Miten kukaan jaksaa ruuanlaittoa - moni tuntuu jopa nauttivan siitä?
Kestää, kestää, kestää... Minuutti minuutilta alkaa ärsyttää enemmän ja enemmän. Nälkäkin jo on, joten olisi pitänyt aikatauluttaa koko touhu vieläkin tarkemmin.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaiton idea on juuri siinä että siinä kestää, pitkään. Lisäksi säästää usein rahaa.
Työttömänä ihminen tarvitsee elämänrytmiä. Rutiineja, jotka toistuvat ja joihin menee aikaa.
Ruuanlaitto on yksi tällainen.
Tekeminen kestää pitkään ja sitten perhe tulee ja hotkaisee sen vartissa. Ei ole ruoanlaitossa huvi ja vaiva tasapainossa, ikävää puuhaa.
Itse kun lämmitän leivinuunin. Niin siinä on helppo tehdä monenlaista ruokaa samalla. Ja leipoa. Siellä hautuu meheviksi puurot, padat, lihat, piirakat , kastikkeet, perunat, juurekset,mitä vain keksii sinne laittaa. En käytä monimutkaisia reseptejä. Ihan perus elintarvikkeilla mennään ja mitä löytyy aina tarjouksesta. Tosin kasvatan itse perunat ja porkkanat. Ihan kivaa puuhaa. Kun ei liikaa hienostele vaan menee rennolla asenteella.
Minäkään en jaksanut mitään kokkailuja pariin viime vuoteen enää. Olin töiden jälkeen niin loppu, ettei tippaakaan kiinnostanut ruoanlaitto tai mikään kotityö. Lopetin sitten vuoden vaihteessa hoitsun hommat ja aloin opiskelemaan etänä. Nyt taas alkaa kiinnostaa laittaa erilaisia ruokia, leipoa ja pitää koti puhtaana. On aika mukavaa taas esim. etsiä reseptejä, pilkkoa vihanneksia ja tehdä erilaisia kastikkeita. Ja tuntuu hyvältä, ettei aina syö jotain eineksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ruuanlaiton idea on juuri siinä että siinä kestää, pitkään. Lisäksi säästää usein rahaa.
Työttömänä ihminen tarvitsee elämänrytmiä. Rutiineja, jotka toistuvat ja joihin menee aikaa.
Ruuanlaitto on yksi tällainen.
Tekeminen kestää pitkään ja sitten perhe tulee ja hotkaisee sen vartissa. Ei ole ruoanlaitossa huvi ja vaiva tasapainossa, ikävää puuhaa.
Arjen ryokaa tehdään varti eikä haittaa vaikka syödään nopeasti. Sitten kun syömässä on koko perhe tai ystäviä 8h mene hujahtamalla pöydän ääressä:)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai sitä kukaan päivästä toiseen jaksakaan.
Mä laitan usein useamman päivän ruuat samassa rytäkässä. Pakastimeen annoksia sitten isoista vuuallisista.
Karjalanpaistia, makaronilaatikkoa, uunikalaa ja kaalilaatikkoa samoilla lämmöillä. Oheen helppoa parsakeittoa kattilallinen, niin jopas on useammaksi päiväksi syötävää vaihdellen. Joskus grilliltä tai valmispitsaa.
Ja teen yksinkertaista perussapuskaa, en viitsi (ja on kallista) kymmeniä eri mausteita ostaa ja ahdistavaa useita ainesosia pilkkoa tai raastaa. Pakastinaltaan wokkiainekset monipuolista, kun wokkaa eri raaka-aineiden kanssa.
Minä teen samoin, vähintään kahden kerran ruuat. Meitä on tosin vain 2 syömässä.
Rakastan sitävastoin ainesten kuorimista, pilkkomista ja raastamista, se on parasta kokkauksessa! Jokainen tekee tavallansa.
Kyllähän se ruoka pitää kuitenkin tehdä, vaikka kuinka laittaisi lautasille valmiiksi annoksia.