Muuttaisitko tilanteessani kerrostalosta pois?
Olen asunut 9 vuotta samassa kerrostalossa ja asunnossa on paljon muistoja, niin hyviä kuin huonoja. Asunto kiva ja vuokra edullinen, eikä ole noussut 2017 vuoden jälkeen. Ehkä sijainti voisi olla syrjemmässä eikä oma piha olisi pahitteeksi. Nyt olen löytänyt rivarin 2016 rakennettu, jossa oma sauna, piha, katettu terassi, pihasta huolen pitää taloyhtiö, asunto olisi myös 4 km päässä keskustasta, eli vähän syrjemmässä kun nyt asun ihan keskustassa. Olen siis käynyt katomassa rivarin ja saisin sen, päätös pitää tehdä huomiseen mennessä, koska on muitakin jotka on kiinnostuneita asunnosta ja joku olisi valmis vuokraamaan sen näkemättä. Keskustan hälinä on kauhea etenkin kesäisin, tässä nykyisessä asunnossa mutta halpa vuokra on tässä pitänyt. Naapuriksi muutti 1,5 vuotta sitten nuori mies jolla lappaa yövieraita huutopuhumassa, ja mekastamassa. Olen ollut todella väsynyt ja välillä nukkunut muutaman tunnin ja mennyt töihin aamulla, kauheat migreenit monesti ollu päällä. En jaksaisi tässä iässä yövalvomista ja mennä melkein samoilla silmillä töihin.
Ja pisteenä iin päälle, nyt yläkertaani muutti muutama kuukausi sitten toinen nuori joka hakkaa kantapäillä lattiaa ja huutopuhuu parvekkeella. On monesti tuntunut siltä, että tulen hulluksi väsymyksestä, kun yöllä ei saa nukkua kun nämä mekastaa. Nyt viikon verran ollut hiljaista kun nämä nuoret on jossain muualla nyt ollu, en tiedä mitä tässä tekisi? Olen valittanut isännöitsijälle mutta muutosta ei tule. Muuttaisitko tilanteessani vai mitä tekisitte, neuvoja kaivataan, kiitos.
Kommentit (30)
Rohkeasti vaan kohti uutta. Pääsethän sä sieltä rivaristakin pois, jos siellä on kamalaa.
nuoret miehet kauheita naapureita, pahimpia
Pelkkä vuokra-asunto, jotkut ottaa isoja lainoja pankista ja riskejä.
Uskalla! Sulle tarjotaan rivaria, oma piha ja sauna, mutta ei muistoja.. Minkä verran niistä muistoista jää sinne, vai saatko ne joka tapauksessa mukaasi? Onko nykyinen asunto ollut ihana turvasatama, kun olet kuunnellut huutopuhetta pitkin yötä, valvonut ja aprikoinut, mitä tehdä? Kevät ja kesä tulossa, aiheita yöbileisiin riittää, tuskin vähenevät, tai volyymit vähenisi. Jostain syystä sä jo kuitenkin hait uutta asuntoa, ei niitä hakematta tarjota.
Käy vielä tänään kuulostelemassa ympäristöä, vaikka pyryttääkin. Kävitkö asuntoa katsoessasi katsomassa myös muun ympäristön, pihapiirin ja roskakatoksen, tai - huoneen? Kertoo aika paljon minkälaista porukkaa asuu. Toki on seikkoja puolesta ja vastaan, mutta itse ottaisin pienen riskin ja muuttaisin, vaikka mitään takuita ei olisi, minkälaiseen yhteisöön päätyisin, koska jo ajatus siitä, että jumittaisin 9vuotta jossain, on aika kamala sekin.
Tai toinen vaihtoehto: älä uskalla.
O_o kuulostaa aivan mun tilanteelta kk takaperin. Sanoisin, että muuta! Itsellä meni uusi kämppä alta ja nyt harmittaa. Luulin jo saavani sen ja ollessani vielä tässä nykyisessä kämpässä olo oli haikea, mutta sitten kun sain tiedon, että kuseks meni koko homma, niin nyt on vain ärsyttänyt olla tässä samassa kämpässä edelleen. Sua jää vielä harmittamaan, jos et nyt ota ja kokeile!
Kerrostalot nuo, työläisten paratiisit
Muutin ulkomailta takaisin suomeen enkä ole vieläkään sopeutunut, muutin 2 vuotta sitten, kun korona vei työt. Ehtiin asua ulkomailla 10 vuotta. Olen tällä hetkellä todella masentunut, aina kylmä ja pimeää suurimmaksi osaksi, suomessa on kallista eläminen, nytkin vain lunta tulee kokoajan, ilmapiiri negatiivinen ja kateutta paljon, jota en voi sietää. Elämää eletään vain kerran, jos aina elää elämää samanlailla niin menee paljon elämässä ohi.
Voidan se olla, että rivarissa ei myöskään nouse vuokra. Aina pääsee pois, jos ei pystykkään maksamaan vuokraa.
Mulla oli ihan tismalleen sama tilanne neljä vuotta sitten ja muutin siihen rivariin. Se oli virhe. Ei mitään omaa rauhaa, ihan yhtä kurjia naapureita ja jatkuvaa häirintää 😞 Lisäksi vielä isommat asumiskulut. Vuoden asuin ja muutin takaisin kerrostaloon.