä ihmettele yhtään, lapsi jo toisen kanssa etkä ole vieläkään kyllin kypsä ottamaan vastuusta omaa osaasi. Mahdoit olla loistava vaimo.
[/quote]

Kröhöm. Vaimo en ole ollut koskaan. Toiseksi olen onnellisessa liitossa nykyisen mieheni kanssa ja meillä on lapsi. Entinen mieheni ei välittänyt tippaakaan lapsistaan, eikä välitä nykyäänkään. Nykyinen mieheni on heille kuin isä. Älä väitä sellaista mistä et tiedä.

Vierailija
20/42 |
15.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedänhän minä, että olen typerä ja omaa elämääni pilannut kun menin rakkaaseen ihmiseen luottamaan liikaa...

Toivottavasti teillä on elämät mallillaan ja hyvä olo.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan