Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä ihmeestä sais masennukseen apua?

Vierailija
21.02.2022 |

Lääkitys ollu 12 vuotta. Terapiat jo käyty aikaa sitten. Elämäntavat terveelliset, urheilua tulee harrastettua paljon. Korkeakoulututkinto. Mikään ei tunnu auttavan. Sisäilmaongelmat rajoittaa kaikkea, oireilen melkein joka paikassa ja ihmisten pesuaineille ym. 4v ollut kotona tekemättä mitään. En jaksa enää hetkeäkään. Ahdistaa, ahdistaa. Sitten sain vielä long covidin. Masentaa niin v....

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ystäviä, millellään läheisiä? Jos ei, voisitko tehdä jotain asialle. 

Vierailija
42/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkityksellisyys on masennuksen vastakohta. Mistä saisit merkitystä elämääsi? Monet ovat saaneet sitä toisten auttamisesta esim vapaaehtoistyön kautta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketamiini-infuusio tai sähköhoito voi tepsiä masennukseen johon ei mikään muu tehoa.

Voiko noita ostaa muuten jostain? Olen sairastanut kroonista masennusta lähes koko aikuisiän. 

Vierailija
44/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ECT-hoitoa kokeiltu ?

Vierailija
45/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luonnossa oleilun on todettu auttavan masennukseen. 

Vierailija
46/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko terapia vääränlaista kun se ei auttanut? Jos itse työstää juttuja niinku pitäis niin kyllä edistystä pitäis tulla.

Sähkösokkihoitoa voisit vielä kokeilla.

Se oli täyttä paskaa. Terapeutti hoiti itseään siinä.

Nyt puhut puppua, ei terapeutti sitä anna.

Vierailija
47/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

long covid on luulotautia

Vierailija
48/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tykkäsit tehdä ennen masennusta? Mistä sait mielihyvää? Lisää niitä elämääsi. 

Vierailija
49/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko ECT-hoitoa kokeiltu ?

Saako yksityisellä? Olen liian terve julkiselle.

Vierailija
50/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tahansa masentuisi ellei koskaan lähde ulos ja saa mitään uusia ärsykkeitä.

Vierailija
51/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa masentuisi ellei koskaan lähde ulos ja saa mitään uusia ärsykkeitä.

Mun masennus on kroonistunut yksinäisyydestä. Olen aika vakuuttunut siitä. Jotenkin se pitää purkaa. 

Vierailija
52/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsillä tekeminen auttaa usein. Varsinkin näin pimeänä vuodenaikana kannattaa maalata ovenpieliä tai ihan mitä tahansa. Neulomisen opettelu on haastavaa, jos ei osaa ennestään, mutta se vie ajatukset muihin asioihin kuten maalaaminenkin. Virkkaaminenkin voi olla kivaa. Opettele jotakin uutta. Tee käsillä. 

Tommy Hellstenin kirja "Saat sen, mistä luovut" hae luettavaksi.

Nyt kannattaa hakeutua konsertteihin, joissa on levollinen ympäristö ja musiikki rauhoittavaa. Juttele samalla vieraille ihmisille, he voivat olla yksinäisiä ja ovat sinulle ystävällisiä. 

Älä pelkää. Mene ajoissa nukkumaan ja nuku sen verran kuin tarvitsee. 

Hemmottele aamulla itseäsi kirkasvalolampun valolla, D-vitamiinilla ja hyvällä ruoalla. 

Vierailija
53/53 |
03.12.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun masennus on kroonistunut yksinäisyydestä. Olen aika vakuuttunut siitä. Jotenkin se pitää purkaa. 

Apua kannattaa hakea, mutta parhaimmillaankin se toimii vain kainalosauvoina ja loput pitää tehdä itse.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi