Diili 2022 OFFICAL
Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1587)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kestä noita ”neuvonantajia”. Millähän natsoilla he haukkuvat kilpailijoita kaikesta mahdollisesta. Mitään positiivista ei ikinä löydy mistään. Tuskinpa selviytyisivät noista tehtävistä yhtään paremmin.
Ja joo, tokihan tuo rooli on formaatin määräämä, mutta edes hiukan inhimillisyyttä voisi näyttää.Neuvonantajat eivät päätä, mitä meille näytetään ohjelman tekemisestä televisiossa. Kuten Noora sanoo tuossa tänne linkitetyssä Iltalehden artikkelissa:
"– Siinä tehdään telkkaria ja se tiukkuus kuuluu formaattiin. Jos joskus oli liian hyvä fiilis johtoryhmässä, korvanappiin sanottiin, että nyt tiukempaa palautetta, hän naurahtaa."
"Noora korostaa kuitenkin, että draamaa rakennetaan myös leikkausvaiheessa, eikä asiat ole niin mustavalkoisia, kuin miltä ne televisiossa vaikuttavat."
Toni:
"– Jos keskityttäisiin pelkästään kehumaan vain, menisi liikaa aikaa siihen, että siiloutuu asioita esiin.
Hän täsmentää, että johtoryhmässä mennään suoraan asiaan, sillä myös neuvonantajilla on aikapaine.
– Mennään suoraan asiaan kaunistelematta ja ruoditaan ne läpi, hän toteaa."
Käskettiinköhän siellä korvanapissa myös kiljumaan falsetilla, että katsojan antipatiat syntyisivät mehumaijaa kohtaan?
En tykkää Henkasta tiimeineen, Veeraa lukuunottamatta. Vaikuttavat myös ikärasisteilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olihan sielä eilen sointukin neuvojaan antamassa,en kyllä saanu kiinni mitä hän neuvoi.
Taisi neuvoa asiakkaan tyydyttämistä.
Neuvoi naiskilpailijoille miten ainoa arvo loppujen lopuksi bisnesmaailmassa on se, miten saa tissinsä tyrkylle mahdollisimman tehokkaasti.
Katson tätä viihteenä, ei ole tarvetta ottaa puolia tai sääliä tai haukkua ketään.
Kurja ohjelma katsoa tuota kiusaajaporukkaa.
Veera on vetänyt paremmin kuin edellä mainitut.
On.
On kiusaajameangirlsejä.
Kyllä minä sellaiset tunnistan!
Eikö tää jo jetron ajoista oo sovittua kaverin kanssa miten tää voitetaan... jetro kusetti autokaupois ja nous pinnalle.
Jaajolla on ainakin hyvät sosiaaliset taidot.
Ihmettelen hieman Nooraa neuvonantajana, koska Nooran ja sen bloggaajan irtisanomisriita jäi hyvin harmaana edelleen ilmaan ilman varsinaisia voittajia.
Vierailija kirjoitti:
Plussalla nähtävä uusin jakso kyllä kertoo karua faktaa siitä, että Nooran kahvin ja pullan paistolla ei isoja kaloja naarailla - ja se ei jää johtokunnalta huomaamatta. Veeraa vaivaa liiallinen naiivius ja kokemattomuus ja pieni näköala eikä se ole vetänyt mitenkään selkeästi paremmin kuin joku toinen. Lähinnä suorittanut muiden mukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Plussalla nähtävä uusin jakso kyllä kertoo karua faktaa siitä, että Nooran kahvin ja pullan paistolla ei isoja kaloja naarailla - ja se ei jää johtokunnalta huomaamatta. Veeraa vaivaa liiallinen naiivius ja kokemattomuus ja pieni näköala eikä se ole vetänyt mitenkään selkeästi paremmin kuin joku toinen. Lähinnä suorittanut muiden mukana.
Siis Veeran kahvin ja pullan paistolla.
Nainen antautuvainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Mikko on kyllä surkea johtaja. :D Kuka tuollaisen kuumakallen kanssa haluaa tehdä töitä? My way or highway.. ei hyvää päivää. Itse en ainakaan jaksaisi tuollaista vanhan liiton macho-pomoa hetkeäkään. Huomaa kyllä että Jaajo piti hänet kisassa ihan vain potentiaalisen viihdearvon takia, samoin kuin viime kaudella roikotettiin sitä Helenaa mukana. Iso pettymys kyllä tämä äijä, olisin odottanut enemmän joltain Stadin rockbiirien kuninkaalta.
Niin no Mikko on vuosia pyörittänyt rokkiräkälöitä ja kuunnellut työkseen hikisten spurgujen suunsoittoa. En yhtään ihmettele, että on kehittänyt itselleen tuollaisen ulosannin. Ehkä toi formaatti ei siksi ollut Mikolle paras mahdollinen valinta. Tunnettuna panomiehenä hän olis voinu saada menestystä esim. jossain Temptation Island -seniors tyyppisessä formaatissa 🤔
Siis oikeasti suosittu panomies :O ? Olen ajatellut että minulla on rima matalalla kun en ole nirppanokka ihastusten suhteen, mutta Mikon kanssa... anteeksi mutta ei ikinä!
Vaikka johtoryhmä painotti jammailua, siitä ei puhuttu, että toisessa joukkueessa näytettiin kun muu tiimi jammaili porukalla yleisössä, samaan aikaan kun Veera oli ulkona heittämässä porukkaa sisälle sateessa. (Joku muu myös puuttui, olisiko ollut Jarno.)
