Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakoinnin lopettaneita paikalla?

Vierailija
07.07.2015 |

Mulla nyt 8.päivä menossa. Alusta asti tehny KOKO AJAN mieli ruokaa. Jonkun verran normaalia enemmän on siis tullut syötyä, mutta lähinnä marjoja jne välipaloina. Äsken kun tulin töistä ni oli aivan sairas ruuanhimo. Vedin sitten pienet hiilariöverit. Nyt ymmärrän miks moni lihoo tupakoinnin lopettamisen yhteydessä, mutten ikinä ois uskonu omalle kohdalle, aina sen verran terveellisesti tullu syötyä.
Eli kysymys, millä te ootte tosta ruuanhimosta päässy eroon? :/

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle aina käynyt samoin, kun maku- ja hajuaisti paranee. Mutta mitäs jos lähtiskin luontoon hikilenkille ja täyttäis ne aistit tuoksuilla ja hyvän olon hormoonilla. Tosin kuulemma 4 kg tulee helposti, mutta lopulta tasaantuu. Ei se kestä kuin sen vieroitusaika-ajan, jos ei ota ihan tavaksi. Korvaa tupakka muulla, mieluiten liikunnalla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla lopetus aiheutti lähinnä todella pahaa rauhattomuutta eikä ruokahalu kasvanut kovin älyttömän paljoa joten eos, mutta mene lukemaan stumppi.fi keskusteluja. Siellä on topic joka lähtöön :)

Vierailija
4/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poltin joku 15 v. Lopetin seinään. Ruoka maistui heti tietty paremmalta, muttei kiloja kai niinkään tullut lisää. Kyl se tasaantuu ajan kans, kun tottuu taas uuteen haju- ja makumaailmaan. Tai kyllähän sitä mieluummin pari extrakiloo ottaakin kuin keuhkosyövän ym.

Vierailija
5/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on varmaan just riippuvuuden korvaamista toisella. Hyvään oloon jotain, mikä ei välttämättä ole sulle hyväksi. Älä anna periksi! Hitsit, kun itse pääsis eroon!

Vierailija
6/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä 5kiloo tulee lopetuksen yhteydessä. Sitten vaan laihduttamaan.

Vierailija
7/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin oli hirveä herkkuhimo lopettamisen jälkeen ja n. 5 kg kertykin painoa lisää aika nopeasti. En hirveästi jaksanut siitä stressata, päätin keskittyä savuttomuuteen. Kilot sain tiputettua myöhemmin pois. Nyt jo reilut 2 vuotta savuttomana :) Tsemppiä!

Vierailija
8/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mieti sitä. Tupakanlopetus on todella paljon isompi vaiva kuin laihdutus.

Vierailija
9/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:51"]Mulle aina käynyt samoin, kun maku- ja hajuaisti paranee. Mutta mitäs jos lähtiskin luontoon hikilenkille ja täyttäis ne aistit tuoksuilla ja hyvän olon hormoonilla. Tosin kuulemma 4 kg tulee helposti, mutta lopulta tasaantuu. Ei se kestä kuin sen vieroitusaika-ajan, jos ei ota ihan tavaksi. Korvaa tupakka muulla, mieluiten liikunnalla?
[/quote]
Mä liikun normaalisti paljon muutenki, ei oikeestaan välipäiviä ole, ei oikein taida aika tai ees mielenkiinto tuon enempään riittää :/ ap

Vierailija
10/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 22:53"]Mulla lopetus aiheutti lähinnä todella pahaa rauhattomuutta eikä ruokahalu kasvanut kovin älyttömän paljoa joten eos, mutta mene lukemaan stumppi.fi keskusteluja. Siellä on topic joka lähtöön :)
[/quote]
Mä oon niitä lueskellu jonki verran, mut sekin alko tossa ottaa päähän et miks jotku on päässy nii helpolla ja mulla tuntuu olevan ihan helvettiä koko touhu :D En ihan oma itseni ole.

Vierailija
11/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän nyt poikkean ruoka-aiheesta mutta kauan teillä on kestäny vieroitusoireet? Ja ootteko käyttäny mitään korvaustuotteita vai lopettanu ilman? Ap

Vierailija
12/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh, kokemusta on. Itsellä tuli tuota syöpöttelyä ainakin alussa liikaa sen takia, että haju- ja makuaistit parantuivat paljon, ja ruoka maistui herkummalta.

Ja tupakkahan muutenkin hillitsee ruokahalua, ja kun se "hillitsevä vaikutus" lakkaa aika pian lopettamisen jälkeen, niin sitä on sitte ihan omien luonnollisten ruokahimojensa vallassa... hiippailemassa jääkaapille... argh!

Ja yks syy mulla oli varmasti kans hetkelliset tylsistymiset -> tupakkahetken sijaan naposteluhetki.

Alussa en edes yrittänyt voittaa ruokakiusausta, ajattelin että parempi niin, kuin polttaa.

Mulla siis paino alkoi lopettaessa nopeasti nousemaan joitakin kiloja, ja ainoa mitä keksin tehdä oli liikunnan lisääminen ja keveämpien ruokien hommaaminen kaappiin. Paljon kasviksia joita voi hädissään rouskuttaa huoletta :D Naposteltavaksi ostin sisuja tai jotain vahvan makuisia pastilleja.