Yh-äiti kirjoitti:
No Svantehan on kohdannut elämässä vastoinkäymisiä. Edellinen yritys meni konkkaan ja nyt on 100 000 ulosotossa. Ilmeisesti myös edellinen parisuhde loppui rumasti, ja heille tuli riitaa autosta, johon liittyen käräjäoikeuteen on tulossa juttu väärennöksestä.
Onks svante millane panomies?
Ainakin 100 x paremman näköinen kuin M...
Vierailija kirjoitti:
Nainen antautuvainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
SPOILER
Siis oikeasti suosittu panomies :O ? Olen ajatellut että minulla on rima matalalla kun en ole nirppanokka ihastusten suhteen, mutta Mikon kanssa... anteeksi mutta ei ikinä!
Huhu kertoo et täl Mikolla olis peräti jälkikasvua seksikkään tunnetun suomalaisen säveltäjä/sanoittaja naisartistin kanssa. Et kyl se tuolla naamalla vissiin oikeestikin saa.
Mä joka vuosi katson diiliä, ja joka vuosi mua ärsyttää samat asiat. Ymmärrän tietysti että tämä on kilpailu ja onkin tarkoitus että itse nousee näyttämään taitonsa ja ottaa roolia. Sehän tässä on idea. Mutta silti ärsyttää että aina ne tuntuu pärjäävän parhaiten, jotka rynnivät kyynärpäätaktiikalla eteenpäin.
Eihän tämä ole "kuka on kiltein ja kivoin" -kilpailu, mutta jotenki aina itse symppaan niitä ehkä vähän taka-alallekin jääviä hiljaisia puurtajia, jotka eivät vaan pidä (tarpeeksi) melua itsestään ja tekemisistään. Ja siten ei saa omia mahdollisesti hyvinkään ideoita läpi.
Tänä vuonna erityisesti näyttää olevan trendinä tuollanen toisten kisaajien dumaaminen ja oman erityisyyden hehkuttaminen.
Mun mielestä esim. Svante, joka "ei ole tehnyt mitään", on todellisuudessa tehnyt tai sanonut paljonkin asioita jotka ovat auttaneet (tai olisivat voineet auttaa, jos oltaisiin kuunneltu) joukkuetta. Esim. Villi-jakossa puhui jo heti tehtävän alussa siitä että miten molemmat kampanjat saatais yhteneväisyydeksi. Mutta kukaan ei ottanut kuuleviin korviin, ja tästähän tuli reilusti noottia johtoryhmässä.
Vierailija kirjoitti:
Mä joka vuosi katson diiliä, ja joka vuosi mua ärsyttää samat asiat. Ymmärrän tietysti että tämä on kilpailu ja onkin tarkoitus että itse nousee näyttämään taitonsa ja ottaa roolia. Sehän tässä on idea. Mutta silti ärsyttää että aina ne tuntuu pärjäävän parhaiten, jotka rynnivät kyynärpäätaktiikalla eteenpäin.
Eihän tämä ole "kuka on kiltein ja kivoin" -kilpailu, mutta jotenki aina itse symppaan niitä ehkä vähän taka-alallekin jääviä hiljaisia puurtajia, jotka eivät vaan pidä (tarpeeksi) melua itsestään ja tekemisistään. Ja siten ei saa omia mahdollisesti hyvinkään ideoita läpi.
Tänä vuonna erityisesti näyttää olevan trendinä tuollanen toisten kisaajien dumaaminen ja oman erityisyyden hehkuttaminen.Mun mielestä esim. Svante, joka "ei ole tehnyt mitään", on todellisuudessa tehnyt tai sanonut paljonkin asioita jotka ovat auttaneet (tai olisivat voineet auttaa, jos oltaisiin kuunneltu) joukkuetta. Esim. Villi-jakossa puhui jo heti tehtävän alussa siitä että miten molemmat kampanjat saatais yhteneväisyydeksi. Mutta kukaan ei ottanut kuuleviin korviin, ja tästähän tuli reilusti noottia johtoryhmässä.
Mua ärsyttää sama asia. Kamalinta on, että tuollaista kyynäröintiä tapahtuu kaikkialla muuallakin, ei vain televisiossa. Kun mietin mitä tahansa koulua tai työpaikkaa, jossa olen ollut, hiljaisten puurtajien yli kävellään ihan surutta ja lopulta he saavat kaiken kuran niskaansa.
Henkkaa ja Mikkoa tullaan varmaan näkemään joissain muissakin formaateissa. Ovat siksi 'ärsyttäviä'.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Veera vetänyt hyvin. Yhtään asiaa ei tule mieleen, mikä juuri hänen toiminnassaan olisi erityisesti edistänyt tiimin voittamista. Ainakin telkkarissa näytetyn materiaalin mukaan on ollut aktiivisesti mukana auttamassa, mutta ei sen kummempaa tärkeämpää ratkaisevaa roolia ole hänellä ollut. Mukavan ja herttaisen oloinen ihminen, mutta ehkä vielä vähän liian kokematon Diiliin. Muiden kilpaiijoiden alentuva suhtautuminen Veeraan ei joka tapauksessa ole ollut mitenkään ok.
Eiköhän se johdu siitä nuuskasta joka on jatkuvasti huulessa