Kyllä se liikasyöminen rauhoittui jossain vaiheessa, mutta vasta kuukausien päästä kun oli alkanut tottua uuteen elämäntapaan.

Vierailija
13/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei, hyvä jos liikut jo paljon. Tupakoinnin lopettaminen parantaa sun keuhkojen (ja sitä kautta koko kropan) toimintaa niin, että sun treenisi muuttuvat luonnostaan tehokkaammiksi! Saatat piankin tulla huomaamaan, että treeni jonka olet aiemmin tehnyt, ei tunnukaan enää niin rasittavalta kuin ennen, ja voit pidentää jokaisen treenin kestoa tai tehoa. :) 13

Vierailija
14/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vierotusoireet aiheutti sellasta levottomuutta etten pystynyt olla hetkeäkään paikallaan, en päässyt lihomaan kun kulutin niin paljon

Vierailija
15/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari vuotta tupakoimattomuutta takana. Nicoretten avulla menny. Nyt koitan niitä vähentää. Vaikeaa. Mutta huomattavasti helpompaa kuin röökistä irtautuminen.

Korventaa silti. Pahasti.

Tsemppiä ap:lle!

Vierailija
16/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ootkin jo lopettanu ni koita lukee Allen Carrin kirja Stumppaa tähän. Mä luin sen, lopetin seinään, eikä mitään ruokahimotuksia tai levittomuutta. Nään vaan välillä unia jossa kauhukseni(!) poltan, ja siinä kaikki oireet siitä että joskus poltin. :D Toi kirja on sellanen että se puuttuu niihin lopettamisen henkisiin puoliin. Jos osaat enkkua niin se löyty ainaki puol vuotta sitten vielä ilmaseks jos osaa googlettaa sopivilla hakusanoilla. Oikeesti, mä oon aikas monta kirjaa elämässäni lukassu ja tää on numero 1 tärkeysjärjestyksessä! Lopettaminen voi olla helppoakin... :)

Vierailija
17/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:18"]Mulla vierotusoireet aiheutti sellasta levottomuutta etten pystynyt olla hetkeäkään paikallaan, en päässyt lihomaan kun kulutin niin paljon
[/quote]
Musta taas tuntuu että oon ihan apaattinen ja en jaksais tehdä mitään. Teen kyllä asiat niinku ennenkin mutta kiinnostus on nolla :/ ap

Vierailija
18/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:20"]Vaikka ootkin jo lopettanu ni koita lukee Allen Carrin kirja Stumppaa tähän. Mä luin sen, lopetin seinään, eikä mitään ruokahimotuksia tai levittomuutta. Nään vaan välillä unia jossa kauhukseni(!) poltan, ja siinä kaikki oireet siitä että joskus poltin. :D Toi kirja on sellanen että se puuttuu niihin lopettamisen henkisiin puoliin. Jos osaat enkkua niin se löyty ainaki puol vuotta sitten vielä ilmaseks jos osaa googlettaa sopivilla hakusanoilla. Oikeesti, mä oon aikas monta kirjaa elämässäni lukassu ja tää on numero 1 tärkeysjärjestyksessä! Lopettaminen voi olla helppoakin... :)
[/quote]
Mä luin tän kaverilta jo reilu vuosi sitten kun edellisen kerran yririn lopettaa. Ei toiminu mulla. Moni on kyllä kehunu, mä oon jotenki poikkeava tässä asiassa kai :D ap

Vierailija
19/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:19"]Pari vuotta tupakoimattomuutta takana. Nicoretten avulla menny. Nyt koitan niitä vähentää. Vaikeaa. Mutta huomattavasti helpompaa kuin röökistä irtautuminen.

Korventaa silti. Pahasti.

Tsemppiä ap:lle!
[/quote]
Mä oon laastarit ja purkat kokeillu. Kumpikaan ei sopinu. Onko kokemusta niistä imeskelytableteista? Ap

Vierailija
20/25 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 23:19"]Pari vuotta tupakoimattomuutta takana. Nicoretten avulla menny. Nyt koitan niitä vähentää. Vaikeaa. Mutta huomattavasti helpompaa kuin röökistä irtautuminen. Korventaa silti. Pahasti. Tsemppiä ap:lle! [/quote] Mä oon laastarit ja purkat kokeillu. Kumpikaan ei sopinu. Onko kokemusta niistä imeskelytableteista? Ap

[/quote]

korvaushoidot on turhia. se fyysinennikotiiniriippuvuus häviää yllättävän nopeasti. pari viikkoa ja olet selvillä vesillä. eri asia on henkinen riippuvuus ja tapariippuvuus. niistä pääsee eroon keksimällä vaihtoehtoista toimintaa tupakkahetkien tilalle. Normaalin purkam pureskelu ja ajatustem siitärtäminen pois tupakasta toimii. hyvän musiikin kuuntelu keskittyneesti esimerkiksi voi viedä ajatukset pois tupakasta. 

kaikkein tärkein on usko,siihen, että pystyt hallitsemaan riippuvuuttasi. riippuvuutesi ei tarvitse hallita sinua. 

itse onnistuin lopettamaan 13 vuotta sitten kirja avulla "how to stop.smoking and stay stopped foor good".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi viisi